• Sobeit
    Äldre 24 Feb 22:59
    77991 visningar
    541 svar
    541
    77991

    Uppsalabrudar - del 3!

    Hej och hå, vad tiden går!

    Så innan denna tråd dör så passar jag på att lägga upp en ny.

    Enjoy alla Uppsala-brudar to be!

    Detta år är vårt år!!!!

    -------------------------
    Tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3170345.html?www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html

  • Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!
  • Sobeit
    Äldre 17 May 17:38

     


    Midsommarbrud09 skrev 2009-05-17 16:39:00 följande:
    Ja, då har man blivit "hippad"!! Mina vänner bjöd på en underbar dag med olika aktiviteter; glasblåsning, picknick i det gröna, lacergame, bowling, middag och utgång senare på kvällen.Och en massa dricka.....Kom hem 3.30 i morse och känner mig fortfarande lite smått påverkad!!De hade verkligen ordnar allt SÅÅÅ bra det bara kan bli = lycklig!!

    Vilken underbart perfekt hippa du fick! LÅter som en klockren sådan med tanke på hur nöjd du blev. =)

  • mia8
    Äldre 17 May 18:17

    Och jag blev hippad från midsommarbruds hippa...låter komplicerat... Där gick jag och var beredd på lacergame och bowling... men blev kidnappad från möhippan och hamnade på lunch på våran vigselplats...sen bar det iväg och jag kan numera titulera mig som mcåkande,magdansös-schlagervinnare! Jättekul! Synd att jag och midsommarbrud missade varandras men det får vi ta igen!

  • Hawaii­ii
    Äldre 17 May 18:25

    Är det någon som har ett bra tips var man kan köpa billiga rosor i Uppsala? Jag har tänkt köpa ganska många rosor dagarna innan bröllopet för att sedan ta av bladen och ha som kastblad istället för ris... Tacksam för tips!

  • lottis­77
    Äldre 17 May 19:37
    Hawaiiii skrev 2009-05-17 18:25:36 följande:
    Är det någon som har ett bra tips var man kan köpa billiga rosor i Uppsala? Jag har tänkt köpa ganska många rosor dagarna innan bröllopet för att sedan ta av bladen och ha som kastblad istället för ris... Tacksam för tips!
    De brukar ha billiga rosor på blomsteraffären som ligger mittemot Williys på Kungsgatan. På Vaksalatorg kan man också hitta. Kolla om du kan få beställa hem en viss färg/sort därifrån om diú behöver många. Kan gå. Vid ÖB finns det också en blomsteraffär som brukar sälja rosor billigt!
  • Hawaii­ii
    Äldre 18 May 18:59

    Tack för tipsen Lottis! Ska kolla upp ställena! Idag provade jag underkläder hos Vivi & Victoria... ojojoj. Det blir snyggt det..ville köpa nästan allt jag provade, jag tror notan slutade över 3000kr. Men det är ju viktigt att känna sig fin under också... eller hur? :)

  • kaif
    Äldre 18 May 20:54

    Vad köpte du hos vivi och viktoria då? Jag kom upp i drygt 1300 hundra, lite mer än jag hade tänkt...

  • Emmis2­8
    Äldre 18 May 20:55

    Hej alla Uppsalabrudar!

    Jag behöver er hjälp! Vi gifter oss nästa sommar och är i början av planeringsstadiet. En av de få saker som vi redan har bestämt är att vi tänkte plocka och pressa tusenskönor (eller bellis, kallas visst både och) för att ha på inbjudnings- och placeringskort m.m. Vi har tittat runt i trakten, men utan resulatat! Är det någon av er som har i sin trädgård och ändå tänker klippa bort dem, eller kanske vet var de växer vilda här omkring?

    Är oerhört tacksam för tips!

  • Hawaii­ii
    Äldre 18 May 21:08

    Torselett, två par trosor, en bh, stayups, strumpebandshållare & lite extra bh-utfyllnad :)....men sååå fint det var! Torseletten kostade 1300kr, men var det klart skönaste så det blev den såklart.

  • kaif
    Äldre 18 May 21:56

    oki

  • F A M E
    Äldre 18 May 22:48

    Nu har jag kollat knytningen runt lokalens stolar och de kommer att funka med lakan runt. Tjihoooo säger vi är på de, skönt att få de ut världen.

    De jag handlade på viviane & viktoria kostar ca 1700:- BH, 2 trosor, stay up samt hals smycket.

    Börjar närma sig nu tjejer, är inte så långt kvar. Längtar tills nästa vecka för då går vårat osat ut & då vet vi hur många de verkligen blir på bröllopet. Är inte så många som har tackat nej som tur är.

    Ska till Ikea och hamtra lite glas, lakan & dyliga saker. Sen måste ta tag i mina skor, frågan om hon kommer att höra av sig igen Pernilla.

    Tycker de är grymt dålig stil att hon inte gör de senast i slutet av denna arbets vecka.

  • F A M E
    Äldre 18 May 22:58

    Vårat största problem är att få tag i personal som kan hjälpa oss med servering under buffen. Ogillar när inte folk kan svara om dom vill eller inte.

    Annars så ligger vi väldigt bra till, har allt under kontroll. Pratat med floristen igen angående lite saker, hon är så smidigt att ha och göra med. Nästa vecka ska jag åka till min make up tjej för att provsminka inför bröllopet. Ska bli sjukt kul och spännande att få äntligen komma dit.

  • Sobeit
    Äldre 19 May 09:00

     


    F A M E skrev 2009-05-18 22:58:09 följande:
    Vårat största problem är att få tag i personal som kan hjälpa oss med servering under buffen. Ogillar när inte folk kan svara om dom vill eller inte.Annars så ligger vi väldigt bra till, har allt under kontroll. Pratat med floristen igen angående lite saker, hon är så smidigt att ha och göra med. Nästa vecka ska jag åka till min make up tjej för att provsminka inför bröllopet. Ska bli sjukt kul och spännande att få äntligen komma dit.

    Vilken florist har du?

  • F A M E
    Äldre 19 May 09:04

    flower4u-lotta.se/

    Så super tycker jag.

  • F A M E
    Äldre 19 May 09:08

    Yes nu har skorna kommit fram till henne, hoppas att hon hör av sig snart då vi kan ta en ny disskution. Vill ju ha dessa skor men dock mindre str samt lite högre klack.

    Hoppas hoppas de går vägen nu.......

  • F A M E
    Äldre 19 May 09:08

    Om ni undrar så kan jag spå upp skorna via postens hemsida.

  • Sobeit
    Äldre 19 May 09:46

     


    F A M E skrev 2009-05-19 09:04:19 följande:
    flower4u-lotta.se/Så super tycker jag.

    Visst skulle du ha kallor i din bukett? Vilket pris fick du av henne?

  • F A M E
    Äldre 19 May 09:59

    Yes bettalar ca 1200 för min bukett.

  • brud20­09
    Äldre 19 May 13:20

    Nu har jag oxå varit hos Vivi & Victoria, allt blev inte handlat idag men köpte ialla fall en torsolett (hur de nu stavas) så jag kan prova med klänningen när den ska fållas. Resten ska inhandlas närmare aug.

  • F A M E
    Äldre 22 May 15:11

    brollopstorget.se/Forum-5-61/m3423460.html

    Våran nya tråd, Välkommna allesammans, denna tråd tar ju snart slut.

  • FruLin­dberg0­9
    Äldre 22 May 22:55

    Jag kan inte skriva i nya tråden

    Om några timmar är jag fru så spännande så! o jösses vad fint det blev med dukning o allt

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!