• Brud 070707

Internet sajter med billiga bröllopsklänningar?

Hej!

Här skulle jag vilja ha hjälp med internet sajter där man kan beställa billiga bröllopsklänningar på internet.

Den enda jag känner till är www.1koo.com
    Finns det fler??

• Svar på tråden Internet sajter med billiga bröllopsklänningar?
  • Kat77

Precis, klänningarna från kina är ju original.. Dem har ju inte ens ett märke, haha

• Mrs*N* 18/8

Det stoppar inte mig från att beställa iaf =)

• labolina55

Märke eller inte märke. Det är ändå en kopia som någon har kopierat från ett orginal & säljer för 10-15 ggr. billigare än orginalet.

• discodivan

ja men det var ju inte det din länk handlade om - den handlade om piratkopior

bara för att en sak är billigare i kina av ett okänt märke istället för en designerklänning i sverige så är det ju inget olagligt. h&m gör ju liknande kläder som designers - men billigare

• discodivan

så juliusbridal är gangsters bara för de säljer sina klänningar billigare än maggie sottero-återförsäljare?

• labolina55

Ja, om man kopierar någon annans design och säljer sedan för ett pris som är 10ggr billigare så är det ju uppenbart att man lever på andras ideer. Alltså en parasit! Dem som har orginalet förlorar ju en hel del på det.

• Kat77

Men snälla nån, så gör väl alla designers.. Alltså härmar varandra! Förståt inte vad problemet är?
    Tycker det är kanon att man kan få en klänning mkt billigare från Kina, som dessutom är hur vacker som helst :)
    Puffar för klänningar från Kina eller vart det än är billigt!

• discodivan

så länge inget är designskyddat så är det inget olagligt. bara för att saker är billigare direkt från fabriken istället för att vi ska betala massa mellanhänder så är det inte heller ngt olagligt så länge de inte påstår att det de säljer är en äkta märkesvara

• discodivan

och det är ju inte så att det inte går att se skillnad på en äkta eller en kopia, precis som hm inte låtsas att de har dior eller versace bara för att ett plagg har samma skärning

• Brud 070707

Så typiskt att man aldrig skas kunna få svar enbrt på sin fråga utan det alltid blir en massa inlägg om annat.

Jag var inte intresserad av andras åsikter om vad ni tycker om att beställa billiga bröllopsklänningar på nätet. Jag var BARA ute efter billiga internet sajter!!!

Hoppas ingen tar illa upp av mitt inlägg inge illa menat men jag blit tött på alla ovesentliga disskutioner bara.

Svar på tråden Internet sajter med billiga bröllopsklänningar?