• björnsbrud

12 augusti 2006

Jippie!!! Nu ar bade kyrka och lokal bokat for brollop den 12 augusti 2006! Nagon annan som gifter sig i sthlmstrakten da?

Vi ska ha brollop i Roslagen och vigas i Vätö kyrka foljt av battransport till Engelbrektstunet dar det blir festligheter hela natten lang. Pa morgonen planeras brunch och presentoppning for overnattande gaster.

Ar saaaaa glad att vi antligen har kyrkan och lokalen klara. Nu kan vi borja planera pa riktigt! Kanns sa overkligt...

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • Slottsbruden

Hejsan!

Nej, inte den 12e men väl den 11e Augusti! Och på Öland, även om vi bor i Stockholm. Min far bor kvar där och vi har även sommarhus så det känns helt perfekt. Att det blir på fredagen beror på att vår festlokal bara var ledig då. Men jag är säker på att det blir lyckat och så får alla helgen att ¨ta igen sig på¨. Lycka till med ditt bröllop, vi har redan planerat nästan allt....! (Gillar att vara ute i god tid, uppenbarligen Ha det bra.

• 12 aug 06

Hejsan!

Vad kul! Vi gifter oss också den 12:e Augusti Norrtälje, men i Rådmansö Kyrka. Kyrkan och festlokal (Marholmen) har vi bokat men annars har vi inte kommit så mycket längre. Har börjat titta efter hår och smink i Norrtälje, men inte hittat något än.

Våra gäster övernattar också....

• björnsbrud

Vad kul med en till Norrtaljebrud! Hur ska ni ha festen? Egen catering eller ordnar festlokalen det? Har aldrig hort om Marholmen forrut... Sminket kommer troligtvis min faster ha hand om da hon ar proffs-sminkos. Haret ar inte klart och heller inte fotograf. Tycker det ar svart med fotografen. Vi vill ha fotografering av vigseln och en timmes portrattbilder efterat. Assa vill vi ha mojlighet att fa ALLA tagna bilder pa CD/DVD. Svart att hitta en bra och prisvard fotograf. Vad som gor det hela lite komplicerat ar att vi dessutom maste planera allt fran Tyskland dar vi kommer bo det kommande aret...

• 12 aug 06

Hej igen!

Jo vi hade tänkt ha festen i tält på landstället först, men eftersom vi blir ganska många och det definitivt inte var billigare (snarare tvärtom + att man skall hålla koll på så mycket själv)så hittade vi Marholmen, där allt ingår, tom övernattning!!!
    Håller med om att det är svårt med planering utomlands ifrån, själv jobbar jag och pendlar mellan Sverige och Danmark...men det får väl bli en och annan extra tur till landet för att fixa.
    Har inte heller någon fotograf, svårt att hitta någon bra och det verkar ju som man kan lägga precis hur mycket pengar på det som helst?! Hade ju varit kul med en video från festen också...

Har du hört talas om hudkällans/Salong Saxee´s smink/hårpaket? Eller varit där kanske?

• björnsbrud

Far man fraga vad ni betalar for Marholmen?
    Kanner tyvarr inte till hudkällans/Salong Saxee´s smink/hårpaket...

Min familj har bekanta i Norrtalje vars barn har haft brollop tre ar i rad (tre barn) sa vi ska hora lite med dem om bra harfrissa och fotograf.

• björnsbrud

vi hade oxa tankt pa talt innan, men det blir verkligen dyrt! man maste ju aven fixa med golv, belysning, ev varme, bord och stolar.

• 12 aug 06

Precis och när vi la ihop allting blev det ju t sjukt mycket pengar. Marholmen ville ha 1000kr/kuvert, välkomstdrink,3-rätters med vinpaket, kaffe, avec, övernattning med frukost och serving. Jättetrevliga förresten och gör eller ändrar allt precis å det blir som vi vill ha det! Fixar med transport (båt) från kyrkan och liveband till dansen, kändes nästan som att få en bröllopskoordinator på köpet. Dessutom var det kul att få en hel ö för sig själv!

Berätta gärna om frissan när du får höra.

• 12 aug 06

Var bor ni i Tyskland förresten? Har själv bott i Düsseldorf i 5 år!

• björnsbrud

I Friedrichsdorf, strax utanfor Frankfurt. Fast jag bor inte dar riktigt annu, ar for tillfallet i Grekland och gor praktik, men flyttar till Tyskland nasta vecka!

• Popis

Vi ska också gifta oss den 12 augusti 2006 fast vi ska gifta oss i Jämtland närmare bestämt i Frösö Kyrka.

Jag är arbetslös så jag har hunnit planera det mesta tror jag :) det poppar upp roliga idéer hela tiden när man inte har något annat att tänka på.

Längtar till den stora dagen...

• brallis

Björnsbrud

Vi har prel.bokat Engelbrektstunet men har inte hunnit åka dit och titta än.Är verkligen nyfiken. Tyckte du att det är en mysig lokal? Ska ni fixa mat och tricka själva eller genom de? Vi har fastnat för stället eftersom gästerna kan sova över. Skulle vara kul att höra vad du tycker.

• björnsbrud

Brallis: Vad kul! När gifer ni er?

Engelbrektstunet är verkligen jättefint! Själva lokalen för middagen är eg inget märvärdigt, ett stort ganska så ljust rum, men omgivningarna är underbara; stor äng ner mot vattnet, avskiljt område (=man får festa hur länge man vill). Små enkla rum för gästerna att övernatta i, fräscha toaletter. Fin plats utanför huvudbyggnaden att ha fördrink på med utsikt över vattnet. Brygga att komma med båten till, bastu. Verkligen ett toppenställe!

Catering kommer vi ordna själva då vi känner en kock som kommer och lagar all maten.

Var ska ni vigas? Vi ska vigas i vätökyrka - jättemysig kyrka! Och sen ta båt därifrån till Engelbrektstunet.

• Superglad

Här är en till som kommer att stå brud den 12 augusti 2006. Färentuna Kyrka är platsen. Jag är nästan klar med min gästlista och nu vill jag bara skicka ut inbjudningarna.... Vi ska ha festen på Ölsta Folkets Park som ligger i närheten och får hyra hela konkarongen för bara 3000:- Tur är väl det för vi kommer att ha en buss som går några vändor till och från stan hela natten. Har inte hunnit kolla på klänning och sånt än. Finns det några bra butiker etc på söder?

• Mamma Bull-Bull

Hej Hej på er!!

Vi skall oxå gifta oss 12/8, i Norrtälje Kyrka. Skall ha festen i Länna gården

Svar på tråden 12 augusti 2006