• Akkidakki

3 Juni 2006

Äntligen ska vi gifta oss! Här har man gått å väntat på att pojken ska fria i sisådär 2 års tid å äntligen så har han fått tummarna loss! Någon mer som ska gifta sig där omkring?! Alltid kul å höra hur andra planerar! Skriv gärna! Tjing!

• Svar på tråden 3 Juni 2006
  • Akkidakki

En sak ja skulle vilja ha hjälp med tjejer... har funderat på min frisyr och ja har tänkt mig en rätt hög lugg ( i båge bakåt... ) och sen nån typ av uppsättning därbak... men ja hittar verkligen inga såna bilder någonstans... e de nån som möjligtvis skulle ha hittat nåt liknande??

Hur ska ni ha era frisyrer har ni tänkt på de???

• Edsåsen

Hallå...
    Hur går det för er..?
    Här är det stiltje...men ska en sväng till Göteborg, och träffa syrran, som ska vara tärna...
    Inbjudningarna ska vi skicka ut i slutet av februari...så att de som åker långt får chans att tänka efter plus att vi då har tid att fixa boende till de som behöver...
    Frisyr, ska ha lockar som min kära värdinna ska fixa på mig...
    Må så gott!

• Akkidakki

Hej alla glad!!
    Idag ska vi in till Malmö och höra oss för om resan!!! Haha!! Kul!! Satt och kolla lite igår... Sugen på Italien faktiskt... Capri lockar sen hitta vi faktiskt en resa till Grado som sen gick och kombinera med en kryssning från venedig till grekiska övärlden... den e ja sugen på, men vi får se vad vi får för smaskiga förslag...
    Tjing på er!!!

• junibrud2006

Akkidakki - Lycka till med resebokningen. Vi betalade in handpenningen igår. Känns så skönt!

• junibrud2006

Just ja... Ett litet tips till er som ska boka resa. Kolla det där med namn etc innan. Jag frågade och det var tydligen bättre att vi båda åker i våra nuvarande namn eftersom det blir så tätt inpå avresa. Det fungerar utmärkt att använda sitt gamla pass och bättre än att chansa på att få ett nytt under måndagen...! Kanske inte så kul, men i vårt fall står det iaf honeymooners i bokningen..!

• Akkidakki

Japp då bockar vi av bröllopsresa oxå... Det bär av till Sorrento den 5:e och stannar sedan i 2 veckor!! Underbart!!! Känns så skönt och äntligen ha bestämt oss... Och våran bokning är oxå i våra nuvarande efternamn och det står honeymooners på vår oxå... hihihihi va ja e glad!!! Blev ju inte billigare än västindien snarare tvärtom men de känns perfekt!!! Guuuud va ja längtar!!!!

• junibrud2006

Låter underbart! Sorrento ska ju vara jättefint och romantiskt. Vi tittade också lite på just Sorrento innan vi bestämde oss för Taormina eftersom vi båda tycker så mycket om just den platsen. Håller dock med om prislappen - men det får det vara värt! Underligt dock att Aruba kan vara billigare än Italien...

• Akkidakki

Japp mycke märkligt e de... fast nu e man ju ifs borta i 2 veckor... Aruba tror ja bara va 9 dagar... Hur länge e ni borta? Tänkte ev att vi skulle ta en övernattning i Rom oxå... ligger ju bara 25 mil därifrån så... men vi får se när den tiden kommer... KAn du italienska?? Hehe de e hårdträning här hemma nu... Känns faktiskt tryggt att dom kan lite engelska iaf... E så uppspelt!! Vill åka nu!!! Kram

• weddingphoto

ååå va långt alla har kommit...
    vi har fullt upp med flytt nu och sen är det jul. Jag får väl börja på allvar i januari att planera vidare inför bröllopet. Hoppas ni är kvar och vill dela med er då :)

• junibrud2006

Akkidakki - Det stämmer, Aruba var 10 dagar och då antagligen nio nätter. Och jag tror inte ni blir besvikna. Som sagt så är både min sambo och jag kära i landet vid det här laget...

Lite italienska kan vara bra, framför allt om ni ska göra lite utflykter. Vi märkte att just på landsbygden så kan de nada engelska så då var det nästan nödvändigt (även om kroppspråk ibland fungerar extremt bra!). Jag har läst tre år på gymnasiet och sedan tog jag en kvällskurs när jag var mellan jobb för ett par år sedan och det kändes skönt att ha det i ryggen. Men bara man kan några fraser så kommer man långt!

Vi blir också borta två veckor. Åker 6 juni tidigt tidigt på morgonen. Längtar så jag spricker!!! Ska ner några kilon till bröllopet och sedan blir det nog kvickt upp igen med all god mat på plats, men det får det vara värt!

• Akkidakki

haha...ja de blir väl så... med all italiensk mat. Ska faktiskt ut och köpa italienskspråkkurs idag så vi kan börja öva... dessutom e de ju kul om man fattar lite vad dom säger om dom skulle snacka skit E så trött idag...drömmt om resor hela natten... min mamma fick köra med underkläder till oss på flygplatsen för vi hade glömt och packa ner det.... snacka om att man kan röra till de... Kram på er

• junibrud2006

Mmmm, maten är underbar... Färsk hemlagad pasta med skaldjur, världens underbaraste pizzor, grillade räkor, kallt vitt vin, underbar glass... Mmmmm....

• brud0606

Jaha då tjejer är enbart 7månader kvar eller 212dagar. Har ni gjort nåt färdigt inför bröllopet?

• junibrud2006

Vad menar du med färdigt?! Jag tycker jag börjar ha det mesta klart...

Svar på tråden 3 Juni 2006