• Ofelily

Någon som gift sig i november??

Har precis börjat planera för vårat bröllop, som skulle äga rum den 16 september 2006. Men nu är det ändrade planer... Min blivande är nämligen tvungen att plugga utomlands, och kommer inte hem förrän i början av september nästa år. Det skulle ju kännas konstigt att gå och gifta sig bara ett par veckor efter han kommit hem, när vi varit ifrån varandra i åtta månader! (Vi kommer att träffa varandra några gånger under denna period, men inte många, eftersom han ska till Singapore...)

Nu funderar vi på att gifta oss i november (11/11) 2006. Jag är verkligen ingen höst- eller vintermänniska, men han har nästan övertalat mig nu... trots att jag är frusen av mig...

Någon som gift sig i november?? Som kanske inte heller egentligen är någon höst-älskare?? Vad tror ni det är högst odds för, regn eller snö? I Stockholm ska väl tilläggas.

Tacksam för massor av tips för att göra en höstdag till våran dag!!

• Svar på tråden Någon som gift sig i november??
  • Mijau

räkna med regn.... men det är kul att ngn gifter sig då tycker jag. rönnbär och löv....varm välkomsdrink...facklor...det kommer att gå bra...men räkna med regn så blir du ej besviken...kolla med polmans statistik annar...borde väl finnas...men det går ju aldrig att lita på ...

• sjd

Har inte än, men vi ska.
    Gifter oss 26 november så kan du hålla ut så länge kan du få en rapport då. ;)

Men det är nog störst sannolikhet att det regnar, men å andra sidan kan det ju slå till med 20 minus och snö, man vet ju aldrig. Naturen är ju oförutsägbar. :)

• Ofelily

Hmm, ja det blir nog regn, det tror jag också... Men jag vill som sagt inte ha något riktigt höst-tema för att det är i november. Jag vill ha det rosa och romantiskt ändå, och det spelar väl egentligen ingen roll, för man är ju inomhus. SJD, jag håller gärna ut och hör hur det var för dig! Vad spännande!! Var ska ni gifta er?

• sjd

Vi gifter oss i en kyrka utanför Malmö, så vi kommer väl garanterat ha regn och rusk för vintrarna i skåne är ju inte direkt vita nuförtiden. Fast det är skönt att man kan räkna med det för då blir det ju desto trevligare om det överraskar med att vara en klar, kall och vacker dag. :)
    Dagen efter vårt bröllop är det första advent och det har väl blivit så att vårt bröllop blir mer juligt än höstigt (våra färger är grönt, vitt och rött), men jag tycker _definitivt_ att ni kan ha rosa tema på ert bröllop (även om du inte frågade vad jag tyckte :) ) .

• Ofelily

Vad skönt att höra att det är ok med rosa, man vill ju lätt vara traditionell med höst färger o så, men det är inte min grej alls. Så rosa får det bli! Det är lite kul att gifta sig i november har jag kommit på, för det är ju lite udda. (Måste intala mig själv, eftersom min dröm är ett riktigt sommarbröllop!!

Ha en bra helg, nu måste jag åka iväg! Men jag är tillbaks på måndag, om du är där då?

• sjd

Jag är här! Ha det så trevligt i helgen!

• Jeppson

Här är en till novemberbrud, den 11/11 närmare bestämt. Men vi ska inte vara i Sverige, så regn är nog inget problem för oss.
    Tror nog november kan vara jättemysigt. Man behöver ju inte vara ute, ju. :)

• fissa

Hej!

Jag och min blivande skall oxå gifta oss i november den 5 och visst det kanske blir regn men det kommer ändå bli den mest underbaraste dagen i våra liv!

• jennie-06

Hej!

Vi kommer också att ha ett höst-bröllop nästa år. Tycker inte att det kan bli misslyckat! På hösten räknar man ju med regn & rusk,och fixar allting extra mysigt inne med massor av tända ljus och annat. På sommaren hänger man lätt upp allt på vädret och blir därför kanske lätt besviken (åtminstone om man gifter sig i Sverige som absolut inte alltid har fina sommardagar).

Lycka till!

• Ofelily

Hej allihop!
    Är det någon som har något bra tips på någon sida på nätet med pälsar, caper, jackor som man kan ha över klänningen på den stora dagen? Är rätt frusen av mig...

Svar på tråden Någon som gift sig i november??