• solskenstjejen

Ung brud, 1 Juli 2006

Någon mer som ska gifta sig då? Skulle vara kul o höra hur långt ni kommit med planeringen mm.

• Svar på tråden Ung brud, 1 Juli 2006
  • ~emma~

Anijon
    ska du också gifta dig den 1:a juli? Vi verkar ha kommit ungefär lika långt... :)

• Swedie

Jag ar nu i Chicago.. Min blivande friade officiellt i fredags, aven om vi borjade brollopsplaneringen redan tidigare i sommar. Har en underbar diamantring nu, en solitar pa en hel karat.. Helt sjukt, fattar inte att han la ut sa mycket pengar pa den (www.kay.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay&storeId=10251&categoryId=10265&langId=-1&parent_category_rn=10257&pageNo=6# Det ar ringen langst ner pa sidan till vanster) . Nu kanner jag mig mer officellt som en blivande brud! Underbart frieri pa en strand vid Chicagos Navy pier.. Jag holl pa att filma stranden dar nar han drog fram ringasken, blev sa overraskad!! Fortsatte att filma utan att jag tankte pa det och vi fick hela alltet pa film.. Han grat, jag grat.. det var helt underbart. Var och tittade pa klanningar igar, hittade en hel del fina. Har kopt en wedding plannner book och en massa amerikanska brollopstidningar.. Det ar sa underbart, jag ar sa lycklig!! :) :) :)

• ~emma~

Grattis!!! :D
    Wow vilken maffig ring!
    Vad härligt att ha allt på film, framför allt så att man kommer ihåg de fina orden.

• Pirrigt!

Hejsan Allihoppa!!
    Laste igenom eran trad och fattade att det va fler USA Frierier har VA KUL!!! Jag bor i New York och jag och min blivande har precis borjat att planera for vart brollop. Det kommer antagligen bli juni eller juli nassta sommar 2006. Blev lite avis nar jag laste om ditt Brollop Swedie!! Vi maste betala sjalva och da blir det ju inte sa mycket. Vi har bestamt oss att vi skall ha Brollop i sverige och nar vi kommer tillbaka till New York sa blir det en middags reception for alla dar. Jatte fin ring du fick!!! LYCKA TILL med allt!!

• ~emma~

Swedie
    Gud vilken fin klänning!! Den är uppseendeväckande men inte för prålig. Den kommer säkert att passa jättebra på ert bröllop, det skulle väl bli ganska stort?

Pirrigt!
    Det verkar vara många svenskor som bor i New York! Om ni ska gifta er i Sverige i juni/juli, tänk på att ni bör vara ute i ganska god tid om ni ska kunna få precis den kyrka och festlokal ni vill ha, till rätt datum. Lycka till :)

• Stränkan

Jag ska också gifta mig 1 juli 2006! Men jag är en tant, fyller 27 snart

Håller på att leta klänning och fotograf. Inte det lättaste. Det finns många fina klänningar, men de ska ju passa också. Prova prova prova!!!

• ~emma~

Stränkan
    *s* vilken tantålder... var i landet befinner du dig då?
    Kul att vi är så många här som valt just det datumet!!

• Moulin

Hej hej! Nu är jag äntligen hemma igen! Skönt med semester, men ännu bättre att komma hem igen (nåja, nästan i alla fall).

Oj, Swedie! Vilken maffig ring! Jättesnygg! Jag skulle inte kunna sluta titta på den om jag var du! Vad ska du ha för vigselring till den? Och klänningen var jättevacker också. Och det var sant - grattis till frieriet, det lät jättefint. Det händer mycket för dig nu! Lovely!

• Swedie

Moulin, hur går det med din planering??

Vi hann med mycket i USA.. Nu har vi köpt inbjudningskort (jättefina för en kanon deal!), vigselringar, cake cutters och champagneglas som är graverade, vigselprogram (hittade i samma exakt stil som inbjudan www.partyamerica-invitations.com/order/We_ViewEns.cfm&sCatalogCode=WedEnsCC&iStartRow=25&strcontinue=yes&strsearch=yes&format=WedEnsCCa fast med silverhjärtan och silverborder).

Ja, jag kan inte sluta titta på min fantastiska ring. Var rädd för att bära så mycket pengar på ett finger först, men nu är den försökrad och jag har börjat vänja mig. Den är helt fantastisk dock :D

Hur har det gått med din klänning? Ska du få den uppsydd eller köpa en annan? Jag har tittat runt lite här nu, men inget går upp mot min drömklänning som jag hittade i USA. Så det får väl bli till att beställa den därifrån :D

Hoppas allt är bra med dig :)

• Moulin

Swedie:

Tjena tjena! Joda, allt är jättebra med mig! Sista skälvande helgen innan skolan drar igång igen... Hjälp! Nä, det ska bli jättekul, tycker jag.

Jo, jag ska få den uppsydd. Har jagat klänningar i Umeå, i Bulgarien och framförallt - på nätet. Många är ju jättefina till ett bra pris, men har man väl bestämt sig så finns det inga andra klänningar! Jag har pratat med en sömmerska som vill sy den också, så hjulen är i rullning.

Annars har inte så mycket hänt. Vi har varit och tittat på festlokalen och pratat med hon som håller i cateringen och det känns jättebra! Sen tidigare har vi ju tostmaster och -madame, men nu har vi eventuellt ett värdpar också (mamma och pappa). Jag har köpt hem tygprover till rispåsar och eventuellt också våra servettringar (tänkte brodera ett monogram på rispåsarna och kanske ha servettringarna som placeringskort genom att brodera gästernas namn på dem). Har börjat slipa ordentligt på gästlistan. Har beställt hem lite grejer till inbjudningskorten (embossingpulver och typ värmepistol). Och jo - vi har ju en underbar idé till programmen som vi har börjat fila på. Eftersom vi träffades genom en lokaltidning (han är nöjesredaktör och jag hans frilansare) tänkte vi göra programmet som en tidning i A5-format. Den kommer att ha två delar (som den verkliga tidningen har) - en för vigseln och en för festen. Vi kommer skriva en massa artiklar, ha insändare, familjesidor, tv-tablå (själva programmet för kvällen), sport, nöje och så vidare. Vi kommer att fota och redigera så det blir så likt som möjligt! Jättekul - men jättemycket jobb. När jag gick journalistlinjen gjorde vi en tidning (förvisso större, men ändå) på en vecka. En hel klass som jobbade åtminstone 8 timmar om dagen i en vecka... Så vi får väl se. Och han är ju lite mer van än vad vi var, så what the hell. Oj, det blev ganska långt det här... men det känns inte som att det har hänt så mycket - det är mest bara på idé-planet än. Vi är inte så handlingskraftiga som ni som har köpt en massa grejer!

Vad kul att ni har börjat komma igång ordentligt! Måste vara roligt att köpa grejer och så redan nu! Vi håller som sagt bara på att tänka som mest nu. Känns som att man egentligen inte kommer så långt när man som inte har något att visa upp. Men tankeverksamheten ska väl också göras! Har ni köpt de där graverade glasen bara till er själva eller till alla gäster? Och är han (Justin hette han va?) i Sverige med dig nu eller? För visst är du i Sverige nu? Vad många frågor det där blev...

Svar på tråden Ung brud, 1 Juli 2006