April 2006
Någon mer som gifter sig i april 2006?
Jag å min Blivande ska gifta oss 29:de april!
Sååå underbart!
Planeringarna är i full gång!
Någon mer som gifter sig i april 2006?
Jag å min Blivande ska gifta oss 29:de april!
Sååå underbart!
Planeringarna är i full gång!
Lindha:
jag är ifrån jönköping. Det där med transport tål nog att tänkas på. VI vill har häst och vagn (skulle du ha det med?), vi vill gärna ha en täckt vagn med tanke på hur vädret kan vara i april. (Nu blir det ju fint men det kan vara bra att gardera sig. Det ska jag jobba lite på redan nu under sista semesterveckan :) Catering är nästan klar. sedan var det det där med ringar och klänning...
Vet ungefär vad jag vill ha men är väldigt kräsen både vad gäller klänning och ring, så det lär bli många och långa stunder både hos guldsmeden och hos "klänningsbutikerna" :)Jag och min blivande har lovat varandra att planeringen inte får ta överhanden och att vi verkligne skall njuta ven under vägen fram till den stora dagen. Än så länge går det bra, han är lugn vilket är bra med tanke på att jag lätt stressar på... Ha en bra dag tjejer!!! Kul att vara med här på "er" tråd, hi hi det är ju "vår" tråd", känns bara så konstigt att bröloppet närmar sig...
Aprilbrud06 och Lindha:
Jag kommer från Smålandsstenar, det ligger mitt emellan Halmstad och Jönköping.
Vart kommer du ifrån Lindha??
Vi har kommit en bit på väg, men resten tar vi efter våran semester i september...
Men vi har ju bokat, fotograf, frisör, lokal, kyrkan och Catering....
Hur går det för er???
Mno:
Du verkar ha allt under kontroll tycker jag :) Skönt att vi blir fler som kommer att älta klänning efter semestern!
Var ska ni gifta Er Mno? I smålandsstenar eller utanför? Man passerar ju dina hemtrakter varje gång man åker till Ullared (inte så ofta men lika minnesvärt varje gång :D)
Vet du bra butiker i Halmstad som ha brudkläder, eller vart åker du? Jag hoppas att hitta på hemmaplan men kankse tar en tur till kompis i stockholm om jag får problem. Vet inte om jag skall hyra eller köpa. Hur har Ni andra tänkt? för och nackdelar emottages tacksamt. Går det hyra de flesta modeller eller är det bara vissa? JAg vet ingenting ännu känns det som. Längtar nästan till hösten så att jag kan gå och kolla klänningar:).
Snart börjar jobbet igen och inte många soldagar, men men solen vilar så den orkar lysa ordentligt i april 2006 har jag hört...
Jag kommer från Göteborg. Nu bor jag ca 3 mil utanför stan men räknar mig fortfarande som göteborgare! :)
Jag har bara varit i 2 butiker än och kollat på klänningar. I den första butiken verkade dom flesta klänningarna gå att hyra om man ville. Men i den andra verkade det som att dom flesta bara var till salu. Men jag frågade aldrig så jag kan ha fel!
Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra, hyra eller köpa. Svårt!
HEjsan Tjejer!
Jag ska gifta mig i Villstad kyrka... det är bara ca 5 km härifrån. Smålandsstenar kyrka är inte lika fin...
Den ligger strax innan du kommer in i smålandsstenar....
Jag ska hyra min klänning.
Varför? Jo, jag tycker att det är så onödigt att lägga ut dom pengarna på nått som jag bara andvänder en gång.
Tänkte att man kunde lägga pengarna på andra saker på bröllopet i ställer... tex. ett bra band, bättre catering eller hyra en fiiin bil!
Jag ska nog åka och kolla i Halmstad i höst... jag vet att dom ska ha en kanon butik där.. men jag vet faktiskt inte vad den heter.. men jag ska ta reda på det!
Vet ni några bra affärer runt omkring er?
Förresten hur gamla är ni om man får fråga?
Ja, semester har jag ingen förrän i September å då blir det sol!!!
Jag fyller 27år om ca 1 vecka...
Lindha:
Grattis i förskott!!!!
Hur gamla är ni då???
Jag är 22 år... men jag hinner fylla 23 innan bröllopet!
har ni varit tillsammans med era sambos länge??
Vem var det som friade?? eller ni kanske bara har pratat er fram till bröllop???
Jag är så nyfiken.. förlåt mig!
Hej!
Jag hinner bli 28 innan jag gifter mig. ingen åldersnojja ännu :)
Har tänkt på det där med klänning och det lutar åt att jag hyr min. Tänkersom Mno och vill lägga pengar på coverband och mat. Nåonstans måste man ju prioritera och man kan ju få stå brud i superfin klänning även om den är hyrd.
På tal om coverband, någon som vet om något bra i trakterna? Det finns så mååånga och man har ingen aaaaaning om ifall de är bra eller inte, och de vi har tittat på ochh pratat med bor lite lång bort. Det blir så dyra resekostnader då:)
Må väl tjejjer!
aprilbrud:
Det finns ju ett bra band här runt omkring mig som kallar sig för : Just another band (JAB) som spelar bra covers... det säger rykterna i alla fall..
Nja... annars kommer jag inte på nån just nu...
Vi ska ha en DJ, men det är bara för att vi har en del släkt i Finland å då kan dom spela lite finsk musik oxå!!!
Men som mest får dom ju spela vad jag å min sambo tycker om ju.. hihi..
TAck Mno!
jag ska ta och kolla upp det där JAB. SVårt det där tycker jag..
Vi funderar på att hyra bandet en kortare tid och sedan köra CD. Jag tror nämnligen att den äldre delen av släkten vill dansa lite folkdans och inte bara jazza till covers som de i "våran" ålder tycker är bra! Viktigt att tillgodose alla behov.
Vad står näst på Eran planeringskalender allihop?
Aprilbruden06:
Har ni inte funderat på Dj??
Vi ska ha det, då kan dom ju spela alla möjliga sortes musik.
Coverband brukar ju speciallisera sig på olika grupper så då kanske det inte blir så mycket varierat som med en dj.
Vi fick ha en massa olika önskemål å så....
Vi har lagt planeringen åt sidan en stund.... väntar till oktober.. då har vi hunnit vara på semester med...
Hur går det för er då???
Hmmm, tål att tänkas på. får ta och diskutera med min m2b. Kanske inte så diúmt med Dj ändå. allt har ju sina för och nackdelar.
Vi ligger också lite lågt i planeringen ännu, det är ganska skönt att ta det lite lugnt en tid så man inte hinner trötta ut sig. sedan ser man saker och ting på nya sätt om man vilar lite ifrån det ett tag.
Aprilbrud06:
Jo, jag håller med dig om att man måste få vila sig lite från allt!
Det går inte att hålla på hela tiden.. då tröttar man ut sig, å då blir det inget kul i slutändan att hålla på å planera bröllopet.
Ska ni ha Toastmasters å värdpar osv???
Vi ska ha värdpar som även kommer att ha rollen som toastmaster under middagen. Det blir våra bästa vänner, de kan man lita på. De vet hur vi vill ha det och verkar ha mycket ideer. Det känns jätteskönt.
Jag har börjat älta bucket och ring redan.. Finns det någon som vet var jag kan få inspiration förutom här på BT?
Oj stavar som en kratta...:) förlåt! jag menar bukett givetvis;)
Ha ha ja jag undrade precis vad bucket var. Tänkte att det var nog något jag missat. :)
Jag börjar oxå oroa mig för ringen. Har varit inne i dom vanliga guldsmedsbutikerna men hittar inget jag vill ha. Får väl ta en sväng in till stan och gå i dom lite "finare" butikerna. Suck, jag som måste minska budgeten kraftigt! :(
På blomsteraffären här hade dom ett fotoalbum med bilder på buketter dom gjort.
Vi ska ha toastmaster och toastmadame. Dom känner oss inte så väl så jag kommer va rätt tydlig med vad jag vill att dom ska göra och hur vi vill ha det. Är lite osäker på valet nu så här i efterhand, men tror det kommer gå bra.