• Linda H

Brudar i september

Är det någon mer som ska gifta sig i september? Hur går det för eran planering, vi ska gifta oss den 3 och har bokat det mesta kyrka, kläder, festlokal, bil men tyvärr inte fått iväg inbjudningarna ännu, men de är på G

• Svar på tråden Brudar i september
  • Johanna_Svan

Jims brud:

Hej!

Vi har fått hjälp av Resia resebyrå här i GBg, super bra för övrigt!
    Flyg t&r Miami + 2 nätter på hotell betalar vi 5800:-/person, så totalt går resan på ca 20 000:-/per.

Det vi har gjort är att vi kommer önska oss bidrag till bröllopsresan i present. För med tanke på alla andra kostnader skulle vi inte ha råd med detta annars.

• Jims brud

johanna_svan:

vi ska oxå önska oss pengar i bröllopspresent, så får vi se om vi kan komma i väg på nån resa till nästa sommar, har svårt med barnvakt nu, och då hinner våra små tjejer bli större oxå.

• Johanna_Svan

Jims brud:

såg att jag skrev fel, resan går inte på 20 000:-/per utan naturligtvis totalt 20 000:- för oss båda, annars hade det blivit lite väl dyrt

• Jims brud

johanna_svan:

såg inte att du skrev fel, uppfattade det som 20,000 tillsammans.Har ni gjort vigselprogram och festprogrammen? ska ni göra på data eller lämna bort och få dom tryckta?

• Johanna_Svan

Hej!

Jag jobbar på en marknadsavdelning och jobbar dagligen i layoutprogram så jag skall göra det själv. Har vigselprogram och festprogrammet kvar att göra, har börjat spåna lite, vigselprogrammet skall jag göra som en folder i A5 format, med vår kyrka på framsidan och sedan ganska traditionellt på insidan, på baksidan en karta till festlokalen, festprogtammet komm vara 1/2 A4 innehållande anekdoter om alla gäster, bilder på oss, roliga sånger, lite knep och knåp.

• Jims brud

johanna_svan:

Låter ju jättebra!!

• Kattis72

Hej!!
    Gifter oss också (i Luleå) i september, den 3:e! Mycket är klart, men det finns lika mycket till att ordna.

Detta är klart:
    bokat kyrka
    bokat festlokal
    bokat solist
    fixat mat /catering
    fixat dryck
    bokat frisör & smink.
    köpt klänning
    hyrt/bokat kläder till honom
    + kläder till våra söta näbbkillar
    beställt ring
    skickat efter hindersprövning & namnbyte
    bokat bröllopssvit

Har kvar att göra:
    fixa transport fr kyrka till festlokal
    beställa blommor
    beställa tårta
    fixa musik
    festprogram
    vigselprogram
    köpa skor

Sedan är det väl en hel del annat som tillkommer... :)

• guppien

johanna_svan:
    jag är från göteborg, eller 1½ mil utanför

• Johanna_Svan

Guppien:

Kul,vart? själv bor jag i Kärra med min sambo sedan 1 år tillbaka.

När skall ni gifta er?

• Bride2B..

Här är en till tjej från götet :) minns inte ifall jag kom ihåg att nämna det

• guppien

Johanna_Svan:
    Vi har bott här i Mölnlycke i 6 år, gifter oss 17 september

• Courelle

Fru Larsson:

Kollade med Härings Slott, eftersom jag varit där ute många gånger, samt att en mycket god vän till mig är uppvuxen där. Men det var helt fullbokat. Nu har jag äntligen lyckats få ett rum på Smådalarö Gård, vilket jag tror och hoppas kommer att bli bra!

Vi kommer att gifta oss i Österhaninge Kyrka och sen ha festen i Tyresö Slott.

Vart ska ni vara? Vilken florist och frisör har du valt?

Varma hälsningar

• Lean

Hej alla septemberbrudar,

vårt datum är också den 3/9.
    Oj va fort tiden går, och va långt alla har kommit...
    vi har prälle, festlokal och bröllopssvit.
    och guldsmed :)

resten är kvar...
    men visst ordnar det sig?!
    kläder få bli jakt efter nu på semestern och transporter och sånt får bli efter tillgång.

glöm inte bort att njuta av de vi har framför oss ? det är lätt att gå vilse i panik över att allt "ska vara" på ett visst sätt.

Lycka till tjejer - ert sätt är det enda!

• Luttis

Hej,
    vi gifter oss också den 3 september 2005 o väldigt lite är klart, men det ordnar sig nog. Vi gifter oss i Nacka/Stockholm o just nu håller jag på att försöka få tag i en frisör som inte tar flera tusen för en håruppsättning, har ni några tips?

• Bride2B..

öj vad många 3 septembrare alltså! Kul :D

• Bride2B..

oj skulle det stå förstås ;)

• Fru Larsson

Courelle, vi gifter oss i Häringe kapell (kanske jag redan berättat) och ska ha festen i Västerhaninge bygdegård. Frisör har jag hittat en som kommer hem på bröllopsdagen och florist blir ett av växthusen i Tungelsta (jag bor där)!

Smådalarö gård låter som ett bra alternativ!

• ottis

hej på er det var ett tag sen jag var här på bt... har fastnat i tradera träsket....det tisslas runt mej ang möhippan.. jag TROR jag blir hippad 7 eller 8 aug men vet inte säkert tittar mej omkring så fort jag kommer ut från jobbet, folk måste tro att jag e tokig, tjejerna på jobbet säger att det kan ju bli närsom helst och INTE då jag tror... man VILL och inte vill veta...nyfiken i en strut ...

• Luttis

visst e de späännande,jag vill bli hippad NU, tror jag eller vill jag? spännande är det..

Svar på tråden Brudar i september