• Kina, brud 11/6

11 juni 2005

Jag vet att det fanns en tråd här för oss med 11 juni som bröllopsdatum, men jag hittade den inte så vi kan väl skriva här nu va?

Hur går det för er med planeringen? Igår ringde jag till Hellkes som sa att de skickar våra vigselringar så att vi har dem i dag eller i morgon.Det ska bli spännande att se hur de blev.

Ringde precis till vår fotograf och hörde lite om fotograferingen inför bröllopet samtidigt som jag avbokade en fotosession med vår yngsta dotter. Hon har nämligen ramlat och skrapat hela ansiktet i asfalten så att hon nu har sår på näsa, panna, läpp och haka. Hon verkar inte känna något av det nu, men igår var hon ledsen, stackars liten

Vi får hoppas på att det läker till bröllopet, men om inte får det ju bli som det blir - ett minne för livet kanske?

• Svar på tråden 11 juni 2005
  • Kina, brud 11/6

Idag ska jag hämta ut ringarna! Hoppas att de blir bra!

Kvar att göra: (en hel del)
    *köpa BH
    *fixa brudpar till tårtorna
    *köpa en chokladask eller två att göra små cellofanpresenter av
    *köpa korg till mina små näbbdöttrar
    *göra klart laceringsstenarna
    *köpa fotoalbum
    *fixa fler CD-skivor + karaoken
    *Utse någon som tar kort på gästerna/filmar
    *köpa vinröda satinband

Ja, det var väl det hela!!!

• Kina, brud 11/6

Vad har ni andra kvar att göra?

• 11 juni 2005

Tyckte att ringarna dröjde - hade lämnat förlovningsringarna för putsning och vigselringarna skulle graveras med Dubbelhjärtan och datum (och våra namn) -. varför jag ringde "Mr harper" Han hade tänkt bli klar på fredag men om det krisade....

Min blivande har just varit förbi honom och hämtat ut dem - så skönt - har känt mig litet kal utan förlovningsringen.

PUST!

• Tittan

Är så glad för nu harjag klart med det mesta som jag kan fixa i god tid,mest smådetaljer kvar. Fick tag på jättefina servetter idag, inte fykantiga utan solfjädersformade, passar jättebra eftersom vi inte har tallrikar på borden (buffée).
    Mitt största problem just nu är min supertrotsiga 3-åring som dessutom vägrar kamma håret...

• Emlu

Idag ska jag gå till skomakaren och lägga till en sula, när jag skulle provdansa häromdan så upptäckte jag att de var väldigt hala. Kolla upp det innan tjejer så det inte händer ngt som inte får hända.

Det verkar som sommaren har kommit idag, hoppas den är här för att stanna.

Hur går det? Är ni nervösa? Jag har ett konstant pirrade i magen....

• Kina, brud 11/6

Äntligen har jag fått tag i "prällen"! Vi ska dit i em för att prats vid, så nu går det unden, men det är ju bara nio dagar kvar nu!!!

Igår var jag till frissan för provuppsättning. Jag måste säga att det kändes lite konstigt att vara så fin i håret - inte jag direkt, men vi kom väl fram till en frisyr som jag hoppas blir bra.

Nu på lunchen tänkte jag passa på att göra en del småärenden, vill ha så mycket färdigt som möjligt!

• Emlu

Igår gjordes slingor i håret för att få en naturlig blondhet och även gjordes provsminkningen som jag belv jättenöjd med. I dag ska jag köpa läppstift och inhandla papper till festprogrammen som ska slutföras i helgen.

Vad har ni andra för uppdrag i helgen?

• sufr

Pirrigt värre, bara 8 dagar kvar.
    Men vad händer med vädret?? Ska man behöva hyra en cape? Jag skulle frysa ihjäl med bara axlar om jag skulle stå ute en dag som idag. Suck! Men vädret kan man ju inte påverka så det gäller bara att vara förberedd med rätt prylar. Är det någon som hittat några snygga vita paraplyer? Har letat men de växer inte på träd. NK hade men jag har inte lust att betala flera hundra.

Helgens bestyr är att
    Köpa presenter till vänner som sjunger i kyrkan
    Slinga håret
    Sola eller kanske solduscha
    Sista finishen på festprogrammen
    Köpa alkoholfri dryck till de som vill ha det
    Göra ett körschema för de tre sista dagarna
    Göra klart barmenyn

Ja det är förhoppningsvis allt...

Har börjat drömma stressiga drömmar om allt man glömt. Missat att sätta upp håret mm. Nån mer som drömmer sånt?

• Ö bröllop

Jag drömmer inget och det oroar mej. Är inte så nervös i övrigt och det är stressande. Vad är det jag inte ens tänkt på som jag borde göra? Ja man har lite skumma tankar så här på upploppet.

Ska fixa programmet till kyrkan i helgen och bestämma klart med barnmeny och vilket vin/öl vi vill ha. Flyger upp till Umeå på tisdag och ska köpa lite presenter där till tärnor och marskalk.

Har ni tänkt på en bukett blommor på altaret i kyrkan? Min kära syster påminde mig om att jag måste köpa det. Har ni kollat med era kyrkor hur ni ska göra?

Håller tummarna för vädert!

• Kina, brud 11/6

Vår kyrka står för blommorna på altaret och det tror jag faktiskt att de flesta kyrkor har: fräscha blommor på altaret. Vi ska däremot ta med små rör som vi kan stoppan någon syrén i, till de fyra främsta raderna = 8 syréner.

Kvar i helgen att göra:
    sola, eftersom det inte längre verkar finnas någon sol i detta land
    köpa sidenband till servettringar
    göra klart vigselprogrammen
    + inhandla diverse smågrejer!

• Kina, brud 11/6

...sex dagar kvar...

• Ö bröllop

Japp! Magen är i uppror. Men länktar såååå. Önskar bara att vädret blev lite bättre. Men å andra sidan ska vi inte vara ute så mycket så lite regn ska väl funka.

Kram alla 11 Juni brudar

• Lina-Flina

Hejsan här kommer ännu en 11-juni-brud!

Sufr - jag drömmer också en massa konstigt! Ett exempel: Vi kommer till kyrkan och upptäcker att det är flera brudpar (som vi inte känner) som ska vigas samtidigt som oss - surprise! Jag har också drömt att jag lämnat över ansvaret av middagen till min familj. En halvtimme innan vigseln finner jag min mamma iklädd mysbrallor och ful tröja stekandes prinskorv och köttbullar! Jag blir helt förkrossad men har itne hjärta att säga åt henne att hon nog borde byta om samt att jag INTE vill ha prinskorv och köttbullar som middag på bröllopet... Undrar vad en drömtydare skulle säga om mina sjuka drömmar! :)

Har lite pyssel kvar att göra i veckan. Jobbar inte fredag. Skolavslutning (=kort dag på torsdag hoppas jag). Ska ringa runt och bara kolla av med allt och alla, sola, slutföra vigselprogrammet, handla presenter... och handla morgongåva till prinsen :)

• Kina, brud 11/6

Ö-bröllop och alla ni andra: Tänk vad man drar ned på väderönskningarna! Bara det inte regnar är det bra säger man nu efter en månads tid av tråååkigt väder, men så är det ju. Nu är jag glad om det är uppehåll och inte spöregn. Vi ska vara inne så det gör ju inte så mycket!

Ska åka ner och sola idag så att man inte ser ut som alvedon! Jag har ju en viiiiiiit klänning som dessutom nästan är helt färdig - den blir så fin!

• Emlu

Tänk alla blivande fruar, nu är det bara 4 dagar kvar...

Festprogrammet är äntligen klart och det som återstår för min del är nu manikyr, soldusch, stämma av allt med restaurangen, beställa blommor till altaret. Ja det är nog det hela. Sen återstår naturligtvis på fredagen att överlämna allt till restaurangen som bordsplacering osv.

Berätta- hur har ni andra det?

Jag känner mej så förväntansfull, det ska bli så roligt. Jag har tagit ledigt på torsdag och fredag för att kunna koppla av och njuta.

Kram på er!

• Norrbottensbrud

Här är allt under kontroll. Ska skriva ut festprogrammen och träffa prästen i morgon. Kan heller inte skriva ut vigselprogrammen innan dess. Manikyr osv. sparar jag till torsdag. Men oj, vad det börjar kännas i magen nu. Har tvättstuga nu och började tänka på att nästa gång jag tvättar är jag fru! Det är roligt och skrämmande på samma gång. Känns faktiskt mycket märkligt. Jag försöker att njuta av planerandet osv. eftersom detta ju antagligen är den enda gången man gifter sig. Jag tror dock att jag ändå kommer att sakna bröllopsplanerandet efter bröllopet. Det har ju liksom funnits där i bakgrunden under det senaste året....

Förövrigt tycker jag att dagarna just nu går vääääldigt fort

• Ö bröllop

Ja nu är det nära! Sitter nu på plats i norrland och har kollat upp blommor m.m. Det som är kvar är egentligen sista kollen med restaurangen. Har nu ett par rätt lugna dagar framför mig och hoppas nu att vädergudarna ser med blida ögon mot oss.

Ska göra sista detaljerna på brudklänningen i kväll.

Det pirrar i magen av lycka!

• Malo

Vädrets makter verkar inte vara med oss... *suck* Här spår de regn på lördag och vi som planerat att vara utomhus, nu går alla de planerna i stöpet. Jag har till och med gråtit en skvätt när jag såg väderleken idag... blev så himla besviken. Bilden jag har framför mig där vi vigs vid sjön här hemma kommer inte bli sann. Nu får jag istället ställa in mig på ett kyrkbröllop. Jag vet att det är att vi blir vigda som är det viktiga, men det känns bara så himla tråkigt.

Hoppas alla ni andra brudar känner er på bättre humör än vad jag gör just nu!

Svar på tråden 11 juni 2005