• Iceprincess

Börjar det mesta falla på plats Julibrudar?

Hej på er julibrudar. Tänkte bara kolla hur läget är? Hur ligger ni till? Börjar det mesta falla på plats? Själv ska jag gifta mig den 30 juli! Det mesta börjar faktiskt falla på plats. Jag har försökt ta en sak i taget. Planeringen har varit i gång i ett år så jag har haft gott om tid. Kan inte fatta att det snart är dags. Jag har lite småsaker kvar att fixa, vigselprogram, bordsplacering, slutfinischen på min klänning som mamma syr. Men visst är det så spännande!!

• Svar på tråden Börjar det mesta falla på plats Julibrudar?
  • FinFin

Ja, nu börjar det kännas jättespännande!Vi gifter oss oxå den 30:e juli Och det mesta är fixat nu...köpte slöja igår! Har oxå bordsplacering & program kvar. Vi har inte heller bestämt vart vi ska åka på bröllopsresa...börjar bli dax att boka nåt flyg nu!

• Susanne05

Vi gifter oss 23 juli. Det mesta börjar ordna sig nu, lite småsaker kvar. Tyvärr är det fortfarande byggställningar på kyrkan som vi ska gifta oss i (Onsala kyrka) trots att prästen sa för över en månad sedan att de egentligen skulle varit borta redan då. Jag hoppas att de hinner ta bort dem!

• Jonnes brud

Vi gifter oss den 16:e juli. Ska skriva ut vigselprogrammet och placeringskorten. Gjorde färdig bordsplaceringen i går men vill inte skriva ut den (finns i festprogrammet med en presentation av alla gäster) förrän dagen innan bröllopet. Det kan ju bli ändringar. Nästa vecka ska jag lämna in min ring för putsning. MEN jag måste städa hela huset + lägenheten i stan och baka lite innan min son kommer på tisdag. Vi har det så varmnt och skönt här i Jämtland så jag är hellre ute i solen, badar, läser, rensar lite och så har vi städat ur cykelboden idag. Är inte det minsta nervös än. Men det kommer kanske.

• drea

Gifter oss den 30 juli och ska träffa prästen nu till helgen, likaså restaurangen och bestämma meny (äntligen)! Efter det är nog det mesta klart, väntar dock på att klänningen skall komma från skräddaren. Han var hemma hos min i helgen som var och fick då ta in hela 10 cm i midjan eftersom jag gått ner så mycket!!!

• Fresan

Det mesta är klart här. Har kommit igång med spellistan och m2b har sin väst kvar att sy. Resten är fixat, hämtade skumpan på bolaget idag.

drea
    Hur har du lyckats gå ner tio cm? Jag äter som vanligt och jobbar på men ändå har magen gett sig fasiken på att svälla ut. Kanske kroppen som känner av att 30-strecket närmar sig.

• drea

Fresan
    jag äter och tränar som vanligt och har bara rasat i vikt! Har gått från stl 44 till 38 från mars när jag började mäta mig!

• drea

Fresan, jag är 29 år! så nåt 30-sträck verkar jag inte närma mig än

• Fresan

drea
    Jag blir 29 om drygt två veckor, fem dagar före bröllopet.
    Härligt att du lyckats minska så mycket. Grattis!

• Jenkizen

Ja nu börjar det närma sig gifter mig på lördag och har fullt upp just nu.
    Har varit och hämtat nyckeln till festlokalen och börjat köra alla saker dit.
    Nu är det bara två dar kavar till den stora dagen börjar kännas i magen

• Fresan

Jenkizen

Stressa inte för mycket bara så du glömmer njuta av spektaklet.
    Håller tummarna för en perfekt dag!

• Bibbi W

Hej alla julibrudar!

Ja, gifter mig också 30/7 och kan inte riktigt fatta att det äntligen ska hända. Det mesta är klart, men festprogrammet återstår!
    Nu är det mest mina egna nerver jag har problem med : )

Lycka till ni alla som gifter er snart!

Kram!

• Jenkizen

Fresan

Idag har jag tagit det ganska lungt suttit två och en halv timme och fixat naglarna
    var jätteskönt att bara sitta där och bli ompysslad

• pickledpossum

Vi gifter oss också den 30 juli och det mesta är klart, men det finns forfarande saker kvar att fixa!
    Jag har börjat känna av lite stress... Börjar bli pirrigt!!
    Fick en fantastiskt rolig möhippa för ett tag sedan av mina kära, kära vänner - så stämningen är på topp efter det!

• Foleflickan

Gifter mig oxå 30/7, nu är det väl bara vigselprogram, festprogram och placeringskort kvar, plus en massa sådana sär små saker som man ändå inte kan göra förrens dagarna innan.
    Oj oj oj vad man längtar nu!

• pickledpossum

Ja, visst är det spännande!?

• Fresan

Tur att jag jobbar, hade suttit här alla vakna timmar annars. Jisses så störd jag känner mig.

Nu ska jag njuta av helgen, sörpla vidare på mitt glas vin och inte tänka för mycket på bröllopet.

• drea

Nu börjar jag bli stressad!!!
    Pratade med prästen i helgen och vi övade hela ceremonin. Han sa att vi SNARAST måste kontakta kantorn och säga vad vi vill ha för musik eftersom han kanske inte kan dessa låtar!! Och kanske måste leta efter noter.
    SEN har bageriet vi tänkte ta tårtan ifrån sagt att de inte bakar tårtor den 30 juli! Suck!

Svar på tråden Börjar det mesta falla på plats Julibrudar?