• chiqit­ita
    Äldre 2 Dec 16:16
    8036 visningar
    60 svar
    60
    8036

    Hur reagerar ni pa detta?

    Min man far ibland skamt emails fran kompisar och sin bror. Men ibland kan det vara lite snuskigt som att en tjejs underliv visas och det ar ett skamt runt detta. Eller en naken tjej och ett tontigt skamt ni vet. Men emellanat sa skickar aven hans bror bara en naken tjej som typ for ogongodis och jag tycker inte det ar ratt. Om man ar gift sa tycker inte jag att ens man ska sitta och titta pa andra kvinnor sadar. Ett skamt email som gar runt och som man sjalv far ar val kanske inte sa farligt men att halla pa och skicka en naken bild pa en modell kanns liksom lite barnsligt och fel.
    Nar jag fragat vad min man tycker sjalv sa sager han att han bryr sig inte och vill inte ens ha det skickat till sig. Sist det har hande sa han att han sagt till sin bror om detta men det vet man ju inte om det stammer. Det ar nog lite genant for en man att saga till om detta kan jag tro. Men han ar heller inte den sortens kille som vare sig laser eller tittar pa snusk. (Jag vet t ex andra vissa gifta man som prenumererar pa typ Playboy eller Slitz och frun ar ok med det) Sa aven om han nu ar man och sjalvklart tycker om snygga tjejer sa ar han inte san att han gor det overdrivet.
    Tycker ni att jag overreagerar over detta eller haller ni med? Ibland kan jag sjalv tycka att jag borde tanka att "killar ar killar" och jag borde vara glad att han inte surfar snusk eller ar ute och springer om kvallarna. Jag gor ingen stor grej av detta men tycker det vore intressant att hora hur ni har det och hur ni reagerar over det har?

  • Svar på tråden Hur reagerar ni pa detta?
  • shakyn­ose
    Äldre 3 Dec 20:05
    #41
    shakynose skrev 2009-12-03 19:48:56 följande:
    Paper Feed skrev 2009-12-03 13:05:36 följande:Nej, det var som svar på att du uppmanade henne att ställa krav på sin sambo.
    edit: Inte sin sambo utan sin man.
  • chiqit­ita
    Äldre 3 Dec 23:17
    #42

    For att klargora sa handlade det om emailen och inte telefonen-den kollar jag inte (men det bor man kanske borja gora efter Tiger incidenten nu Men det ar inte det att jag gar in for att "kolla" utan vi har vissa gemensamma konton sa att vi har varandras passwords for email och har inget att dolja. Men jag ska ta ert rad och inte gora en alltfor stor grej av det hela. Visst, nu bad jag honom att be sin bror att inte skicka sant om han nu inte far ut nagot av det. Men jag stoppade mig sjalv fran att sen fraga honom om han verkligen gjort det. For det fick mig att kanna mig lite som en mamma. Han vet vart jag star och det visste han forrut med men vad gor man. "Pick you battles" som Dr Phil sager och det har ar nog anda inte vart att braka om. Ni har ratt nar ni ocksa sager att det ar ju anda inte han som tar intiativ till det har. Det har ar en man som tycker det ar mest fanigt nar kvinnor "forsoker" att vara sexiga och han ser igenom sant och ar nog anda valdigt mogen och sager att han inte har intresse av nagon annan an mig anda.
    Sa jag borde val lyssna pa det istallet antar jag?!

  • PHE
    Äldre 3 Dec 23:22
    #43

    Såhär kan det ligga till:

    - vet du att han inte surfar på internet när du inte ser?
    - vet du att han inte vill ha mailen?
    - vet du att han inte läser Playboy?

    Släpp sargen. Ni är gifta. Du har väl inga märkliga fantasier om andra män ibland? Var går gränsen?

  • shakyn­ose
    Äldre 4 Dec 07:44
    #44
    chiqitita skrev 2009-12-03 23:17:40 följande:
    For att klargora sa handlade det om emailen och inte telefonen-den kollar jag inte (men det bor man kanske borja gora efter Tiger incidenten nu Men det ar inte det att jag gar in for att "kolla" utan vi har vissa gemensamma konton sa att vi har varandras passwords for email och har inget att dolja. Men jag ska ta ert rad och inte gora en alltfor stor grej av det hela. Visst, nu bad jag honom att be sin bror att inte skicka sant om han nu inte far ut nagot av det. Men jag stoppade mig sjalv fran att sen fraga honom om han verkligen gjort det. For det fick mig att kanna mig lite som en mamma. Han vet vart jag star och det visste han forrut med men vad gor man. "Pick you battles" som Dr Phil sager och det har ar nog anda inte vart att braka om. Ni har ratt nar ni ocksa sager att det ar ju anda inte han som tar intiativ till det har. Det har ar en man som tycker det ar mest fanigt nar kvinnor "forsoker" att vara sexiga och han ser igenom sant och ar nog anda valdigt mogen och sager att han inte har intresse av nagon annan an mig anda.Sa jag borde val lyssna pa det istallet antar jag?!
    Ja det borde du verkligen!
  • lecaro­line
    Äldre 4 Dec 10:51
    #45

    Jag har en liten fråga
    Hur vet du att han får sådana mail??
    Jag har ingen aning om vad min gubbe får för mail och jag är inte intresserad av det heller. Samma sak med mobilen..

  • Paper Feed
    Äldre 4 Dec 11:20
    #46
    shakynose skrev 2009-12-03 19:48:56 följande:
    Paper Feed skrev 2009-12-03 13:05:36 följande:
    Nej, det var som svar på att du uppmanade henne att ställa krav på sin sambo.
    Om en part i ett förhållande mår dåligt av något den andre parten gör så är det ju självklart att man gör något åt saken. Förstår inte vad problemet är? Nu handlar det ju även om något så simpelt om mejl, inte om att byta jobb eller sluta umgås med vissa kompisar.

    Det handlar inte om att ställa krav, det handlar om att kompromissa så att båda trivs i förhållandet.
  • mittid
    Äldre 4 Dec 12:03
    #47

    Om "han", din gubbe tycker det är oväsentligt att han "umgås" med nakenbilder... hmmm....??? Så tycker jag att det kan vara en idé att Du "umgås" med snygga nakenbilder, fast på killar då så klart... Varför inte testa och se hur han reagerar på det?!

    Fast innan du gör en sån sak, så reflekter över om du är beredd på att ta konsekvenserna!

  • mittid
    Äldre 4 Dec 12:05
    #48

    missade... P.S. Svar på TS fråga: Jag personligen tycker inte det är ok, rätt o slätt.

  • Chris2­4
    Äldre 4 Dec 12:25
    #49
    lecaroline skrev 2009-12-04 10:51:20 följande:
    Jag har en liten fråga Hur vet du att han får sådana mail??Jag har ingen aning om vad min gubbe får för mail och jag är inte intresserad av det heller. Samma sak med mobilen..
    Dem hade någon gemensam mail och konto eller nåt sånt, så hon visste tror jag det var.
  • Chris2­4
    Äldre 4 Dec 12:27
    #50

    Fast jag håller med om att stör det dig väldigt mycket, så ta upp det med honom, det är ju endast du som känner honom och hur han skulle reagera eller tycka om det hela så ta upp det då med honom om du inte kan släppa det, "släppa sargen" och gå vidare, som om inget hade hänt

    Något vi alla här inne kan tycka är en skitsak, kan ju va nåt stort för någon annan och vice verca liksom.

  • lecaro­line
    Äldre 4 Dec 12:58
    #51

    Okej, tack!
    Min egna åsikt är att jag tror inte att det är bra att ha gemensamt, något privatliv ska man ju få ha.
    Fast det är ju oerhört känsligt när det kommer til sex och sexbilder.
    Jag hade tyckt attt det var ok så länge han själv inte surfade på sådana sidor utan bara raderar mail..


    Chris24 skrev 2009-12-04 12:25:09 följande:
    Dem hade någon gemensam mail och konto eller nåt sånt, så hon visste tror jag det var.
  • shakyn­ose
    Äldre 4 Dec 17:01
    #52

    Paper Feed skrev 2009-12-04 11:20:42 följande:


    Om en part i ett förhållande mår dåligt av något den andre parten gör så är det ju självklart att man gör något åt saken. Förstår inte vad problemet är? Nu handlar det ju även om något så simpelt om mejl, inte om att byta jobb eller sluta umgås med vissa kompisar. Det handlar inte om att ställa krav, det handlar om att kompromissa så att båda trivs i förhållandet.
    Men hon mår ju inte dåligt av det! Dessutom handlar det ju inte om vad maken gör utan om vad hans bror gör.
  • mittid
    Äldre 4 Dec 17:16
    #53

    Håller inte med dig om det faktum att hon inte mår dåligt... det står inte svart på vitt att hon gör de... men Vet du det?!!?

    Skulle hon ha skrivit här om hon inte brytt sig??

    Kan det vara så att det påverkar självkänslan när ens man/sambo glor på naken/porrbilder på andra tjejer??


    shakynose skrev 2009-12-04 17:01:23 följande:
    Paper Feed skrev 2009-12-04 11:20:42 följande:
    Men hon mår ju inte dåligt av det! Dessutom handlar det ju inte om vad maken gör utan om vad hans bror gör.
  • shakyn­ose
    Äldre 5 Dec 17:34
    #54
    mittid skrev 2009-12-04 17:16:02 följande:
    Håller inte med dig om det faktum att hon inte mår dåligt... det står inte svart på vitt att hon gör de... men Vet du det?!!?Skulle hon ha skrivit här om hon inte brytt sig??Kan det vara så att det påverkar självkänslan när ens man/sambo glor på naken/porrbilder på andra tjejer??
    Du får fråga TS, men hon skriver uttryckligen flera ggr här att hon inte gör så stor sak av det. Jag tänker tolka det som att hon talar sanning.
    Dessutom så var det ju inte så att hennes man glodde på porr utan att han helt utan att ha bett om det får nakenbilder i sin brevlåda av en förmodligen välmenande bror med dålig humor.

    Jag tror inte för en sekund att detta påverkar TS självkänsla nämnvärt, för hon verkar vara en vettig kvinna.
  • mittid
    Äldre 5 Dec 18:06
    #55

    Nej jag tänker inte fråna TS....
    Det handlar inte om sanningar eller osanningar...
    Det handlar heller inte om huruvuda hon är vettig eller inte vettig...

  • shakyn­ose
    Äldre 6 Dec 11:30
    #56
    mittid skrev 2009-12-05 18:06:52 följande:
    Nej jag tänker inte fråna TS....Det handlar inte om sanningar eller osanningar...Det handlar heller inte om huruvuda hon är vettig eller inte vettig...
    Nähä, jaha? Vill du komma någonstans med detta, för jag förstår inte riktigt poängen (om det finns någon)?

    TS undrar om hon skall tycka att det är obehagligt att hennes man får email med lättklädda tjejer från sin bror, trots att han egentligen inte är intresserad av sådant. Hur så många av er har kunnat läsa in att TS mår dåligt, eller har dålig självkänsla, eller att hennes man porrsurfar i denna situation har jag lite svårt att begripa?

    Det säger ingenting om henne eller om hennes man utan enbart något om att hennes svåger har taskig humor och eventuellt en omogen kvinnosyn. Jag hoppas verkligen inte att TS mår dåligt av det, men om hon gör det så skulle jag säga åt henne att skärpa sig!
  • mittid
    Äldre 6 Dec 13:17
    #57

    Med tanke på din ton, så är det kanske dags för dig att skärpa Dig!


    shakynose skrev 2009-12-06 11:30:59 följande:
    Nähä, jaha? Vill du komma någonstans med detta, för jag förstår inte riktigt poängen (om det finns någon)?TS undrar om hon skall tycka att det är obehagligt att hennes man får email med lättklädda tjejer från sin bror, trots att han egentligen inte är intresserad av sådant. Hur så många av er har kunnat läsa in att TS mår dåligt, eller har dålig självkänsla, eller att hennes man porrsurfar i denna situation har jag lite svårt att begripa?Det säger ingenting om henne eller om hennes man utan enbart något om att hennes svåger har taskig humor och eventuellt en omogen kvinnosyn. Jag hoppas verkligen inte att TS mår dåligt av det, men om hon gör det så skulle jag säga åt henne att skärpa sig!
  • shakyn­ose
    Äldre 6 Dec 13:40
    #58
    mittid skrev 2009-12-06 13:17:32 följande:
    Med tanke på din ton, så är det kanske dags för dig att skärpa Dig!
    Ursäkta? Förklara dig!
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 6 Dec 21:10
    #59

    Vilken ton? Skulle också vilja höra din förklaring.


    mittid skrev 2009-12-06 13:17:32 följande:
    Med tanke på din ton, så är det kanske dags för dig att skärpa Dig!
  • 090208
    Äldre 7 Dec 06:05
    #60

    Haha, wtf??!

Svar på tråden Hur reagerar ni pa detta?