Musiker i Halmstads-trakten
Är det någon som känner till några duktiga musiker i Laholm/Halmstad-trakten?
Är det någon som känner till några duktiga musiker i Laholm/Halmstad-trakten?
Ok. Vad är det för musiker du känner? Vad spelar de för musik/instrument? E det band eller trubadur etc? Brukar de spela på bröllop? Pris?
Vi ska gifta oss i Ysby utanför Laholm i juli.
Vi ska ha michael abrahamsson och han håller nog till där i Halmstadtrakten.
kolla där www.michaelabrahamsson.com
Ok hur mycket kostar han?
Vi gav lite över 10 000 Kr då spelar han i kyrkan och till vår välkomstdrink samt är med oss hela kvällen.
Maria
Hej igen!
Det är en duo som lirar men det låter som ett helt band, dem har många års erfarenhet av festspelningar ( speciellt bröllop ) och lirar alla de största hitsen. Man får välja lite själv hur man vill ha det, börja med mingel och sen fest eller fest från start! Det är ju helt upp till er. Det är en sångerska, och sångare, och han spelar då på piano/keyboard och det låter som ett helt band.
Dem tar iallafall 8000kr! :) Hör av dig om det är mer intressant så kan du få nummer osv :)
Som någon skrev innan: känner till ett band men det är i skåne (typ Lund)...fast det går ju rimligt snabbt med bil.
En kompis hade ett band som hette In Stereo: stereo.zoomin.se/
De tog 7000 för 3x60 min. Bra blandning av rock och pop från Elvis till nutid. Många dansade och röjde rejält! Brudparet hade även fått vara med och välja/önska vissa låtar om jag minns rätt. Och även ge godkännande för låtlistan bandet hade under kvällen! Fast det kanske är vanligt, har ingen koll på det;)
m michael förmedlar även. vi ska ha en kille från falkenberg tror jag det var som vi har bokat via honom som oxå ska köra ett sånt heldags koncept. verkar jätte bra hittills
Va kuligt... vi skulle från början också haft en annan som han förmedlade till oss men nu ska vi ha michael.
Vart gifter ni er?
Maria
Jag går musik på sturegymnasiet, där finns det billigt och duktigt folk man kan använda sig av. :)
Ok det låter intresant. Kan dem tänka sig att åka till Ysby o spela? Har dem tillgång till instrument, högtalare och dylikt? Vi har ju inget sådant.
Vet inte alls var ysby ligger men för pengar kan ungdomar göra vad som helst :P Det beror på lite vad ni vill ha för instrument, vill ni ha typ gitarrister o basister o keaboards eller nåt så har de så klart egna förstärkare de kanske kan ta med sig. Men ring till skolan och kolla, hade gärna gjort det åt er men jag har så mycket att göra nu tyvärr...
Hej!
Gifte mig i Våxtorp 7/8 i år och hade två(!) toppenbra Laholmsband som spelade och som jag verkligen kan rekomendera!
Först ut var de mer traditionella Jukebox som spelade från det att gästerna minglade, de höll i snapsvisorna och spelade lite bakrundsmusik under middagen och sen höll de i i dansen!
Riktiga proffs och så otroligt gulliga, de ansträngde sig verkligen för att vi skulle få det precis som vi ville ha det! Inte dyra med tanke på hur länge de underhöll och på hur bra de var. Men betalde inte bandet själv och kan inte säga extakt pris.. men mellan 6000-7000 tror jag... Har tfn nr så hör av dig om du vill ha det!
Vårt andra band var coverbandet Laputa Live, http://www.laputalive.se, för vi ville ha lite mer röj! Hjälp vad bra de är! helt underbara! Fick kompispris där och de spelade ju inte hela kvällen så jag vet inte de tar annars.
Lycka till!
vi var sååå nöjda med en kille som heter kristofer grezula som vi bokade via michael abrahamsson o det var flera gäster som kom fram under kvällen o undrarde vart vi hade hittat honom. grym röst o dj
2 Of A Kind är en prisvärd trubadurduo som spelar allt från AC/DC till Vikingarna. :)
Titta in på:
www.artistbanken.se/&uid=2283&pv=1&lang=1
Alternativt skicka ett mail till:
Lycka till!
maila till johnsson.henrik@gmail.com
han är känd trombonist från halmstad och känner MÅNGA musiker där.