• Tattilie

Ännu en septmber brud

Hej jag gifter mig också den 10 september i Lysekilskyrka hi hi.visst e det spännande. Men ni alla verkar lite före oss.Min blivande sitter just nu och klipper till inbjudningar som vi har planerat ska ut i nästa vecka(gäst listan e klar), Men just nu e det stora att allt ska bli spikat, alla små frågor och så. Vi har som mål att vara klar i slutet av juli och sedan bara njuta av varandra och små fix....Lycka till allihop nu ska jag också klippa ha ha

• Svar på tråden Ännu en septmber brud
  • Chrisan

Oj oj oj så mycket bokat redan Vi har inte ens gjort hälften av vad du har och vi gifter oss i år :-0 Undrar hur det ska gå...

• Flickan&Kråkan

Tattilie! F&K här. Tack för tipset. En fråga till bara; menar du att dansskorna är med 7, 5 cm klack?? Jag använder i princip aldrig klack eftersom jag dels har svårt att gå i klack oc hdels får ont i "framfötterna"!!!

• Courelle

Här är ännu en 3:e September-brud!
    Ni som ska gifta er samma datum, vart är det någonstans?

Vi har kommit en bra bit på väg, min klänning kommer förhoppningsvis i nästa vecka, mina skor är inhandlade, min M2B´s kläder är bokade och vi letar ännu skor till honom.
    Kyrkan är sen länge bokad, festlokalen likaså, värdpar utsett till middag och kyrka, musik till kyrkan är klar och vilka som ska sjunga vad. Inbjudningarna är utskickade sen två veckor tillbaka och det börjar komma svar...
    Frisör och sminkös är bokat, likaså fotograf, och floristen är tilltalad.

Ni saknas bara lite allmänt pill och pyssel och vad jag ska ha i håret och mina underkläder....

Men tiden går oerhört fort och nu är det bara tre månader och två dagar kvar...

• Tattilie

Hej F&K, Jo Mina skor har 7,5 cm hög klack men det finns lägre ungefär 3cm tror jag..Men de som e så bra e att klacken sitter mitt under hälen vilket gör att det inte blir lika tungt för "framfötterna". Sen finns det ju "kuddar" att köpa som stöd för framfötterna jag tror det e något plåster-märke som säljer dem kolla på apoteket. Lycka till klackar e ju lite av en konst :)

• Flickan&Kråkan

Hej hallå alla septemberbrudar! För er -liksom jag- som gifter sig 3/ 9 är det nu OK att skicka in Hindersprövningen!!

• Magga

Flickan&åkan: Det var OK för en månad sen! (Fyra månader i förväg).

Vi gifter oss också den 3 september, och fick iväg våra inbjudningar den här veckan: Skönt. Vi ska börja provlaga mat nu i helgen (ska laga all mat själva) och det ska bli grymt mumsigt! I övrigt är rätt mycket av de stora grejerna under kontroll, känns det som. Lokal, kläder, vigselmusik, allmänt upplägg.

• Flickan&Kråkan

Ooops.... Snacka om stenkoll på läget!!!

• Magga

Flickan&åkan:

Ni verkar ju ändå väldigt coola, det låter skönt. Vi är nog nåt mittemellan - lite stressade, lite coola... Det är kul med hindersprövningen - alltid en lättnad att få redan på att den blivande maken inte redan är gift. Eller släkt!

• Brud -september

Gäller hindersprövningen i 4 månader? Trodde att det var 3 månader!

• Magga

Nu blev jag så nervös att jag var tvungen att springa och kolla en gång extra - men, jo: Den gäller i fyra månader! *puh*

• Flickan&Kråkan

Lika bra att fråga här, eftersom jag själv (uppenbarligen!!!) inte har jättekoll; ska jag skicka in papper om namnändring samtidigt med hindersprövningen?

• Brud -september

beställer man namnändringsblanketterna samtidigt som hindersprövningen?

• Magga

Man kan ladda ner båda blanketterna på nätet, på www.skatteverket.se/ - sök under "Blanketter" och hindersprövning. (Där hänvisas till namnändringsblanketten). Om man inte har en skrivare kan man beställa på telefon (och kanske på nätet med) , och då får man alltid blanketten om namnändring med. Den ska förresten fyllas i och skickas in, tillsammans med ansökan om hindersprövning, vare sig man ska byta namn eller ej.

• Aphrodite

Här är en till septemberbrud!

Det är bara två veckor sedan vi satte datumet (24:e sept)men redan så andas jag, lever, drömmer och känner bröllop! På dagarna dagdrömmer jag oavbrutet om den stora dagen och på nätterna gifter jag mig med Zlatan Ibrahimovitz - av någon outgrundlig anledning!I vaket tillstånd - aldrig! Jag är som förbytt: fnittrig, bestämmande, drömmande, nykär och gammaldags - det ska vara ett ETIKETTSBRÖLLOP ylar jag så fort någon undrar något om dagen D (B). Jag har tre stycken handböcker i vett och etikett, gör checklistor och surfar på Bröllopstorget... Är rätt handlingskraftig oxå, hittills har allt gått min väg nämligen! Både kyrka och favvepräst var ledig, festlokalen (ett redigt skånskt gästgifveri) likaså, klänningen hittade jag IDAG efter bara en halvtimmes provningar och till hyfsat pris. Stärkt av denna framgång galopperade jag sen in till fina blomsterhandeln och berusad av lycka bad jag att få se bukettsförslag. Hög som ett hus (av kärlek och bröllopsrus) blev jag när jag dessutom hittade Buketten med stort B. Det var bara att börja övertala min M2B att just den där buketten i vitt och grönt med vita Phalaenopsis (el BRUDorkidé på svenska) var ett absolut måste.

Vi har nu faktiskt mest detaljer (om än många) kvar att ordna. Som de flesta andra kvinnor har man väl inom sig vetat rätt bra vilken stil man har, vad man vill ha på sitt bröllop, när den dagen kommer. Allt känns jättebra, känner inte alls att vi har varit sent ute.

Kan jag nu bara få hoppas på ett mirakel så att min absolut tokdyra drömring från Ole Lynggaard kan trädas på prinskorven den 24:e...what a wonderful life it would be!

• samebrud

Ännu en som blir fru i september, den 10:e.

Har definitivt inte planerat i ett år utan snarare i två-tre veckor nu... Men kyrkan är bokad, lokalen bokad, menyn nästan bestämd (ska bara proväta och sedan bestämma oss för tårtan...), både mina kläder och M2B´s kläder är hos sömmerska, hotell för bröllopsnatten är bokat, hindersprövningen beställd, dotterns dopkläder är under planering (ja, vi ska döpa henne samtidigt) ... and so on...

Har liksom inte hunnit vara nervös ännu, är stressad bara! Men det kommer bli perfekt ändå!!! Längtar!!!

Kram på er alla och lycka till med planeringarna!

• Raz

Oj! Vad långt ni har kommit! Vi ska också gifta oss i september (24:e) och har ännu bara bokat festlokal och frisör. Vigsellokalletandet har krånglat men förhoppningsvis vet vi och kan boka på måndag. Då ska allt vara förberett för inbjudningskorten så det bara är att skriva ut, klippa och klistra. Sen ska de äntligen postas! Vi får ta tag i allt nu i sommar.

• Fru Larsson

Aphrodite! Vilken härlig medryckande berättelse! Härligt!

Själv har jag planerat läääääääänge.... Vi gifter oss 3 september!

• Elinor79

Här är en till september brud :=)Jag har inte varit så aktiv än men känner att tiden springer ifrån mig lite. Kanske skall börja presentera mig lite, jag är en tjej på 26 i år och min sambo fyller snart 27.Vi skall gifta oss i fässbergskyrkan. Det som är klart är fotograf ( jag har bokat hon wiwwi aronsson ),ringen är betald, klänningen klar,tärnkläderna. måste börja me inbjudningskorten snart men jag har verkligen idé torka.är ni andra helt klara med era saker eller är det fler som inte har allt fixat .....

• Elinor79

jo jag tänkte på en grej till ang det med namnbytet, när skall man skicka in pappret på det, jag har fått hindersprövningen och så fick ja med lappen om bytet men jag kan väll inte skicka in det redan, eftersom jag skall ju inte byta förrens sep. någon som vet?

• Magga

Elinor79: Jo, du skickar in det redan nu, men däremot börjar det inte gälla förrän du har gift dig. Men då är allt förberett.

Aphrodite: Det låter som om du är på G! Härligt skrivet. Och jag är avundsjuk på er som inte har planerat så länge, jag känner att det nog skulle varit roligare...

Vi ska laga all mat själva, och det upptar det mesta av vår tid och tankemöda just nu. I övrigt har vi rätt mycket fixat; lokal, fotograf, kläder är åtminstone beslutade, ringen likaså. Men maten...

Svar på tråden Ännu en septmber brud