• Dallandra

Forts. 6:e augusti 2005

Såg att vår tråd var stängd för fler svar så jag startar en ny :)

Hur går det för er? Det börjar ju närma sig med stormsteg :)

I helgen var vi i lokalen och hade planeringsmöte med personalen, kändes jättebra, de kan verkligen sin sak och det känns tryggt.

• Svar på tråden Forts. 6:e augusti 2005
  • Lindis79

Oj... Det känns som min planering har stått still ett tag nu.. Mina föräldrar och svär föräldrar var i tyskland för två veckor sedan och handlade sprit.. Är helt övertygad om att de handlade aldeles för mycke.. Väntar tålmodigt på klänningarna som ska komma från Kina, de skulle ha kommit den 20 maj men jag har inte sett röken av dem än.. Börjar bli lite smått nervös..

OSA datum nästa måndag, då får vi se vilka som kommer, alla är ute i sista stund som vanligt. Flera tycker väl att det är "självklart" att de ska komma så de behöver inte ringa.. hmm inte bra.. Jag får väl ringa runt nästa vecka..

• Dallandra

Vi har också handlat alkoholen i Tyskland, lite svårt att beräkna hur mycket man ska ha på "groggbordet"...

Nu har jag börjat fundera över när möhippan kan tänkas ske... vet att något är planerat men mer vet inte.. men det är nog bäst att inte veta innan så man inte blir för nervös :D

• Scarlett7

Jo det känns att det börjar närma sig, fler bitar faller sakta men säkert på plats. Idag ska jag in till stan (sthlm) å bli lite inspirerad av panduro. Ska även försöka åka förbi lokalen i veckan å mäta bord å stolar så man vet hur man kan duka och placera folk, så att man inte har gjort en jätte bra bordsplacering å så kan inte borden stå så det vore bra typiskt!

• Peters fästmö

Vårt sista svarsdatum är på onsdag och vi saknar svar från 12 personer, hoppas vi får svar från dem med. Ingen som tackat nej än så länge! Har problem med band pratat med en kille som hela tiden lovar att återkomma men aldrig gör det, hans fru skäms när jag ringer nu..
    Saknar även lite övernattningsplatser, trodde inte alla skulle vilja sova över!

• Lindis79

Ja, dert är ju inte bara bröllopet man ska vara nervös över, utan det är ju Möhippan oxå... Det hade jag förträngt.. Det ska bli roligt att höra vad som händer med er alla...

• Dallandra

Jo som sagt jag har börjat fundera över var, när och hur inför möhippan.. ska bli kul och nervöst att se vad de hittat på :)

I morgon ska jag till sömmerskan, min klänning behöver tas in lite i midjan, ska bli kul att prova den när den sitter perfekt :)

• Nosen*

Håller med.... har försökt kolla in almanackan och försökt lista ut när möhippan kan tänkas äga rum...
    (om det nu blir någon - det vet man ju inte )

• mañana

Var uppe i killens hemby i skellefteå förra veckan. OSA gick ut på onsdagen innan vi åkte. Ringde runt till dussinet personer som inte svarat + att vi gjorde en preliminär bordsplacering. Skön att ha avklarat! 83 av 103 kommer (tur att många tackade nej).
    Har haft ett par jobbiga "kriser". Min frisör backade ur och det var inte så kul att sitta i skellefteå å ringa runt till 18 frisörer i uppsala. Bokade en ny tjej i dag men nästan dubbelt så dyr (2800kr).
    Min klänning som jag beställt från USA har äntligen dykt upp på radarn, hoppas bara att allt går väl nu.
    Har haft ett sista möte med festlokalspersonerna, dom verkar ha koll och är ordningsamma.

Möhippa tackar för att jag slipper ordna blir det så blir det :)
    Bröllopsplanering är kul (?) bara allt går vägen, eller hur.

• Scarlett7

Nu e jag hemkommen från stan å vips så hade man lyckats bränna 1000kr!!! Blev lite allmöjligt men det bästa var att vi hittade bordplaceringskort i samma färg som kuvert som inbjudningar låg i så dom köptes dirket. Skönt att dom var färdiga också, hade nämligen tänkt klippa å klistra men nu slipper man det.

• Dallandra

Vi har haft möte med personalen i festlokalen och det kände jättebra. De är rutinerade och har koll på läget :)

Var ju hos sömmerskan och klänningen kommer att sitta som en smäck och bli hur fin som helst, längtar tills jag får ha den på mig, fick verkligen wow-känslan när jag såg den innålad och uppnålad :)

• martiina76

ska vi enas om EN av trådarna... blir lite virrigt med två... eller?

M.

• Dallandra

Vi kör på den andra tråden! :D

Svar på tråden Forts. 6:e augusti 2005