20 augusti 2005
Hej!
Ska gifta mig den 20 augusti 2005. Vi tänkte ha ett utomhusbröllop i en gammal klosterruin. Någon som har liknande planer, eller samma datum? Hur långt har ni kommit i så fall.
Hej!
Ska gifta mig den 20 augusti 2005. Vi tänkte ha ett utomhusbröllop i en gammal klosterruin. Någon som har liknande planer, eller samma datum? Hur långt har ni kommit i så fall.
Hur går de för alla er andra, visst känns det som om det inte är långta kvar nu?
Ne, nu är det inte så länge kvar...:)
Jag tycker det var otroligt mycket att göra och tänka på för ett tag sen, men nu känns det som om det har avstannat lite. Allt känns fixat som går att fixa nu. Vi ska boka träff m cateringfirman till veckan och prata m fotografen åsså har jag konsultation med frisören om två veckor. Vad mer kan man tänkas ska göra nu?? :) Ja, planera vigseln förstås men vår präst är lite smått seg så det vet man aldrig när det blir av, haha.
Vi har haft lite vilopaus sedan inbjudningarna gick ut i slutet av april. Men i veckan beställde vi våra vigselringar, i helgen ska vi bestämma blommor till dukning, hår och bukett.
Nästa vecka ska jag prova ut min klänning igen och sedan ska jag och min tärna på konsultation till vår stylist. Så nu känns det klart som man börjar ta tag i saker igen. Nu senast är det festprogrammen och musiken vi ska börja med.
Själva kör-schemat och detaljplanerandet (med värdpar, hovmästarare, toastmaster och föräldrar) + bordsplacering får vänta till juli/augusti.
hej!
var tog mitt inlägg vägen? - nån som sett det? skrev här för inte alls så många dagar sen- men nu hittar jag inte det -konstigt.... i alla fall! - jag heter Caroline och ska oxå gifta mig den 20/8 !
det närmar sig med stormsteg! just nu tycker jag oxå det känns lite torrt på to do listan! - har nog bokat allt som går att boka! ska in och prova min klänning nån gång under juni ( beställde den i feb)
har börjat leka lite smått med sånghäftet till festen - men mkt mer kan inte göras ... innan osan ialla fall!
är det nån från skåne- m-ö omr här? - vi ska gifta oss i arlövs kyrka...
kram kram
CyLa, det var i den här tråden du skrev:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1088536.html
Om du nu inte har skrivit i båda :)
Verkar som för alla andra som för mig. Allt som kan göras för tillfället är gjort. Till och med vigselprogrammen är tryckta. Allt har bara flytit på. Vi ska lämna in min mormors ring och göra om den, men som student är maj o juni inga pengaflödande månader precis. Vi ska också åka till tyskland o köpa öl o vin, men det fär vi också vänta med. osa är på måndag, så jag har börjat pilla med bordsplaceringen, inte det lättaste. Sen har jag bestämt mig för att gör en jag älskar dig bok till min blivande i bröllopsgåva och det tål nog också att oillas med. Annars är allt beställt o bokat och kläderna är klara och allt annat "stort". Småpill och finjusateringar kvar alltså. Lite stiljtje har det varit, men skolan har tagit mycket tid det sista också. Riktigt skönt att få sommarjobba faktiskt. När man är ledig är man ju ledig på ett annat sätt än i skolan, och kan pyssla när man kommer hem. Oj d blev långt! Ha det gott alla augustibrudar!
Jag skall oxå gifta mig detta datum och även ha dop för vår dotter Tindra. Det blir ungefär 35-40gäster. Vi skall ha festen i vår trädgård. Där skall vi bjuda på buffé.
2mån kvar!!!!
Ja, bara två månader kvar! Idag gick vårt OSA datum ut. Bara lite mer än hälften har svarat! Vad segt! Jaja, jag kan väl förstå att man kanske tänker "Det är långt till OSA datumet och så glömmer man bort det!
Får lite panik, vi har fortfarande ingen präst, har ni alla fixat er och har ni träffat prästen för genomgång eller är det för tidigt. Skall ring aoch tjata imorgon
Två månader, jisses vad tiden flyger! :)
Vi träffade vår präst och gick igenom vigselcremonin förra måndagen. Nu jagar vi kantorn med ljus och lykta, men hon är inte anträffbar tycks det. :)