• Ehjärt­arE
    Äldre 21 Mar 11:04
    24786 visningar
    201 svar
    201
    24786

    Luleåtråden del 3

    Den här tråden är för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här pratar vi om allt som har med bröllop att göra.

    Första tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3094004.html
    Andra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3196188.html

  • Svar på tråden Luleåtråden del 3
  • lill larsso­n
    Äldre 14 Jun 21:43

    jag vill oxå ha inspiration till festpogram och vigsel program, lite ideer, är helt lost alltså.. :)

    du får gärna maila mej på Larsson_648@hotmail.com

    //jenny

  • deliri­ous
    Äldre 15 Jun 09:08

    hej hej
    jamen sedär, musikhögskolan har jag inte alls tänkt på , tack för tipset :) Vi gifter oss i Älvsbyn den 26/9 så det är ett tag kvar i alla fall..men vi har inte hittat någon som sjunger än...har iofs inte letat ordentligt heller...men men


    Lillkvisten skrev 2009-06-14 21:33:44 följande:
    Hej delirious!Jag vet med all säkerhet att det finns många musiker kring Luleå!Jag kan tipsa om musikhögskolan i piteå! Jag läser själv där och det finns säkert någon som kan ställa upp och sjunga. När är den stora dagen? Vi är många som spelar och sjunger på bröllop och andra högtider. Jag inser att det är länge sen din fråga kom, men om det finns någon annan som behöver tips om musiker kring luleå, skicka ett meddelande till mig! Ska föresten själv gifta mig i Nederluleå kyrka nu i september, längtar massor!Kram Lillkvisten
  • Lillem­orL
    Äldre 15 Jun 20:47

    fru i augusti: din mejl funkar inte=/

  • Jörgen­s fru
    Äldre 15 Jun 23:16

    Idag har vi fått veta vilken präst vi ska ha och vem som är kantor.
    Sen har det även ordnat sig med komp musiken till solosångerna.

  • Lillkv­isten
    Äldre 16 Jun 18:48

    Va kul! Vi gifter oss samma datum fast i Gammelstad i Luleå!


    Lillkvisten skrev 2009-06-14 21:33:44 följande:
    Hej delirious!Jag vet med all säkerhet att det finns många musiker kring Luleå!Jag kan tipsa om musikhögskolan i piteå! Jag läser själv där och det finns säkert någon som kan ställa upp och sjunga. När är den stora dagen? Vi är många som spelar och sjunger på bröllop och andra högtider. Jag inser att det är länge sen din fråga kom, men om det finns någon annan som behöver tips om musiker kring luleå, skicka ett meddelande till mig! Ska föresten själv gifta mig i Nederluleå kyrka nu i september, längtar massor!Kram Lillkvisten
  • Lillkv­isten
    Äldre 16 Jun 18:49

    Oj... det där såg ju knäppt ut.... har visst inte koll på alla knappar...

  • Jörgen­s fru
    Äldre 16 Jun 20:19

    Idag har det faktiskt blivit lite bröllopsfix gjort!

    Var på Bokia, där dom hade konkursutförsäljning och 50% på kontorsmaterial. Så då passade jag på att köpa bordplaceringskorten. Sen har jag hittat noterna till ett stycke vi ska ha i kyrkan och postat det till kantorn.
    Och nu sitter jag och har börjat skriva ut fest och vigselprogrammen. Måååånga papper blir det.

  • Jörgen­s fru
    Äldre 16 Jun 21:27

    Givetvis ska ju skrivaren strula när man håller på att skriva ut! Blir galen! Men får väl trösta sig med att det är ju bra att man börjar skriva ut i tid, så man inte börjar med det dagarna innan,speciellt när allt går åt h*vete...

  • deliri­ous
    Äldre 17 Jun 09:11

    jag vet inte om ni kanske redan skrivit om detta tidigare men, vad ska ni har för ingångs och utgångsmarch?...sitter och tänker på allt som måste planeras och göras innan bröllopet men det känns som om det är såååå länge kvar fast attans vad tiden går fort...ska hinna sy minst 2 näbbklänningar, helst 4..beställa barnkostym, köpa skor åt barnen..fixa all dekoration, inget är inköpt, hyra porslin eller köpa vilket känns som en ohygglig utgift...shoppa lakan på ikea..å ja massa annat...puh, samtidigt känns det skitkul :) men min inspiration är inte på topp.
    Hur går det för alla, är ni förberedda i tid och har kolla på läget?

  • Lillem­orL
    Äldre 17 Jun 09:47

    Vi har Canon in D av Pachebel som ingångs och änglagård som utgångsmusik! och kan meddela att tiden går FÖR fort, nyss vare 3 månader kvar och jag tyckte vi hade gott om tid, nu sitter jag här och har 2 dagar kvar tills det är dags, :) jag har listor, listor och åter listor! så nu är allt småfix förutom att köpa kaffe klart:) idag genrep i kyrkan, spännande:)

  • Jörgen­s fru
    Äldre 17 Jun 09:54

    LillemorL - shit! är det snart dags för dig! Kan hålla med om att tiden går FÖR fort!

    Är dock glad att jag började i tid. Började redan före jul att inhandla lite smått och gott. Dels för att inte ha allt kvar till sist, och dels för att sprida ut kostnaderna lite.

    Vi ska ha mendehlssons bröllopsmarsch som ingångsmusik och Birkalåten av Gunnar Idenstam som utgångsmusik.

  • lill larsso­n
    Äldre 17 Jun 10:24

    LillemorL: vad roligt att det är så nära nu :)
    Du måste ju berätta sen hur allt gick å hur det kändes, och även få se lite bilder :)

    Fy vad det känns långt borta för mej nu :) haha i maj nästa år haha

  • fruiau­gusti0­9
    Äldre 17 Jun 10:24

    LillemorL:
    meen. bergvall_7@hotmail.com eller prova olds9870@msn.com.

    asså ja har ju aldri varit på bröllop, hur väljer man ingpngs å utgångsmusik? säger man till prällen när dom ringer eller?;)

    jag har all dekoration å fixa. hade behövt å ta mig ut till rutvik å kolla läget. sen åka på ikea å shoppa å göra bort en del. puh. mycke nu.

    Hejja LillemorL som gifter sig typ SNART!:)

  • deliri­ous
    Äldre 17 Jun 10:28

    ja det känns som om det är mycket å ta beslut om...man borde i samband med att man bokar kyrkan få en blankett hemskickad där det står alla val som ska göra och hur :) jisses det hade underlättat....men tur vi har BT i alla fall...


    fruiaugusti09 skrev 2009-06-17 10:24:32 följande:
    LillemorL:meen. bergvall_7@hotmail.com eller prova olds9870@msn.com.asså ja har ju aldri varit på bröllop, hur väljer man ingpngs å utgångsmusik? säger man till prällen när dom ringer eller?;)jag har all dekoration å fixa. hade behövt å ta mig ut till rutvik å kolla läget. sen åka på ikea å shoppa å göra bort en del. puh. mycke nu.Hejja LillemorL som gifter sig typ SNART!:)
  • deliri­ous
    Äldre 18 Jun 07:43

    åh nu kom jag på att tänka att jag gifter mig i slutet på september...hm, hade som tanke att ha såpbubblor men det kan ju vara lite kyligt då så det kanske inte är någon höjdare för gästerna att frysa fingrarna av sig....vad ska ni andra ha?

  • annani­lsson7­8
    Äldre 18 Jun 12:12

    Vi ska ha visa vid vindens ängar in och brudmarsch från delsbo ut.


    delirious skrev 2009-06-17 09:11:33 följande:
    jag vet inte om ni kanske redan skrivit om detta tidigare men, vad ska ni har för ingångs och utgångsmarch?...sitter och tänker på allt som måste planeras och göras innan bröllopet men det känns som om det är såååå länge kvar fast attans vad tiden går fort...ska hinna sy minst 2 näbbklänningar, helst 4..beställa barnkostym, köpa skor åt barnen..fixa all dekoration, inget är inköpt, hyra porslin eller köpa vilket känns som en ohygglig utgift...shoppa lakan på ikea..å ja massa annat...puh, samtidigt känns det skitkul :) men min inspiration är inte på topp.Hur går det för alla, är ni förberedda i tid och har kolla på läget?
  • Anna Henrik
    Äldre 18 Jun 20:54

    Go Lillemor!
    Vi kommer till kyrkan och kollar så att allt går rätt till. Tips: ANDAS!
    och till alla andra: ha en underbar midsommar!

  • Lillkv­isten
    Äldre 20 Jun 21:36

    Vi gifter oss sista helgen i september. Det mesta med vigseln är fixat, men festen har jag ingen koll på känns det som. Maten och lokalen är fixad, men sen då? Festprogram, lekar, talordning...? det bara snurrar i huvudet. Jobbar stor del av sommaren och i höst är det skola som gäller.

    Är dessutom nervös... ska hämta min klänning på torsdag... hoppas hoppas att den är så fin som jag minns...och att den passar!

    Längtar efter vår stora dag! Längtar efter att få bli fru!

  • Lillem­orL
    Äldre 21 Jun 14:46

    Hej alla blivande brudar! NU är jag fru och bröllopsdagen är något som slår allt!! en helt fantastikt dag som jag aldrig kommer glömma!! så ni har något att se fra emot=) jag laddar upp lite bilder i galleriet, kommer fler sen då jag fått mer foton:)

  • fruiau­gusti0­9
    Äldre 21 Jun 20:07

    grattis igen! super fina bilder:)
    än så länge känns d helt overkligt!!:D

Svar på tråden Luleåtråden del 3