Fjosok skrev 2010-08-21 13:36:30 följande:
Syftade bara på att nätdejting inte är nån häjdare för oss som inte har ett vackert yttre att visa upp. Nätdejting är superskoj men vi som tyvärr inte har "det" åker direkt på första försöket hos många. Jag försökte nätdejta men gav upp efter et halvår då inte en enda jag mailat till svarade.Är inte bitter utan förstår att detta är livet. Uppfyller man inte kraven oavsett de tär dejtning, forboll, musik eller vissa jobb så ska man helt eneklt undvika dom prylarna.Med sicoala medier har jag dock erfarit att det är mindre "söker perfekthet" och att man där kan ta kontakt med någon efter intresse med mera, det behöver dock inte ha något med ett förhållande att göra men kan kanske bli?Syftade helt eneklt ovan bara på min egen erfarenhet. Det är inte vi män som väljer, det är ni kvinnor. Vi visar intresse, ni väljer. Och är man inte intressant så är man inte. Däremot kan det ju vara jackpot om man är en snygg och attraktiv man. Då förstår jag att nätdejting är fantastiskt.Enkelt och självklart. Och ja, verkligheten och dejtingvärlden ÄR brutal. Men det får man lära sig leva med.
Det finns säkert många som hittar varandra via dejtiingsidor, men det var ingenting för mig och jag hade aldrig kunnat hitta min blivande där. Det finns så många singlar på dessa sidor att man måste sålla och jag t.ex sållade genom att filtrera bort de som inte bodde i Lund/Malmö, som hade barn sedan tidigare och som inte hade högskoleutbildning. Nu sitter jag här med världens mysigaste norrlänning som har två tonårssöner och bara gymnasieutbildning och stortrivs. Vi träffades på en chatt utan baktanke på att hitta någon att dejta.
Själv märkte jag tydligt hur jag blev bortsorterad av killar så fort jag fyllde 30. Uppenbarligen är killar inte intresserad av tjejer som är äldre än så (och alla dessa killar var 30+ själva). Undantaget var killar kring 20 som tyckte att tjejer på 30+ var superintressanta. Som en test skapade jag en fejkprofil med exakt samma innehåll som min vanliga men med ett annat "yngre" namn och 10 år yngre i ålder. Jisses så många killar som var intresserade! En hel del över 40 och några gifta (urk).