• Mrs.A

Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?

Hej tjejer!!!

Det börjar ju närma sig med stormsteg och jag trodde verkligen att allt var på sin plats, men igår fick jag faktiskt lite panik över alla "småsaker" som måste göras. Hur går det för er, börjar ni bli färdiga? Kram

• Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?
  • hbn00002

Hihi.. Ville bara säga att mina föräldrar gifte sig den 2 juli -77 .

Grattis till er alla.

• Mrs.A

Glad midsommar på er alla!!! Hoppas att ni har haft det bra....nu är det bara en vecka kvar och det enda som rör sig i tankarna är bröllopet!! Snigel: Ja, det var bara en liten önskan från min blivande man...men jag tror inte att det blir en sån bra idé!!! Den här veckan kommer att bli ganska hektisk...men va roligt det kommer att bli!!!! kram på er.

• Snigel

Tjohoo! 6 dagar kvar! Det är overkligt nära nu! Vi satt och planerade vad vi ska ta ut till mamma och pappa i förväg i morse. Ska åka ut i morgon eller på tisdag. Vigselprogrammen är klara, ska bara skrivas ut och vikas. Festprogrammen ska vi skriva ut någon kväll i veckan tillsammans med toastparet.

MUSIKEN för sjutton! Vi har inte gjort spellistor till festen! Det måste min blivande ta tag i tillsammans med toastmastern.

Tårtorna ska våra mammor baka på fredag och tärnklänningen ska vi hämta på fredag förmiddag, sedan bär det iväg ut till skärgården för att ordna det sista.

/Snigel

• honeymoon

Hej - 2 juli är vår bröllopsdag också. Någon mer än jag som är "känslomässig"? Jag menar för mig räcker det med minsta grej för att hela världen ska gunga just nu... Vi är nästan klara med det vi ska göra. Resten vilar på toastmastern och de andra som hjälper till. Puh. Nerverna, nerverna... Jag saknar mina väninnor lite. De förstår mig mycket bättre än mannen, just nu. De säger: andas. Allt kommer att bli fantastiskt. Det är verkligen det enda jag vill höra nu!

• Snigel

honeymoon:
    Jag har märkt att jag är mycket mer lättirriterad än vanligt. Särskilt på min blivande, men jag lever tryggt i tron att det är nerverna som spökar. Just nu är min största farhåga att vädret inte blir bra. Vi ska åka båt, så det är bra om det inte blåser så mycket. Men, det verkar ju som om det ska bli rätt okej, uppehåll i alla fall.

/Snigel

• honeymoon

Snigel: var bor du då? För jag läste i en kvällstidning idag att det blir värmeböja nästa vecka, inkl. helgen! Mest i Götaland, men äv. Svealand får över 20 grader - sa de.... Norrland skulle dock vara svalare. Min blivande blev rädd att folk skulle bli för varma och sa att vi måste låta dem komma i shorts men jag tror inte att det är någon fara.

Det låter härligt med båt! Åker ni alla tillsammans båt, alltså med gäster också? Eller är det bara du och din man?

• Snigel

honeymoon:
    Vi ska gifta oss i Stockholms norra skärgård, och det brukar ofta vara vackrare väder där än inne på land, men man vet ju aldrig.

Vi ska åka båt tillsammans med gästerna från kyrkan till festlokalen, gästerna ska även åka dit med båt.

Var gifter ni er?

/Snigel

• Mrs.A

Hihihi...nu är det bara lång nedräkning kvar nästan!! Kommer ha fullt upp dagarna framöver nu, så det blir nog den sista gången jag är inne här som ogift...nästa gång vi "ses" är vi gifta!!! Då vill jag se massor av bilder och läsa era berättelser om den stora dagen!! Ha det bra tjejer och passa på att njuta nu!! Kram

• honeymoon

Snigel: Skärgården är ju så vacker - det kan inte gå fel! Vi gifter oss på Nyckelviken. Det blir säkert bra med...

Lycka till med väder och vind och hoppas att dagen blir fantastisk för oss alla!!!

• Marika S

Uuuuhhhh, nu har semestern börjat och jag vet precis vad alla pratar om ang nerverna.Men jag blir inte irriterad, jag gråter för minsta lilla, inte så att jag är ledsen, men tårarna bara kommer i tid och otid.
    Idag skall all icke-alkoholdrycker inköpas, det skall tvättas, M2B är just nu hos frissan och jag skall dit ikväll för att lägga slingor, ev färg också. Imorgon har jag "turen" att fylla 25 så då bär det av till Jönköping för att fira lite hos hans föräldrar så då blir det verkligen en lugn dag, jag KAN inte göra något med bröllopet.
    På torsdag åker naglarna på, det skall tvättas och så lite fika med tärnan... På fredag vill jag inte ens tänka på vad som skall göras med mat, tårtor, efterrätt mm. Men det är mor och far med två vänner som har hand om dukning osv, så vi kanske kan få en lugn kväll i alla fall.
    Och vädret, vi får nog sol!!!
    Kramar till er alla brudar!

• Darling1

Marika S:

Grattis i förskott på födelsedagen!!! Själv fyller jag 25 på fredag å gifter mig på lördag!

• Marika S

Darling 1: Får lov att säga grattis i förskott till dig också, kanske hade varit roligare att skriva det på fredag, men tror inte jag hinner sitta vid datorn då. *ler*
    Nä, nu skall jag in i duschen för att sedan rusa ut i solskenet och bara njuta!
    Soliga kramar till alla brudar!

• Snigel

honeymoon:
    Nu verkar det som att det kommer att bli bra väder i alla fall! Växlande molnighet, det är bra, för då blir det inte för varmt heller. Skulle bli ca. 20°, alldeles lagom, med andra ord!

/Snigel

• Marika S

Bra och bra väder. Fram till idag har jag varit så glad då det skulle bli sol i helgen, nu ser det ut som att det skall regna, men det är väl bara vänta och se antar jag.
    Annars önskar jag bara alla lycka till, för imorgon tror jag inte att jag hinner.
    kram

• Snigel

God morgon alla brudar!
    Nu rullar det igång! Vårt bröllop börjar ikväll när några av gästerna kommer till mina föräldrar för att grilla.

Lycka till imorgon allihop!
    Kram!
    /Snigel

• Lilla Myran

Jag gifter mig också imårgon. Har lätt panik om vi ska hinna allt idag. Tycker att man är ute i sådan god tid men ack vad fel man kan ha.

Lycka till alla. Imorgon är vi inte längre fröken uten fru

• 2/7-05

Ja, imorgon gäller det och det känns så bra. Allt verkar vara på plats och vi skall till festlokalen i eftermiddag med alla saker. Sedan är det bara att koppla av.

• Mrs.A

det kommer mer senare!!! kram

Svar på tråden Är det några fler som gifter sig den 2/7 ?