• momi boki

gift innan 24 års ålder/unga par

jag undrar om de finns flera som är unga o trots åldern tänker gifta sig? ja e enbart 21 o kommer gifta mig om 10 månader! o man ha ju fått lite konstiga kommentarer på sin ålder ? flera som fått de

• Svar på tråden gift innan 24 års ålder/unga par
  • momi boki

har man klarat av ett kolik barn eller var de nu är innan bröllopet sena nätte gap o skrick osv då klarar man ett äktekskap i hopp men jag tror inte alla vet hur det är att stå med ett barn heltplötsligt sena nätte jobba utan sömn inte hinna med de man ska osv!" men jag vill berömma alla mammor som stått o gjort de o alla pappor med för den delen! =) men barn e underbara men de ha ju sina jobbiga dagar o perioder!

• Drom

usch.,,,kan inte tänka mig att ha barn först!

• momi boki

tycker vi SKIPPAR snacket om barn innan äkten skap alla gör sina val ja ha min dotter innan äkten skap o ska bli jäkligt skoj att ha henne som nänn( men nu håller vi oss till vad ttråden va ämnad för

• J D

didis skrev 2008-12-19 17:38:40 följande:
    J D skrev 2008-12-19 17:33:02 följande: Därför tog vi hjälp av jurist för att ordna inbördes testamente etc . Men med barn funkar det ju inget vidare...

Precis, vi är lika juridiskt inställda till giftemål som ni verkar vara. Skulle nog inte gifta oss om vi inte tänkte oss att skaffa barn inom en inte alltför avlägsen framtid efteråt, annars kan man ju skriva testamente tills dess såklart (som jag i ärlighetens namn varit för slö för att göra hittills ).

Därmed inte sagt att jag inte tycker att de som ej planerar barn inte ska gifta sig. Tycker ändå det är en fin sociologisk kommunikation att man planerar att vara tillsammans livet ut även om man bestämt det inbördes redan .

• J D

För övrigt tycker jag såklart att gifta sig av juridiska skäl är oerhört romantiskt eftersom man vill ge maximal trygghet till sin partner. Men så har jag ju läst så mkt juridik att jag vet att det inte är ngt grått och trist heller vilket många andra verkar tro .

• momi boki

klart alla har planer för sin framtid med den man planerar gifta sig med bern hus bil resa va de en nu e ! annars skulle man ju inte gifta sig ganska logiskt hehe vissa gör ju saker i olika takt! men önskar alla lycka till iaf =)

• T3ZZ

Vi är 22 när vi gifter oss till sommaren. M2b fyller 23 två veckor senare. Vi har inte fått några negativa kommentarer. Giftermål kom naturligt, vi har varit tillsammans i 6 år när vi gifter oss. Vi äger ett hus och det är ett skäl till att vi gifter oss. Sen så är min stora dröm att gifta mej med människan jag älskar mest i hela världen och vill dela resten av mitt liv med, så ännu ett skäl till att gifta sig.

• 20090725

jag e 22 när vi gister oss (fyller 2 veckor senare) min m2b är precis fyllda 36år när vi gifter oss! det vi får mest reaktioner på är att det skiljer 13 år på oss! men det e inget vi bryr oss om då¨det skiljer 18 år på min pappa å hans sambo å de har varit tillsammans i 20 år...

• ung blivande brud

Jag gifter mig nästa år, då är jag 18 och min fästman 19 =)

• momi boki

kul att se dem yngre planera bröllop! superhärligt!

• Muntrik

Jag kommer att vara 22år (fyller 23 en månad senare) o min fästman 23. Planerat datum är den 10/10-2010! Vi har inte fått några neg. kommentarer men så har vi ju hållt ihop i 7 år så folk tyckte mest det var på tiden...

• hujjedamejj

Jag kommer att vara 23 år och min sambo ska fylla 27 år senare. Har inga barn ihop och har vart tillsammans i 2½ år när vi gifter oss, har dock bott ihop sen 3:e veckan vi träffades och har bott i hus sen ett år tillbaka!
    Är en sån som VILL vara gift när vi får barn... HAr vart skeptisk till om den rätta finns... men nu är jag 100½ säker...
    Hade nog själv vart den som rynkat på näsan när någon skulle ha gift sig ungt, men inte idag... nu är det ju jag själv =)

• didis

På rosa moln skrev 2008-12-19 20:13:37 följande:

Personligen så känner jag att den dagen jag och min pojkvän gifter oss så får det inte på något sätt ske av praktiska eller juridiska skäl, enbart för att vi vill visa för varandra och resten av världen hur mycket vi älskar varandra...
    Våra grundfamiljer har nog redan fattat att vi älskar varandra och vill leva tillsammans "tiden ut" och skulle de inte ha förstått så spelar det ingen roll.

Folk får gärna gifta sig av romantiska skäl för min del (eller av vilka skäl som helst bara man är överens) men många, inklusive jag och maken, klarar så att säga romantiken ändå.

För oss är det romantiska just att vi levt ett halvt liv tillsammans, att vi tillsammans gått igenom såväl sorger, sjukdomar och dödsfall som stor glädje, barnens uppväxt etc etc.

Att då skriva på ett papper i släktens närvaro gör inte så stor skillnad för oss. Men för dem som tycker det gör stor skillnad är det förståss helt rätt att göra så och jag lägger ingen värdering i det. En del har kankse större behov av att visa världen sin kärlek än vad vi har och då är det kanon att möjligheten finns.
Svar på tråden gift innan 24 års ålder/unga par