Vilken månad är bäst?
Vi ska gifta oss 2007 och funderar över månad. någon här som har gift sig och kan plädera för varaför just den månaden var så bra?
Vi ska gifta oss 2007 och funderar över månad. någon här som har gift sig och kan plädera för varaför just den månaden var så bra?
Gifter oss i juli. Sambon fyller jämt och förhoppningsvis är det varmt. Jag avskyr vinterns kyla även om det är vackert. Skulle aldrig vilja gifta mej när det är kallt... *fryser som en nakenhund juh...*
Torvan: Misstycker?! Mäkta mallig blir man ju för att bli ihågkommen och omnämnd!
/mulan i guldgrön klänning
(En fördel med vissa månader tex oktober är att folk tycker det är kul med något som bryter vardagen efter semestrar och innan jul.)
Mulan: Dina bilder är mina favoriter ! Otroligt fina! Är de tagna av en prof. fotograf?
Och det du säger i parentesen är en av de absolut största fördelarna. Egentligen kanske november är den höstmånad man borde lättas upp med en härlig fest. Men vädret är ju trist... och de vackra löven borta...
lite rolig bara och passar in ;);
Married when the year is new, he'll be loving, kind and true.
When February birds do mate, You wed nor dread your fate.
If you wed when March winds blow, joy and sorrow both you'll know.
Marry in April when you can, Joy for Maiden and for Man.
Marry in the month of May, and you'll surely rue the day.
Tai: Marry in May and you'll live to rue the day.
Marry when June roses grow, over land and sea you'll go.
Those who in July do wed, must labour for their daily bred.
Whoever wed in August be, many a change is sure to see.
Marry in September's shrine, your living will be rich and fine.
If in October you do marry, love will come but riches tarry.
If you wed in bleak November, only joys will come, remember.
When December snows fall fast, marry and true love will last.
Jag gifte mig 14 september 2002 och tyckte att det var en bra månad. På sommaren är det risk att många är bortresta på semester och på Julen har ju många andra planer med tex julfirande med släkten osv. Våren är ochså bra att gifta sig på.
Vi hade bestämt oss för den 9/9-06 och har så tänkt i ett halvår, lokalen är bokad osv, med IDAG, ihallen, så kom vi fram till: NYÅRSAFTON!
Är det fel, bör vi hålla oss till september???????
Huh?
Vintermånaderna är helt klart bäst!
November, december, januari och februari.
Jema
Torvan: ja de är tagna av en prof. fotograf, dock är han främstnaturfotograf. han var med hela dagen och vi blev väldigt nöjda med resultatet. Lagom klassiskt, lagom spexigt.
Tack för komplimangen
mulan
Jag vill helst ha augusti. :)
Att gifta sig i tidig augusti var helt underbart tycker jag. Fortfarande en massa sommar kvar, men lugnare känsla än försommarens jäkt. Alla är glada och utvilade och solbrända efter sin semester, det går bra att mingla både ute och inne, och det finns vackra blommor att dekorera festsalen med.
Vi ska gifta oss i januari, så jag tycker oxå att vinter månaderna är vackrast...Mörkt,folk håller samman mer när det är kallt
(inte samma spring på rökare som på sommaren/hösten)
massa ljus, silver, vitt i dekoration, man kan fixa till maten lite annorlunda, som tex jätte het asiatisk mat/kinesiskt iosv för att få de där vackra röda å oranga tonerna på mat å smycka allt annat i "kall" färg! Kolsyre is kan man placera ut så det ryker lite tufft!
det är det som talar för varför vi vaöde Vinter Bröllop!!
(Inget illa om rökare, har själv rökt, men vart rökfri i lite mer än 1 år )
Jag måste säga maj månad. För då finns det lila syrener :)
Tack för alla bra beskrivningar av månader och för fina bilder. gott folk, fyll på fyll på, det är jätteroligt att läsa och fantisera om alla fina vår, sommar höst och vinerbröllop man kan ha, är fortfarande svårt att bstämma sig, men det kommer väl, antar jag.