• lundabrud

Brud i juli (tråd nr 2)

Jaha då stängdes vårt förra hem ner, men nu kan vi vara här! Jag har idag superont i halsen, hoppas jag kan få vara sjuk nu och inte den 2 juli (man måste se det positivt...)

• Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)
  • Sannitje

Lycka Till 050709!!!! Ha en härlig dag!

• Majlo

Nu är jag gift! Berättelse kommer snart!

• Tinisen

Hur hade ni det på er dag Majlo och 050709? Är nyfiken på att höra om er dag!

• Tinisen

Vilken härlig bröllopsdag, Majlo! Och grattis till att ha blivit fru!

• Tinisen

nu tror jag att det mesta är under kontroll inför vigseln nästa lördag. Givetvis finns det saker kvar att fixa, men det känns som att vi hinner med det i lugn och ro... Fast fråga mig om en vecka igen - då kanske svaret blir ett annat!!

• Tuvali

Idag är det mycket att fixa. Duka och göra de sista förberedelserna. Kommer att bli en lång dag. Men imorgon är det dags. Längtar!!!

• Jonnes brud

Ja, nu börjar det kännas lite pirrigt...

• Majlo

Önskar alla brudar i helgen ett stort lycka till!

• Tinisen

Hej alla!
    Nu närmar sig även vår dag! Gifter oss påp lördag och jag kan inte förstå att tiden gått så fort!

Vi skall hugga björkar idag och så skall det dukas imorgon. Syrran kommmer i em och vi skall hämta hennes klänning, hotell och tårta skall betalas. En kasse med kläder och tandborste skall lämnas till hotellet och ja, sedan är det inte mycket mer....

Känner en stor förväntan inför lördagens begivenheter...!
    Lycka till ni andra som också gifter er i helgen! Vi får hoppas att fruntimrena håller tätt då!

• janos

Lycka till Tinisen! Hoppas att ni får en lika trevlig dag som vi fick.

• lundabrud

Lycka till Tinisen! Kom ihåg att NJUTA som min kollega bankade i mig, för det kommer gå så fort så fort...

• Tinisen

Tack! Jag skall tänka på ditt råd Lundabrud!

Just nu har det hällregnat här, hoppas det försvinner till i em.....

Jag återkommer vad det lider med berättelser och bilder....

Kram Tinisen

• Tinisen

Hej alla! Här kommer ett låååångt inlägg om vårt bröllop.... Svårt att korta ner när man så gärna vill berätta!!

Vi vaknade ju till hällregn men tröstade oss med att det var några timmar till vigseln - mycket kunde ju hända tills dess.
    Vi åt frukost i lugn och ro, och ingen av oss var speciellt nervösa då. Däremot kände jag att mina fjärilar magen började flyga strax innan vi skulle i väg till frisören - skönt då att ha en tärna som höll i trådarna!

Vi hade det jättemysigt hos frisören och jag blev jättenöjd med min frisyr och smink och allt. Det kändes helrätt med slöja och krona. Syrran blev också jättefin. Hon hade gjort en pastasallad som vi åt i omgångar för att stå oss till kvällen. Det var inte så lätt att äta när nervositeten smög sig på! Vi var på Hårtrollet i Lindsdal och Nancy som har det bjöd på champagne när vi var klara.

Min blivande och marskalken kom och hämtade oss 13:15 och vi fick se brud och tärnbuketterna första gången - jättefina! De gjordes på Kyrkelunds handelsträdgård i Rockneby och de hade verkligen gjort ett bra jobb! De höll sig kanonfina hela dagen och kvällen.

Regnet kom skur-vis och ville inte riktigt överge oss. Inne stan var vi på Atelje Wallander och tog foto. Vi körde fram bilen ända fram till ateljén och det var många som stannade och tittade när det klev ut ett brudpar...

Det började ljusna lite varstans på himlen så det fanns hopp om fotografering utomhus, men det blev inget med det då regnet höll i sig och det även kom ett par åsk-knallar. Men vi hade en jättetrevlig stund i atlején med Elisabeth, som testade nya ideér och poser - kul! Vi är väldigt nyfikna på korten!

Så bar det då iväg till Kläckeberga kyrka. Just då var nervositeten borta. Vi inackorderade oss i vaktmästarens tillhåll bakom kyrkan. Strax innan vigseln kom både vaktmästaren, prästen och solisten och pratade med oss och önskade oss lycka till.
    Med 5 min kvar till vigseln var det ganska nervöst!

Det var uppehåll när vi gick fram till kyrkan. Väntade utanför när det ringde i klockorna och sedan var det då vi... Jag kommer inte ihåg hur fort vi gick, hade inte en tanke på det men jag tror det blev ganska bra. Det enda jag tänkte på var att leendet inte kändes helt stabilt....! Vi blev så rörda när vi såg alla människor i kyrkan och rörda av stunden. Dock kom inte tårarna - då.

Sven Bergsten skötte vigseln alldeles utmärkt, han gjorde den väldigt fin, men lättsam och många gäster påpekade det efteråt att det var en mycket bra präst.
    Min kör hade kommit till kyrkan och de sjöng Så skimrande var aldrig havet ståendes i kyrkgången. Efter det kom de fram till oss, omringade oss och sjöng Embraceable you. Det blev en oerhörd stark känsla och tårarna steg i ögonen. På min blivande trillade tårarna långt ner på halsen och det var en stark känsla att se honom så rörd också.

Vår solist har en fantastisk röst och sjöng underbart. Under den sista låten Du är allt blev det också väldigt starkt och tårarna steg i ögonen igen.

Väl ute ur kyrkan var det uppehåll!!! Riskastning blev det förstås och gratulationer. Mot slutet på kyrktrappan kom det några droppar regn, men det var flera gäster med stora paraplyer som slöt upp bakom oss.

Bilen hade körts fram och vi begav oss i väg med den - kändes speciellt att åka i väg när alla gäster som stod och vinkade åt oss. Det var ordnat med champagne i bilen så min man och jag satt och små-söp i baksätet....!!

Väl framme vid lokalen hade vi också vädergudarna med oss. Det var uppehåll och det togs en del kort där också. Vi hade flera gäster på bröllopet som är väldigt fotointresserade så det blev nog ett ovanligt väl-dokumenterat bröllop!

Toastmasterparet och värdparet hade gjort ett kanonjobb och vi hade en jättetrevlig och kul fest med mycket skratt och många tal till oss.
    Värdparet hade också gjort ett bildspel om hur jag och min man träffades och hade tagit med när jag flyttade in och även fått med renoveringen av gammelbilen. Huvudrollerna spelade dem och hade passat på när de var blomvakter åt oss. Det var jättebra gjort och det gav många skratt!

Bengt Berg catering stod för maten osm var jättegod och det var mycket upplagt.

Tårtan från Fiesta var underbart god och blev jättefin. Vi anammade ett tips här från BT att öppna presenterna i samband med kaffe och tårtan och det blev jättebra. Gästerna kunde antingen vara med och se eller sitta och fika och prata så länge. Tärnan och marskalken var med och skrev upp vad vi fick av vem - ett måste för att hålla isär det. Vi blev otroligt uppvaktade! Efteråt tackade vi alla gemensamt för vad vi fått och festen fortsatte.

Bandet Tyron från Karlskrona höll i gång festen och spelade till 01-tiden. Efter det satte vi på en CD. Folk hade börjat troppa av och åka hem och vi lämnade lokalen vid 2-tiden och tog taxi in till Frimurarehotellet. Vi satt och pratade en stund om våran dag och min man hjälpte mig att ta ur alla hårnålar...! Vi skålade i vin som var inställt på rummet. Jag hade köpt glas med hjärtan på, lite på skoj och min man tyckte det var en kul idé.

Vi somnade gott och åt frukost på rummet efter att ha tagit ett bad på morgonen. Vi blev hämtade av min svåger som körde hem oss. Allt var då klart i lokalen - vi behövde bara hämta det som skulle lämnas till cateringen.

Vi fikade hemma med mina föräldrar, min syster och hennes man samt min mans bror.
    När de hade åkt kom toastmasterparet och tog en fika. Senare på em åkte jag och min man till hans föräldrar och åt rester av bröllopstårtan. Kvällsmaten bestod av pizza hos värdparet. Vi var väldigt trötta men oerhört nöjda på söndagskvällen. Vi har haft ett toppenbröllop, och efteråt har vi hört från flera att det var som ett riktigt sagobröllop i kyrkan.

På måndagen åkte vi till Göteborg och roade oss på Liseberg bl a. Nu skall vi hålla oss hemma ett tag - bröllopsresan blir i september, till Turkiet.

Ni som har er dag kvar: njut av dagen och försök vara närvarande i kyrkan - det ger så otroligt mycket för upplevelsen!

Kramar Tinisen

• lundabrud

GRATTIS Tinisen! Så härligt att även du fick en minnesvärd bröllopsdag! Låter som om allt var helt perfekt!

• Tinisen

Lundabrud

Tack! Ja det blev en minnesvärd dag!! Vi hade många gäster som tog kort den dagen (av egen vilja - vi hade bara bett min mans bror att fota oss) och vi har bara sett en bråkdel av bilderna ännu, men det är fantastiskt kul att ha så många bilder från en så speciell dag.

• Majlo

Grattis Tínisen! Kul att läsa om er dag!

• Tinisen

Tack Majlo! Det är lika roligt att dela med sig av en sådan dag!

Svar på tråden Brud i juli (tråd nr 2)