• depecha

midsommar 2005

Hallå alla midsommarbrudar!

Hur går det för er? Det börjar verkligen närma sig nu. 15 dagar kvar. Hujenamej! Man börjar bli smått nervös nu.

• Svar på tråden midsommar 2005
  • tvilling

Ja, jösses vad tiden går... snart är vi där..

Usch, lite nervig för att ha missat något, känner inte att jag har allt under kontroll.

Träffade prästen igår och han var såå sävlig. Kändes som att det var hans första vigsel. Men, det blir nog bra .

Själv då?

• depecha

Ojoj, har du redan träffat prästen?

Ringde han dig eller du honom?

Jag har ringt till pastorexpeditionen, och de svarar att prästen hör av sig till mig ca en vecka innan. Men grejen är den att vi bor 40 mil därifrån vi gifter oss och vill hinna göra klart vigselprogram här hemma på datorn innan vi åker upp knappt en vecka innan.
    Pratade ni med kantorn med? Vi ska ha två udda låtar som ingång o utgångsmusik. Så jag har fixat noter ifall han inte kan spela dom.
    Vi gifter oss utomhus och vill veta om de tar med stolar (kyrkovärden) och såna saker.
    Nu blir jag nervös *hujenamej*
    Och i morrn ska man bli hippad =D

Annars då? Allt fixat och klart?

Hjälper du mig att be till vädergudarna om vackert väder? =)

• elliebubban

Jag är med och ber till vädergudarna... Ska också ha utomhusbröllop på midsommarafton :)

Egentligen borde man sinnesundersökas om man planerar utomhusbröllop när man bor i Sverige. Herrejösses, väderproblemet kan ju ge en magsår :D

• depecha

ha ha, ja precis..
    Vart utomhus gifter ni er? Behöver hjälp medl ite dekorationstips vid vigselplatsen. Har du några på lager? =)

Gifter oss i en fäbod i dalarna på en liten äng. Antaglligne kommer det finnas likadana stolar till gästerna och ställer dom på två sidor så det blir en gång i mitten. Men sen då?
    Fundera på att göra en stor blombåge av två björkar och kanske sätta några ballonger i den.

Kommer ha väldigt ont om tid eftersom vi bor 40 mil därifrån = /

Hjälp!

• tvilling

Jag ringde prästen... Vi har tjatat länge om att få veta vem som skulle tjänstgöra i midsommar men de har inte kunnat svara då de inte gjort upp sem planeringen förrän nu.
    Precis som du så vill jag ju veta så att man kan förbereda och färdigställa programmet.
    När vi var till kyrkan så var även kantorn där, så vi kunde passa på att diskutera med honom samtidigt, skönt!

Vi har klassisk in och utgångsmusik, vilket passar just denna kantor bra, han vill tydligen gärna vara med och bestämma. Gillar inte alltför mycket nymodigheter. Hoppas bara att han spelar musiken till solosången bra, för det är ju inga kyrkliga sånger.. och "nyare" musik.

Så du ska bli hippad imorgon..!! Hur vet du det?
    Jag misstänker att det kan hända mig i helgen också... alt nästa helg men det känns ju lite stressigt.. fast tills dess har en nära vän kommit hem från London, så det kan ju bli då... eller kanske inte alls.. vad vet man?

Vi ska vara inomhus, men vill ju så klart ha SOL!
    Hjälper till att dansa soldansen!

Sen är det ju det där att ha allt fixat så att man själv bara kan sitta ner och njuta när dagen kommer, känner inte att jag har allt på banan ännu.

Klurar på bordsplacering, placeringskort el dyl, bordsdekoration, aktivitet/tipsrunda.. Tror inte det kommer bli särskilt många el långa tal eller någe direkt spex... så jag funderar på om man kanske skall ha en liten reservplan med någe skoj.. fast det kanske är att underskatta gästerna

Ojojoj.. sitter på jobbet just nu men kan erkänna att tankarna inte finns vid skrivbordet.

• depecha

haha, kan förstå att du har tankarna nånannanstans =) Jag springer o gör nyttiga grejre här. Tvättar o städar o går och småsjunger =D

Det var min storebror som råkade avslöja sig igår när jag pratade med honom. Annar brukar jag vara en sån som snokar rätt på allt, men trodde inte jag skulle bli hippad pga en mängd olika saker. Men skoj kommer det bli. =D

Du bor oxå i Uppsala? Såg det i någon annan tråd. Vilken kyrka?

Jahaja, så kantorn ska ha nåt att säga till om med. Min gamla lärare jag hade uppe i dalarna är kantor vet jag. Min bästa kompis hade han på dop i somras så blir det han får jag vackert övertala honom =D Men på måndag är det jag som ringer och måste ha besked.
    Tänkte ha when a man loves a eoman till ingångsmusik och "det vackraste" som utång. Den förstnämda måste han ju kunna spela, men frågan är hur det vackraste låter på orgel??? Inte en blekaste. Hujenamej! 2 veckor precis kvar idag.. Man är smått hispig =)

Lämnade in våra ringar igår, hans på gravyr och putsning och min på minskning och putsning.

Bordsplacering är redan klart tack o lov. Det jag har kvar att göra här hemma innan man far upp till dalarna är de olika programen, köpa dukar, bränna musik (ett fasligt jobb), ringa o boka frisör till karlsloken.

Vi tänkte oxå ha trekamp. En frågesport, sen en till liknande frågesport fast "vem gör vad i hemmet typ, och den tredje grenen är att skriva en dikt till brudparet =) Hoppas det blir skoj.
    Ska köpa nån fint pris till den gruppen som vinner. Var in på söta maja här i stan igår och karln prövade olika praliner =) Han var i sjunde himlen =D Så får man hoppas den gruppen bjuder runt!

Nu e man så nervös på vad som ska hända i morrn. Hujenamej! Men jag är med på allt =D Finns ju inte så mycke att göra i borlänge dock. Ingen skivinspelning och snt, men känner jag mina vänner rätt så blir det nåt annat hyss =)

Få se om du oxå blir hippad i helgen. Lovar att jag ska köpa skosnören av dig eller så om vi möts på stan *S*

• elliebubban

Verkar vara en populär helg att bli hippad på för midsommarbrudar - för om jag inte har klurat alldeles fel så kommer jag bli "drabbad" imorgon :D

Jag ska å andra sidan inte sälja skosnören i Uppsala, jag får ta hand om kundkretsen i Karlskoga ;)

• tvilling

Depecha:
    Ja, bodde i Uppsala i 10 år, bor nu i Alsike. Vi gifter oss i Östhammars kyrka, jag kommer därifrån från början..
    Blir det hippa i Borlänge? Kommer du därifrån? Men du bor i Uppsala?
    Åh, tack för lite "lek" tips, kanon ju!

elliebubban:
    Har du också kommit på dem, har någon försagt sig?

Ja, vi får se om vi ses på stan då? I så fall får vi väl gå fram och presentera oss för varandra.
    Hoppas på sol även imorgon .

Ni måste berätta sedan om det blev av i helgen och vad som blev av!

• elliebubban

tvilling:
    ja, en god vän som håller på att fixa älsklingens svensexa råkade försäga sig:
    -Vad roligt att Jenny kommer på möhippan förresten
    *iskall blick från flickvännen*
    -Svensexan! Svensexan menar jag. (patetiskt räddningsförsök *fniss*)
    *ännu kallare blick från flickvännen*
    -Nej men vad säger jag. BRÖLLOPET. *ser panikslagen ut*

Hehe. Dessutom så har en annan god vän verkligen inpräntat i mig att vi ska umgås imorgon. Så jag lade ihop 1+1 och fick det till 11 juni :D

• depecha

halloj på er!

Jag överlevde min möhippa!! Var så himla skoj!

För att göra historien ganska kort så kan jag dra vissa bitar..
    Åkte tåg från sthlm med mamsen till borlänge. Precis innan vi kliver av sätter hon på mig en ögonbindel och sen när vi klivit av kommer nån annan o tar min andra sida och går till en bil och åker till min moster. Där kläar de på mig ett lucialinne och en virkad duk på skallen så det ser ut som en slöja med krona på.
    Sen tar de av mig bindeln och där är alla mina kompisar och 2 mostrar, mamma och 2 kusiner.

Sätter oss ute på verandan o börjar dricka. Kl var då 12 på dagen. Grillar och äter.
    Vid 4 tar vi bussen till kupolen (stort köpccenter) och där får jag hålla allsång och sälja kyssar (hejuenamej).

Tar en taxi tillbaka till msoter o fortsätter dricka. sjunger o har allmämt kul p åverandan. Vid 22 tiden tar vi bussen ner på stan och går in på en liten krog. Där fick jag en sax och i uppdrag att klippa bort minst 10 st storlekslappar på kilalrs kalsonger =)) Blev en massa skratt kan jag lova haha.

Gick sen vidare till ett annat ställe och där fick jag i uppdrag att dansa valsen. Var tvungen att prata med dj:n och han ropade ut i högtalarna att nu skulle alla dansa vals, men hade ingen vals så blev nån carola låt ist ha ha. Var ganksa skoj, även fast det var för trångt att kunna dansa vals, men jag var bara glad att jag slapp efter 6 steg =D

hade andra småuppdrag på kvällen, såsom att jag inte fick lämna baren förän jag hade fått ett glas vin, var tvungen att tigga 7 ciggaretter och andra såna saker.

Det sista uppdraget var att de tog mina cash o mitt kreditkort och skulle tam ig hem själv ha ha. Och dit jag skulle för o sova ligger ca 1 mil därifrån, men det löste sig tack vare 2 snälla pojkar som tog taxi med mig 2 mils omväg för dom =) Men slapp iaf undan att betala.

Så sist av alla var jag hemma själv. då var klockan 3 på natten. Sen sov jag gott till klockan 7.. =D

Så skoj hade jag!!

O det viktigaste av allt, jag fick bara dricka allting ur en pipmugg hela dagen o kvällen. så gick o beställde o fick allt mitt vin i min pipmugg =))

Hoppas nu fått eller får en lika kul möhippa!

Jo, jag bor i uppsala, fast kommer från dalarnao gifter mig där!
    Nu e det bara 12 dagar kvar o har välrldens panik!!

• Carlssons pling

Hej alla midsommarbrudar!
    Nu är det bara 11 dagar kvar!!! Panik!! Men samtidigt ska det bli skönt att få det överstökat. Är inte riktigt klar med förberedelser. Får inte tag i den låt jag vill ha till utgång. Verkar ej finnas i instrumentalversion. Men jag har en reserv.
    Klänningen är hämtad.
    Jag blev "hippad" i lördags.
    Blev kidnappad av min granne. Ögonbindel och körd i bil till närmsta stad.
    Där mötte syrran och tärnan upp med en relaxbehandling. Fotbad, bastu och bubbelpool. Vin och grönsaksdip. Sen gorde vi oss vackra,jag fick en gardin på huvudet och en krona, och for ned på sta´n, där vi åt middag. Sedan gick vi vidare till ett danshak och dansade halva natten.
    Vi hade jättekul och det var verkligen en överraskning för mig. Jag hade inte ens funderat på en eventuell "hippning"
    Ha det alla flickor.

• Nikita14

Halloj..Här är det full panik oxå, M2B åker till Tallin med jobbet i morron...kommer hem på tisdag eftermiddag...då väntar hans svensexa....vilket han inte vet ngt om...misstänker att jag kommer att bli hippad då oxå.. För alla börjar ramla in då... Men annars ¨så är klänningen klar, hans kläder och barnens...Vi vill oxå ha underbart väder...Gifter oss utomhus i en gammal kyrkoruin (inte gotland) och ska åka häst och vagn till festgården... Var och handlade lite till festen igår...nu återstår bara alla grönsaker, dom ska jag handla på onsdag efter jag har gjort naglarna....

• depecha

Nu passar jag på o gratta er alla midsommardagsbrudar!
    Bä av upp till dalarna nu snart och kommer anagligen inte ha tillgång till någon dator ute i bushen *S*

Men hoppas ni kommer få en underbar dag och vädret bara MÅSTE vara vackert!

Svar på tråden midsommar 2005