Här är en till septemberbrud!
Det är bara två veckor sedan vi satte datumet (24:e sept)men redan så andas jag, lever, drömmer och känner bröllop! På dagarna dagdrömmer jag oavbrutet om den stora dagen och på nätterna gifter jag mig med Zlatan Ibrahimovitz - av någon outgrundlig anledning!I vaket tillstånd - aldrig! Jag är som förbytt: fnittrig, bestämmande, drömmande, nykär och gammaldags - det ska vara ett ETIKETTSBRÖLLOP ylar jag så fort någon undrar något om dagen D (B). Jag har tre stycken handböcker i vett och etikett, gör checklistor och surfar på Bröllopstorget... Är rätt handlingskraftig oxå, hittills har allt gått min väg nämligen! Både kyrka och favvepräst var ledig, festlokalen (ett redigt skånskt gästgifveri) likaså, klänningen hittade jag IDAG efter bara en halvtimmes provningar och till hyfsat pris. Stärkt av denna framgång galopperade jag sen in till fina blomsterhandeln och berusad av lycka bad jag att få se bukettsförslag. Hög som ett hus (av kärlek och bröllopsrus) blev jag när jag dessutom hittade Buketten med stort B. Det var bara att börja övertala min M2B att just den där buketten i vitt och grönt med vita Phalaenopsis (el BRUDorkidé på svenska) var ett absolut måste.
Vi har nu faktiskt mest detaljer (om än många) kvar att ordna. Som de flesta andra kvinnor har man väl inom sig vetat rätt bra vilken stil man har, vad man vill ha på sitt bröllop, när den dagen kommer. Allt känns jättebra, känner inte alls att vi har varit sent ute.
Kan jag nu bara få hoppas på ett mirakel så att min absolut tokdyra drömring från Ole Lynggaard kan trädas på prinskorven den 24:e...what a wonderful life it would be!