• 4Juni2011

Tips på låt...

Hej!
    Jag och min sambo gifter oss nästa år och jag tänkte sjunga en sång för honom i kyrkan, han har sagt att han skulle bli oerhört rörd av det om jag gjorde det..

Så jag skulle behöva tips på en fin och lättsjungen låt som jag kan sjunga för han då han står mitt emot mig...

• Svar på tråden Tips på låt...
  • moonlightgirl

Aldrig ska jag sluta älska dig. Den tycker jag är oerhört vacker.

• 4Juni2011

Tack för tipsen!
    Jättefina låtar men jag har dock fastnat för Kevin Borgs vinnarlåt från idol, with every bit of me... men den e ju så avancerad att sjunga och inte så balladaktig, e svårt, vet inte hur jag ska göra....

• 1700tal

Jag har funderat på samma sak.. Själv vill jag ha en låt inte  alla kan och har hört förr.

Står mellan 'Störst av dem är kärlek'  av Py Bäckman och Mats Wester och sareks 'Om du tvekar'. Såg just att på båda klippen är första kommentarerna att man vill ha den som bröllopssång. Blir nästan lite putt, tyckte jag kom på det alldeles själv!

Störst av kärlek (här på youtube av nordman men ursprungligen av projektet Råh med kvinnlig sångersta. Föredrar klart sjungen av tjej):

Nordmans version :
    ">

Annan sång av Råh (för att få tanke om hur det SKA låta):
    ">

Störst av dom är kärlek
    Å den följs av hopp och tro
    Den tänder ljus i mörker
    Å i ljuset får vi ro
    Den slutar aldrig att hoppas
    Å den bär dig när du är trött
    Ser du blommorna knoppas
    Å hur allt blir återfött
    Den ger liv åt det som vissnar
    Ord åt det som bara anas
    Ger dig styrka som du inte trodde fanns
    För om du söker kärlek
    Finns det någonstans

Störst av dom är kärlek
    Du behöver inget mer
    När allt omkring dig bleknar
    Är det bara den du ser
    Ingenting som du äger
    Ger dig samma trösta som den
    Se hur lätt det väger
    När du funnit kärleken
    Den ser vårens första blomma
    Vill den ska få plats att leva
    Vet att hösten inte kan ta död på den
    den väntar ju på våren
    störst är kärleken

den ska ta dig genom livet
    ge dig mod att orka leva
    den ska alltid hitta hela vägen fram
    för om du tror på kärlek
    finns det någonstans

Sareks 'Om du tvekar'
    ">

Tiden har gått, sen kvällen hos mig
    Då jag upptäckte sidor jag nu älskar hos dig
    Timmarna flög, månen var ny
    Då vi gav av varann och såg morgonen gry
    Allt vi har upplevt finns samlat I mig
    Jag är din och jag finns här för dig

Om du tvekar så visar jag vägar att gå
    Om du tröttnar så ska jag va den som förstår
    Så slut då din hand kring den sten som du bär
    Som jag slipat och format till den jag har kär!

Om min dag varit lång så håller du mig
    Är jag ledsen så får jag min tröst ifrån dig
    Om jag är kall, värmer din rygg
    Där jag så många gånger har somnat så tryggt
    Allt vi har upplevt finns samlat I mig
    Och jag vill också finnas där för dig

Men slut då din hand kring den sten som du bär

Älskar att vakna och få ha dig här
    Krypa intill dig och känna mig kär
    Njuta av stunden som är

Så slut då din hand kring den sten som du bär

• 4Juni2011

1700tal: ska du oxå sjunga? Det var jättefina låtar... Håller med dig om att man vill ha en låt som inte så många hört tidigare, men som samtidigt förmedlar ens känslor... Jag är även inne på Marie Fredrikssons Där du andas, men förstått det som att många använder den till dop..

• Junibrud2011

Savage Garden - Truly, Madly, Deeply

Helt underbar!

• Emblas Mamma

Ni som ska sjunga, ni är verkligen oerhört modiga!! :)

beundrar att ni bara törs. själv skulle jag aldrig våga framför alla i kyrkan! Stå på er:)

Tycker det är många härinne som funderar på att sjunga, vill bara fråga, är ni riktigt duktiga eller gör ni det ändå? :)

Skulle vara så spännande att höra er sjunga..

En låt osm jag tycker är jättefin är "utan dina andetag" ursprungligen av Kent men omgjord av carolina wallin.. den hade jag tänkt ha på mitt bröllop.. den är nog vanlig, eller jag vet inte.. jag vill inte heller ha någon vanlig låt egentligen :) Funderar på en engelsk låt med.

• moonlightgirl

Det vackraste med Cecilia Wennersten är också vacker tycker jag.

Ja Sareks Om du tvekar är verkligen jätte vacker den också.

• 4Juni2011

Emblas Mamma skrev 2010-10-19 08:50:46 följande:
    Ni som ska sjunga, ni är verkligen oerhört modiga!! :) beundrar att ni bara törs. själv skulle jag aldrig våga framför alla i kyrkan! Stå på er:)   Tycker det är många härinne som funderar på att sjunga, vill bara fråga, är ni riktigt duktiga eller gör ni det ändå? :) Skulle vara så spännande att höra er sjunga..   En låt osm jag tycker är jättefin är "utan dina andetag" ursprungligen av Kent men omgjord av carolina wallin.. den hade jag tänkt ha på mitt bröllop.. den är nog vanlig, eller jag vet inte.. jag vill inte heller ha någon vanlig låt egentligen :) Funderar på en engelsk låt med.

Jag kan inte sjunga, men tycker det e kul... Men jag hoppas att folk inte lyssnar så mycket på hur jag sjunger utan mer tycker det e fint att jag vågar sjunga för min man inför en massa folk...

Carolina är jätteduktig, jobbar ihop med hennes far så har fått hört en del låtar av henne ;)

• 1700tal

Jag kan sjunga. Har sjungit massor i kör och solo på varenda skolavslutning sen lekis. Ni vet den där typiska lite tråkiga tjejen (ingen vet vad hon heter) som finns på varje skola som alla bara förknippar med en fin sångröst.. That's me! Spelar även piano men det vill jag inte blanda in en sån här dag. Hjälp vad läskigt! Men har inte sjungit offentligt på många år nu och inga i sambons släkt har hört mig. De bara vet att jag brukade sjunga mkt och har frågat om de får höra mig nån gång. Jag är dock mkt tveksam, har helt förlorat den där modigheten och behovet att teaterapa mig som jag hade som tonåring. Jag vill och tror alla skulle bli positivt överraskade men ärligt talat vet jag inte om jag törs.

Tycker det är ännu häftigare när de som INTE kan sjunga gör det i ett sånt här sammanhang! Ni har väl sett Cameron Diaz i "Min bästa väns bröllop"!!! Så ljuvligt!

• 4Juni2011

1700tal skrev 2010-10-20 10:17:08 följande:
    Jag kan sjunga. Har sjungit massor i kör och solo på varenda skolavslutning sen lekis. Ni vet den där typiska lite tråkiga tjejen (ingen vet vad hon heter) som finns på varje skola som alla bara förknippar med en fin sångröst.. That's me! Spelar även piano men det vill jag inte blanda in en sån här dag. Hjälp vad läskigt! Men har inte sjungit offentligt på många år nu och inga i sambons släkt har hört mig. De bara vet att jag brukade sjunga mkt och har frågat om de får höra mig nån gång. Jag är dock mkt tveksam, har helt förlorat den där modigheten och behovet att teaterapa mig som jag hade som tonåring. Jag vill och tror alla skulle bli positivt överraskade men ärligt talat vet jag inte om jag törs. Tycker det är ännu häftigare när de som INTE kan sjunga gör det i ett sånt här sammanhang! Ni har väl sett Cameron Diaz i "Min bästa väns bröllop"!!! Så ljuvligt!

Nja riktigt så illa låter det inte när jag sjunger tack och lov... Är nog lite mellanting, har sjungit en del i körer och så men aldrig solo... E mest rädd att jag ska va nervös så att rösten inte håller, men funderar på att ha backup att han som ska sjunga det andra att han hoppar in om han märker att jag inte fixar det... Så behöver en enkel men romantisk sång med inte några höga toner så bör det gå...

Svar på tråden Tips på låt...