• Jessica1979

Sångare gärna manlig till vår bröllop förslag!!

Vi ska gifta oss i Västerås 2011 och vill ha tips på manlig sångare till kyrkan, vi har en kvinnlig men vi skulle vilja hen en manlig också. Så fint ihop!!

• Svar på tråden Sångare gärna manlig till vår bröllop förslag!!
  • Moster Stina

Sångaren Daniel Gildenlöf i Eskilstuna

• Jessica1979

Vet du någonstans vart man kan lyssna på när han sjunger. Tittade på Youtub, men där fanns det någon liknade men inte riktigt samma efternamn.

• klingling

Hej jag bor själv i Västerås och känner en hel del personer som sysslar med sång och musik. Kan säkert tipsa dig om någon men det är ju lättare om man vet vilket typ av sång ni funderar på. Vill ni att killen och tjejen ska sjunga tillsammans är det nog bra att kanske fråga tjejen ni ska ha om hon vet någon hon kan sjunga med. Vi hade själva både en tjej och en kille på vårt bröllop som sjöng var för sig som var mycket bra.

• Jessica1979

Hej

Vi har ev tänkt ha Hallelujha Leonard Cohens (svenska versionen) och även sonja aldén Du är allt.

Det är mitt kusin barn som ev ska sjunga. Hon är 21 år och jag vet inte om hon har några manliga kompisar som kan. Så därför tänkte jag höra mig för. Hon har tagit många sång lektioner och är jätte duktig.

Tack för ditt svar så länge

• MBLL

Hej.
    Vi ska ha en manlig sångare som heter Andreas Berglund, vi bor dock i Skövde och det gör han med men jag vet att han brukar åka långt för att sjunga. Dock vet jag ju inte vad det kostar när det blir så lång resa.
    Men han har en helt underbar röst. Om du vill kan du gå in och lyssna på www.andreas-berglund.se.

Lycka till!

• Jessica1979

Tack, jag gick in och lyssnad. Vilken röst! Jätte fint. Har ni anlitat honom vid något tillfälle?

Tack för tipset.

• MBLL

Visst är den fin=) Vi ska ha honom på vårt bröllop den 4 december. Jag har aldrig hört honom på riktigt men har flera kompisar som gjort det.
    Jag har även pratat med honom på riktigt eller vad man ska säga, inte bara mail eller telefon och han verkar väldigt lätt att ha att göra med.
    Vi har även tillfrågat honom och vår andra solist om de kan göra en duett och det tyckte han, eller rättaresagt båda två var jättekul=)

• Bröllopsblomman

lars hägglund! vet inte hur man når honom, men du kanske kan googla?

• Moster Stina

Daniel Viklund har jag tagit operalektioner av!

Daniel Gildenlöf sjöng i årets melodifestival. Det var han som sjöng ensam ur ett hårdrocksband, till en synt i bakgrunden.
    Minns ej vad bandet heter...men det gör någon annan kanske...

• klingling

Daniel Gildenlöf sjunger i Pain of salvation, de kommer från Eskilstuna.

• klingling

Här kommer då några lokala förslag som kanske inte kostar skjortan mellan 500-1500:- skulle jag tro. På vårt bröllop skulle Andreas Kullenberg först ha sjungit men han fick förhinder. Han är musiker på teatern, han spelar piano och har en gudomlig röst. Den som sjöng tillslut var Roger Andersson han sjöng Curley Sue och spelade gitarr. Han jobbar på musikbörsen. En annan som är jätteduktig är Janke som är med i Rytterne Röj, han jobbar även mycket som trubadur. Hoppas att detta kan vara till någon hjälp, går nog säkert att hitta några klipp på youtube på dem alla har inte kollat dock.

• klingling

Ursäkta mig Andreas Kullberg heter han ju och han har en myspacesida där du kan lyssna på honom.

Svar på tråden Sångare gärna manlig till vår bröllop förslag!!