• AlmoustMrs

NYÅR2005

Hejsan alla som gifter sig vid nyår!! ( el jul )

Skulle vara trevligt att höra om er planering:
    - Vilken musik ni väljer i kyrkan
    - hur ni tänkt dekorera borden
    - vilken slags mat ni ska servera: buffe el 3 rätters
    - vilken klänning ni ska/vill ha
    - vilken ring
    - transporten från kyrka till fest...
    - bröllopsnatten mm

• Svar på tråden NYÅR2005
  • AlmoustMrs

Jag har tänkt mig något sådant:

I kyrkan ska vi ev, ha instrumentala psalmer ex, gläns över... helst på saxofon. ( ingen brukar sjunga, å kantorn vi har spelar alltid fel) :)
    Sedan kommer vi ha facklor utanför kyrkan, transporten till festen är inte planlagd ännu..
    På festen kommer vi servera champange å snittar som välkom... Sedan kommer vi nog servera potatisgratäng och rostbiff (på älg) el en fläskfilé gryta. kaffe å bröllopstårta som avslutning..
    Bröllopsvals/tryckare till "vår" låt..
    presentöppning
    fest med fri bar
    kl 12 skjuter vi raketer

klädseln: Vit enkel klänning med en svagt lockig lös håruppsättning, en enkel vit blomma,
    han kommer ha en mörkt grå kostym och skjorta.

antal pers: ca 40 st

• AlmoustMrs

Hallåååå!! Är jag ensam om att gifta mig på nyår?? Var är alla andra!! :(

• dubbelbröllop05

Nejdå, du är inte ensam. Hade inte sett tråden...här är våra planer:

-som temafärger vinrött, vitt och guld. Kommer att ha vita dukar, röda löpare, röda servetter och dekoration med vita blockljus bl.a.
    -om vädret tillåter, antagligen häst och släde från kyrkan till festlokalen
    -jag har köpt en klänning i ivory och vinrött
    - vi ska bjuda ca 100 gäster från 3 släkter och två länder
    - vi kommer att ha förrätt och varmrätt (potatis och älggryta) från buffébord/ståendebord, ingen dessert utan tårta, kaffe och avec

Det är väl vad vi planerat så långt...

• Elin B

AlmoustMrs,
    Trevligt med en nyårstråd! Jag & min sambo ska gifta oss i Trosa på nyårsafton.

Våra planer ser ut ungefär såhär;
    - Vitt och silver som temafärger, med inslag av grönt i blommorna. Vita dukar, silverljusstakar, vita servetter, servettringar gjorda av silverband, vita & gröna blommor...
    - Jag ska ha en klänning från Nixa (nr 828) och en sidensjal till. Mitt hår ska sättas upp i en svinrygg som den midjelånga slöjan ska fästas i. Den blivande mannen ska ha en mörk frockcoat.
    - Till kyrkan kommer alla släktingar och vänner att vara välkomna, men sen kommer vi att äta middag med närmaste familjen (18 vuxna + 2 barn) på Bomans restaurang i Trosa. När vi sen kommer hem från bröllopsresan kommer vi att ha en "efterfest" för alla våra vänner.
    - Transporten för mig & min brudgum från kyrkan till restaurangen ska min mamma ordna, så det vet jag inte vad det blir. Hon håller det hemligt.
    - Vi kommer att antagligen att ha rårakor med gräddfil, löjrom mm till förrätt, någon typ utav kött & potatisgratäng till varmrätt och pannacotta med bär til efterrätt. Sen ska vi ha kaffe med avec till bröllopstårtan, som kommer att vara en Sorundatårta som min mormor gör. Den tårtan är tradition i vår familj så det känns extra roligt.
    - Bröllopsresan är bokad och går till Thailand. Vi flyger till Bangkok 3 januari och hem 20 januari. Planerar några dagar i Bangkok och runt 12 dagar i Rayong/Koh Samet.
    - Inbjudningskorten, vigselprogrammen, menyerna och tackkorten kommer att vara mörkt purpurfärgade med en cremevit inlaga. På framsidan kommer det att vara 2 silverhjärtan och inlagan kommer att sitta fast med en silversnodd runt ryggen på kortet.
    - Min blivande mans farbror är fotograf så han kommer att fotografera oss.
    - En av mina vänninor är florist så hon kommer att fixa min brudbukett, som ska bestå av vita rosor eller vita orkidéer, pärlor och lite grönt.

Nu kommer jag inte på mer saker som vi har planerat....

Titta gärna in på tråden "Decemberbrudar 2005 del 2", där hittar du ett gäng andra nyårsbrudar!

Ha det så bra sålänge! Kram / Elin

• Elin B

8) - smileysen skulle inte vara där. Det ska bara stå 828...

Svar på tråden NYÅR2005