• wiii
    Äldre 17 Nov 18:37
    3790 visningar
    18 svar
    18
    3790

    Det allra viktigaste!

    Om ni bara får välja EN sak, vad är enligt er det absolut viktigaste för att ett förhållande ska hålla?
    Motivera gärna! :D

  • Svar på tråden Det allra viktigaste!
  • charme­d84
    Äldre 17 Nov 19:07
    #1

    oj svår fråga svår att bara välja en sak allt går liksom hand i hand.
    Att man pratar med varandra tycker jag nog är viktigast, att man berättar vad man känner både när det är bra och dåligt. Sen kommer liksom allt annat. För talar man inte om för varandra hur man känner när man är irriterad så blir det en bubbla inom sig och det kanske blir något stor till sist inombords. Även dagligen tala om för sin kära hur mycket man uppskattar dom. Prata är alltså superviktigt enligt mej.

  • BlomAn­na
    Äldre 17 Nov 19:49
    #2

    Svårt att välja det är ju så mycket som mste klaffa men om jag måste välja är det nog att man känner sig trygga med varandra.

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 17 Nov 21:08
    #3

    Jag håller med och tryggheten, men vinklar den lite till att man kan slappna av (alltså helt och hållet vara sig själv) med varandra

  • Sebast­iána
    Äldre 17 Nov 21:13
    #4

    Att man har samma människosyn.

  • nano86
    Äldre 17 Nov 21:33
    #5
    Sebastiána skrev 2009-11-17 21:13:13 följande:
    Att man har samma människosyn.
    Den där håller jag med om. Att kunna prata är superviktigt, vi har kämpat mycket där och kommit väldigt långte MEN vi hade inte hållt ihop om vi inte hade haft ung samma värderingar och mål i livet.

    Så om jag ska välja en sak så är det nog att man ska ha ung samma syn på saker (inte polik och religon) tex. barn/ej barn, karriär/resa jorden runt osv.
  • shakyn­ose
    Äldre 17 Nov 22:03
    #6

    Sex. Utan tvekan.

  • KatjaB
    Äldre 17 Nov 22:09
    #7

    att vi älskar varandra och lyckliga tillsammans.
    Har man den basen så tror jag att de flesta andra problem som kan komma på vägen, som vem som gör vad, att man pratar känslor, har samma värderingar osv. Det är ju massor av saker som är viktiga, men jag vet att jag aldrig skulle känna mig kär och lycklig ifall inte det andra klaffade ändå.

  • 090208
    Äldre 18 Nov 17:29
    #8

    Annars ar man ju bara vanner, eller? Man kan vara kara i varann, men man har ju inte den dar passionen, det som skiljer en van fran en partner. Min man ar absolut min bastis och jag ar superkar i honom, men utan sex...

    Dessutom kanner jag (typ...) samma for fler manniskor, jag litar pa dom, vi har roligt tillsammans, tar hand om varann etc etc. Men jag ligger knappast med dom...

    Men sen beror det pa, om man inte KAN ha sex sa kan jag nog leva med det. Men om ingen av oss vill, om gnistan ar borta... Vad ar man da?


    shakynose skrev 2009-11-17 22:03:23 följande:
    Sex. Utan tvekan.
  • shakyn­ose
    Äldre 18 Nov 20:25
    #9
    090208 skrev 2009-11-18 17:29:09 följande:
    Annars ar man ju bara vanner, eller? Man kan vara kara i varann, men man har ju inte den dar passionen, det som skiljer en van fran en partner. Min man ar absolut min bastis och jag ar superkar i honom, men utan sex...Dessutom kanner jag (typ...) samma for fler manniskor, jag litar pa dom, vi har roligt tillsammans, tar hand om varann etc etc. Men jag ligger knappast med dom...Men sen beror det pa, om man inte KAN ha sex sa kan jag nog leva med det. Men om ingen av oss vill, om gnistan ar borta... Vad ar man da?
    Eller hur? Det funkar inte utan sex, allt annat kan jag faktiskt kompromissa med till viss del. Men den biten MÅSTE klaffa annars får det vara.
  • mammac­atta
    Äldre 18 Nov 22:11
    #10

    Nejdå, det är enkelt:
    att vi är kompisar.

  • CeKe
    Äldre 18 Nov 22:52
    #11

    kommunikation! Som i sig leder till trygghet och glädje =)

  • FiaoJo­nny
    Äldre 18 Nov 23:37
    #12

    När jag tittar på andras förhållanden (dvs de som kanske inte är så bra eller som helt enkelt redan gått åt skogen) så tycker jag att det som skiljer dem från oss är att vi kan göra saker med varandra och ha kul.

    Vi tar en afterwork med hans arbetspolare eller mina. Vi kan sitta och spela Rockband till fördärvelse, vi umgås med varandra och står ut med det helt enkelt :). Tror det är det vinnande konceptet för oss, blandat med en massa kärlek förstås :)

  • MV85
    Äldre 19 Nov 02:21
    #13

    Tillit!
    Utan tillit, inget förhållande.

  • EåN201­0
    Äldre 19 Nov 14:30
    #14

    Jag håller med FiaoJonny man måste kunna ha kul med varandra...
    det är det viktigaste att man kan skratta tillsammans..

  • marryi­ng kind
    Äldre 19 Nov 20:44
    #15

    Ja, då jag snart är inne på mitt andra äktenskap så skulle jag säga "kemi" idag- lukt,smak, fysisk relation- inte bara sex dock.. Hade en relation i tio år som var mer vänskap än kärlek och det jag har idag(sedan åtta år) är passion. Visst skrattar vi ihop, har roligt tillsammans men det är något annat, rent kroppsligt som är "det där".. Det har varit stormigt, bråkigt, struligt, fd fruar, bonusbarn, karriärer, olika värderingar- men inget har kunnat skilja oss åt! Min förra relation hade en massa bra år, sedan kom en vindpust( i jämförelse med vad min nuvarande relation har gått igenom) och det tog slut.
    Jag tror att man vet vad som är viktigt för en, om man vågar vara ärlig mot sig själv. Samma saker är förstås inte viktigt förr alla..

  • Akutsy­rra
    Äldre 22 Nov 17:13
    #16

    MV85: Håller med dig, tillit är det viktigaste.

  • rowan
    Äldre 30 Nov 23:54
    #17

    Personkemin. Den innefattar sex, humor, kommunikation, trygghet, vänskap.

  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 30 Nov 23:57
    #18

    Håller helt med!


    rowan skrev 2009-11-30 23:54:46 följande:
    Personkemin. Den innefattar sex, humor, kommunikation, trygghet, vänskap.
Svar på tråden Det allra viktigaste!