• Karamellen

Passar att gå in eller ut till?

Fastnade för Lima brudmarsch och funderar på om det passar bättre att gå in eller ut till den?

www.kyrkomusik.se/song_lyssna.php

Är även sugen på att ha Rider i skogen (www.kyrkomusik.se/song_lyssna.php) och hade helst velat gå ut till den... Men nu blev jag osäker, kanske det hade passat bättre att göra tvärtom?

• Svar på tråden Passar att gå in eller ut till?
  • Moster Stina

Jag tycker Lima brudmarsch är rätt pampig. Fin ingångslåt tycker jag generellt. Men jag lyckades inte lyssna på den andra, så jag kan inte jämföra...

• Moster Stina

Åååå DEN! ÄLSKAR den!
    Vad HÄFTIGT!
    Skulle verkligen minnas ett bröllop som hade med den!
    Jag skulle nog sätta den i slutet.
    Men det är NI som skall välja!

Jag blir nästan sugen på att sno idén, faktiskt!
    Som ingångsmarsch kommer vi ha en som jag håller på att skriva, faktiskt i medeltidsstil. Skall bli fioler, trumma, blockflöjt m.m.

Det skulle ju passa väldigt bra med Ronjavinjetten som utgångslåt då!!!

• blommor80

Tycker ordnningen du tänkt blir bra. Kul med lite annorlunda musik.

Jag funderar på in: Canon in D och ut: Änglagård :) Båda finns på kyrkomusik.se, men jag fattade inte hur jag skulle få till en länk  :) 

• nsdtr

Vi ska ha Ronja rövardotter som ingångsmusik och änglagård till utgångslåt.

• Karamellen

Jag har verkligen fastnat för just dessa två alltså. Kan inte sluta lyssna.

Men jag kan inte bestämma vilken vi ska ha som ingångslåt respektive utgångslåt...!
    Och karln är ju inte till nån hjälp "du får bestämma precis som du vill, det blir bra vilket som"

• Semlorna

Karamellen skrev 2010-10-19 16:08:41 följande:
    Jag har verkligen fastnat för just dessa två alltså. Kan inte sluta lyssna. Men jag kan inte bestämma vilken vi ska ha som ingångslåt respektive utgångslåt...! Och karln är ju inte till nån hjälp "du får bestämma precis som du vill, det blir bra vilket som"

Gillar du båda och tycker det fungerar vilket som så lotta bara! Slösa inte energi på något som blir bra oavsett :)

• Karamellen
    Semlorna skrev 2010-10-19 16:14:37 följande:
      Gillar du båda och tycker det fungerar vilket som så lotta bara! Slösa inte energi på något som blir bra oavsett :)
    Tror du det blir bra oavsett?

Jag lutar nog lite mer åt att gå in till Lima och ut till Ronja Rövardotter tror jag. Hoppas kantorn har noterna redan, hur gör man om man ska köpa noterna? Vi har ju ingen skrivare!
    Ser att man ska skriva ut noterna från kyrkomusik.se, men vi har som sagt ingen skrivare...

• Semlorna

Karamellen skrev 2010-10-19 16:37:20 följande:
    Tror du det blir bra oavsett? Jag lutar nog lite mer åt att gå in till Lima och ut till Ronja Rövardotter tror jag. Hoppas kantorn har noterna redan, hur gör man om man ska köpa noterna? Vi har ju ingen skrivare! Ser att man ska skriva ut noterna från kyrkomusik.se, men vi har som sagt ingen skrivare...

Jag tror det blir bra oavsett hur ni gör! Skriva ut kan ni göra på många ställen för en liten peng om ni inte har nån vän som kan hjälpa er. Annars kan du skriva här så finns det säkert nån som kan hjälpa er! 

Själv har jag märkt att jag behöver lite tid att smälta och fundera på olika saker gällande bröllopet för att sen återkomma till frågan efter ett par dagar. Låt planerandet ta sin tid, det blir bra oavsett hur ni gör och det är få problem som inte går att lösa :)

Svar på tråden Passar att gå in eller ut till?