• julbrud

usch, det närmar sig!

Tre månader kvar!! Inbjudningskorten ska ut i veckan...
    Sen kan man inte ångra sig eller skjuta fram det längre !
    Helt plötsligt känner jag mig skit-nervös och stressad! Har inte fixat min klänning än... Faster ska sy den.

Fler höstbrudar som börjar känna sig stressade?

• Svar på tråden usch, det närmar sig!
  • Tant Pernilla

"Usch"?!

Klart att det går att ångra sig, om det nu är det man vill! Det blir lite krångligare än om man gör det innan inbjudningarna har skickats ut, men känner man att man verkligen inte vill så är det klart att det går att ångra sig.

Och klänningen... Inga problem! Jag började nog inte sy på min klänning förrän ca två månader innan, och då skulle jag även sy tärnans och brudnäbbets kläder, så det är lugnt!

• Elin B

Ja jag känner likadant! Tiden rusar iväg nu och jag är så rädd att glömma nåt!

Jag tillhör vinterbrudarna egentligen, gifter mig på nyårsafton, men det är bara 4 månader och en vecka kvar... *pirrig*

Har ni haft kontakt med prästen än? Vi har inte fått veta vem som ska viga oss. Men det kanske är normalt att man inte får veta det förrän ett par månader innan?

• Elin B

julbrud, men inte ångrar du dig på riktigt?

• julbrud

Tant Pernilla: Tack för de tröstande orden! Klart det ska bli kul och jag VILL ju inte ångra mig det är bara det att allting har varit romantiskt och spännande hela tiden men dock ovekligt. Nu känns det att det är på riktigt och känslan överraskade mig!!

Elin B: Jag har varit i kontakt med prästen men det är för att jag ska konfirmera mig till våren. Träffar henne för första gången nästa söndag... Ska bli skönt att lära känna henne innan!

• julbrud

Jag vill inget helre än att gifta mig med min älskling, är mer allt runt omkring som gör mig nervös!

• julbrud

Elin B: När skickar ni ut era inbjudningar? Vet inte om vi är sent ute.

• Tant Pernilla

Julbrud, ni är inte sent ute med inbjudningarna! Enligt etikettböckerna ska man skicka dem 6-8 veckor före bröllopet, så är ni ute tre månader i förväg har ni bra marginal.

Se det här som en extremt rolig och fartfylld tid. Du kommer att greja allt! Och är det nåt litet som missas så är det ingen som kommer att märka det. Lovar!

Så slappna av och fortsätt med det där romantiska tänkandet!

• Elin B

julbrud,
    Vi kommer att skicka ut inbjudningarna någon gång i september tror jag. Men vi ska i och för sig ha ett litet bröllop och de som ska komma vet redan om att det blir bröllop på nyårsafton. Så vi behöver inte stressa med inbjudningarna för att de inte ska boka in sig på annat.

Vilket datum ska ni gifta er?

Svar på tråden usch, det närmar sig!