• jeami1­74
    Äldre 10 Sep 16:43
    6795 visningar
    23 svar
    23
    6795

    Behöver snabb hjälp vi budar på ett hus!!

    Hej!

    Jag och min sambo har under gårdagen och idag varit med under en budgivning på vårt drömhus. I slutet har det enbart varit vi och en annan spekulant som lagt bud och han gav sig nu på eftermiddagen.

    Mäklaren ringde upp mig och meddelade att det enbart var vi och ytterligare en spekulant (som la bud tidigt i budgivningen men sedan varit tyst) kvar och att denna spekulant har bett om att få återkomma imorgon.

    Nu undrar jag hur agerar vi? Ska vi vänta denna olidliga väntan eller ska vi ringa upp och sätta lite "press" på situationen eller... Ojoj vad mycket känslor det är =)Vi ligger en bit under vår maxgräns men skulle gärna se att huset såldes till vårt sista bud som ligger nu om 2 520 000

    Tacksam för lite kloka funderingar!!

    Jeanette

  • Svar på tråden Behöver snabb hjälp vi budar på ett hus!!
  • Ne11ie
    Äldre 11 Sep 11:29
    #11

    Har tyvärr inga tips att ge, men hoppas att det går bra för er som tidigare skribenter redan sagt, ni måste berätta hur det går :)

    Jag hänger inte på FL, och vill inte göra det ännu heller
    (känns som att man bör vara blivande mamma, kanske har fel?)


    Superstarfia skrev 2009-09-11 11:06:01 följande:
    men herregud... det finns många icke bröllopsrelaterade trådar här.. å alla vill faktiskt inte hänga på FL... eller har ja fel?
  • EmMagn­us
    Äldre 11 Sep 21:35
    #12

    Vad spännande!
    Jag har heller inga fler råd att ge, instämmer i Passionsblommans råd. Hoppas verkligen att allt går er väg imorgon ser fram emot en uppdatering.

  • mittid
    Äldre 12 Sep 13:28
    #13

    Köpte hus för några år sedan och jag var hur uppkäftig som helst... sa att mitt bud bara gäller IDAG... visste att säljaren verkligen ville sälja omgående, han hade flytttat och hade ett nytt hus att betala på... Det fanns fler intresserade, två par till... men de väntade på kalkyl från mäklaren... ville inte vara med på någon budgivning och kanske sen känna mig "lurad", så min strategi var att vinna på mitt enda bud, det var dessutom inte nått höjdarbud... Köparen valde att ta budet och jag fick huset, kaxigt japp, men jag trodde på min strategi och den höll!

  • jeami1­74
    Äldre 13 Sep 22:32
    #14

    Vi fick huset!! De sista budgivarna drog sig ur och vi skrev papper på det i fredags, nu väntar besiktning och samtal med banken. Har en jätte bra bankman som har hjälpt oss med lånelöfte tidigare så det här ska nog gå vägen :)

    Vet att tråden är lite OT men hänger inte på FL.

    Jippey vad glada vi är! Nu kan jag sluta surfa på hemnet och börja surfa på bt igen

  • EmMagn­us
    Äldre 15 Sep 20:46
    #15

    GRATTIS!
    Hoppas att besiktningen går vägen också, våran gjorde inte det så vi rev kontraktet och prutade på priset men fick huset till slut ändå. Så jag håller alla tummar för att det ska gå vägen för er.
    Grattis än en gång!!!

  • Frulle
    Äldre 15 Sep 21:01
    #16

    Gud så kul! GRATTIS!
    Vi leder just nu en budgivning också.. Så JÄÄÄVLA läskigt och spännande!!!!


    jeami174 skrev 2009-09-13 22:32:00 följande:
    Vi fick huset!! De sista budgivarna drog sig ur och vi skrev papper på det i fredags, nu väntar besiktning och samtal med banken. Har en jätte bra bankman som har hjälpt oss med lånelöfte tidigare så det här ska nog gå vägen :)Vet att tråden är lite OT men hänger inte på FL. Jippey vad glada vi är! Nu kan jag sluta surfa på hemnet och börja surfa på bt igen
  • brud20­11
    Äldre 15 Sep 21:08
    #17

    Grattis

  • CiaLov­esAndr­eas
    Äldre 30 Oct 11:47
    #18

    Grattis till huset! Hoppas att besiktningen går bra!

    Huh så sugen jag blev på hus nu! Men för tillfället har vi inte råd då vi planerar bröllop till maj nästa år.
    Föreslog till m2b att vi skulle skippa festen och satsa på hus. Men han tror att vi kommer ångra oss då och han har säkert rätt. Kan dock inte låta bli att surfa runt på Hemnet

  • Ne11ie
    Äldre 31 Oct 13:40
    #19

    Grattis!! :)

    Frulle: lycka till och hoppas att det går vägen för er också

  • Frulle
    Äldre 31 Oct 13:41
    #20
    Ja vi vann vår budgivning för 1,5 månad sen ca!
    Ne11ie skrev 2009-10-31 13:40:35 följande:
    Grattis!! :)Frulle: lycka till och hoppas att det går vägen för er också
  • Frulle
    Äldre 31 Oct 13:42
    #21

    fast vi köpte en lägenhet dock..

  • Ne11ie
    Äldre 2 Nov 09:16
    #22

    Då får jag gratulera er också


    Frulle skrev 2009-10-31 13:41:41 följande:
    Ja vi vann vår budgivning för 1,5 månad sen ca!
  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 2 Nov 09:53
    #23

    Grattis! En av de stora sakerna som händer i livet!
    Hoppas att ni kommer att trivas bra i ert drömhus!

Svar på tråden Behöver snabb hjälp vi budar på ett hus!!