• kalmar_brud

30:e Juli brudar

Hej alla juli brudar

Jag gifter mig i Kalmar den 30:e juli och undrar nu hur langt ni har kommit med planeringen. Det kanns som jag har missat en hel massa. Svart att tanka pa allt nar jag bor borta i London.

Vad har ni fixat an sa lange?

• Svar på tråden 30:e Juli brudar
  • drea

Hej!
    Jag ska ut och kolla på restaurangen och kapellet i morgon. Klänningen håller på att sys och ringen är köpt!
    Egentligen kan man ju planera hur mycket som helst, men jag tycker det inte behöver bara så noga!

Lycka till!

• drea

VARA så noga skulle det stå!

• kotten_79

hej..

Gifter mig åxå 30 Juli..
    Tror jag har det mesta klart..

Vi kan ju göra en checklista, för att se om nån missa något..
    Jag börjar

*Kyrka-Klart
    *festlokal-klart
    *Alla våra kläder- Klart
    *ringar-klart
    *fotograf-klart
    *mina skor-klart
    *solist-klart
    *band till festen-klart
    *tiara-klart
    *blommor-klart
    *underkläder-klart
    *1 gångs kameror-klart
    *Smycken-klart
    *Vin till maten-klart
    *avec till kaffet-klart
    *menyn-klart
    *klänning håller på att sys
    *sminkning-klart
    *naglar-klart
    *tårta-klart
    *bordsdecoration-klart
    *hotellnatt bokad-klart
    *hindersprövning/efternamns byte-klart
    *Tid för vigselsamtal-klart

HAR JA glömt nåt?

Fyll gärna på

• drea

Tack för listan!!

Jag har inte:
    Någon tiara än,
    ingen som gör håruppsättning
    inga underkläder
    inte träffat prästen el kantorn
    inte bestämt tårta

oj oj oj jag har nog lite att bestämma i alla fall! Suck!

• kotten_79

Ojoj, du ska ha tur om du hittar nån frisör nu, jag bokade min för mer än 8 mån sen..

• drea

Kotten_79
    Jag vet, jag avbokade min i förra veckan, tyckte inte att jag kunde betala 2000kr för en håruppsättning...
    Funderar på att kolla med frisörerna där jag bor om nån kan göra det istället.

• kotten_79

drea

ja du ska även ha tur om du hittar nån billigare, 2000 tyckte jag lät billigt, min tar 500:- timmen, så jag räknar med 2-3000 för uppsättningen. För håret är ju bland de viktigaste på den stora dagen.

• drea

Kotten_79

Jga hade snarare tänkt mig max 900kr... men jag vill bara ha en vanlig uppsättning och ingen bruduppsättning (vad är skillnaden förutom priset?) Kan bli svårt att hitta nån i Stockholm som gör det så billigt...

• kotten_79

drea

Tror de kan kosta bra ändå, det är mkt jobba med en uppsättning, vare sig de är brud eller inte.. men du får höra dig för

• drea

Kotten_79

Det slutar väl med att jag får göra det själv... Jag ska gifta mig ute på en ö och då kan det vara svårt att få tag i nån i alla fall...

• Mimilla

Jag hade tänkt att vara klar med allt i slutet på juni. Då har man hela juli att varva ner och ladda batterierna inför den stora dagen

Är klar med det mesta, men bordsplacering och om gästerna i sånghäftet kommer vi att få ordna med i slutet. Skall till frissan idag och göra provuppsättning. Hoppas vi kommer på något fint, vet fortfarande inte riktigt hur jag vill ha det...

Lycka till allihop och håll tummar och tår att vädret den här dagen blir underbart i hela landet!

• paula1

Om man ska gifta sig i kyrkan är väl det viktigaste att man fixat hindersprövning, hört ifrån prällen och ordnat ring. Vi har kvar att fixa brudbuketten (det har jag överlåtit åt mannen att bestämma), frackbyxor och skjorta till honom, provsmaka maten och band till festen (vi har några på g i och för sig).

Efter den 30:e jun ska vi göra bordsplacering och skriva ut vigselprogram.

Man kommer säkert att glömma några grejer men koncentrera dig på det viktigaste. Huvudsaken är att man blir gift och att alla har kul!

• paula1

Låt en vän som är snygg i håret fixa dig! Jag ska ha sextiotalsinspirerat och har som tur en syster som är urduktig på att tupera. En tjejkompis som ofta är ute på krogen ska sminka mig. Hon är suverän på festmakeup.

Utnyttja bekantskapskretsen, då känner de sig delaktiga i att göra dig vacker!

Svar på tråden 30:e Juli brudar