• Pepsie

2006 septemberbrud!

Äntligen har vi bestämt ett datum för vårt bröllop och allt känns genast mera verkligt!
    2 september 2006 blir det. Har redan bokat lokalen vi ska ha middagen i, vågade inte vänta, man vet ju aldrig om någon tänker samma tanke.
    Det är ju så lång tid tills dess, det kommer att ha gått nästan 2 år sen frieriet, men det beror på att vi måsta spara pengar... Det blev rätt uppenbart för mig igår att min pappa inte kommer att följa traditionen "brudens far betalar" för hans reaktion när vi sa att vi bestämt datum var: äh, men inte ska väl DU gifta dig, är det nödvändigt?! Men han är lite speciell min far. Och jag hade absolut inte förväntat att han skulle betala allt, men det hade känts bra om han erbjöd sig sponsra lite iaf. Det ska nog gå ändå!
    Mamma blev desto gladare.

Hi hi, tänker bara på bröllop just nu!

• Svar på tråden 2006 septemberbrud!
  • Maya K

Nya bud tjejer:

Ringde och prel.bokade en ny lokal då vi kom fram till att vi vill gifta oss på ett annat ställe... Lokalen var bokad det datumet vi ville så tog helgen innan och nu kommer vi att gifta oss den 2.9-06 som Mollinka Kyrkan får jag dock inte boka föränn i september :(

• Pepsie

Maya K:
    Tack för tipset om var man ska köpa Lilly. Nu har du samma vigseldatum som mig oxå!

• Maya K

Pepsie:

hihihiiii.. vad roligt.. nu är vi tre brudar på denna tråd som ska gifta sig samma dag Det är ju roligt. tjejer.. Nu kan vi "planera tillsammans". Hur långt har ni kommit?

• Pepsie

Har inte kommit så långt, spånar mest en massa ideer. Har bokat lokalen. Läser här på BT varje dag, är nästan lite beroende! Jobbar nattskift inatt och har tid att läsa en del.

• Maya K

Pepsie:

Åhh.. vad skönt att se dig här igen.. blev lite orolig över att du försvunnit ut i cyber rymden Jag har ju en massa planer redan nu.. har allt nedskrivet eller i hjärnan men har inte börjat med ngt ännu..

• Pepsie

samma här, en massa ideer inne i huvet. Har du varit på ett bröllop någon gång? Det har inte jag och det känns sådär. Hade varit kul att se hur det går till innan man själv står där.

• Maya K

Ja ja ja.. jag har varit på 6 bröllop... hmm.. ganska otroligt faktiskt.. vissa av mina kompisar och som du, har aldrig varit på bröllop och jag har varit på 6 st.. ja.. det är mkt att tänka på.. vart kommer ni att gifta er??

• Maya K

Nepp nu ska jag ta och lägga mig.. Pepsie... du får börja vara inne här oftare nu så att vi kan diskutera och planera en massa ;) vi gifter ju trots allt på samma dag :) Undrar var Mollinka tog vägen???

aja... hoppas att du får en bra natt på jobbet och vi hörs igen..

God natt

• Pepsie

Vi gifter oss i Färlövs kyrka. Ni då?

• Maya K

Vi har inte fått boka kyrka ännu men vi har prel.bokat två olika lokaler... den ena ligger i Järfälla och den andra hmmm.. säger det sen när jag fått boka kyrkan då den det är en väldigt poppis kyrka!!!!

• evkasu

Här är en till som gifter sig sep-06, med största säkerhet 02 september. Har mest börjat planeringen i huvudet än så länge, inte praktiskt.
    Med tanke på hur mycket det snurrar ang bröllop i huvudet nu så undrar jag hur man ska vara om ett år....

• Pepsie

evkasu:
    ja du , om det snurrar så mycket i huvet nu, så lär man va helt slut när det är dags! Man funderar på allt möjligt, gäster, färgtema, festupplägg, mat osv osv!

• Maya K

evkasu:

Välkommen till denna tråd...
    Ja.. det verkar som att alla vi har planer i huvudet men inte har börjat genomföra ngt ännu.. Jag har dock bokat lokal.

Ska inom dem närmsta veckorna ta och köpa material till mina inbjudningskort osv.

• Maya K

nu ska vi se om det dykt upp mer septemberbrudar här på BT????

• Nonika

Vi ska gifta oss den 2/9-06!!...så vi är ute i god tid. Har bokat vigselplats, festlokal, mat & tårta, band till festen, sång och musik till vigseln, svit till bröllopsnatten. Har haft viss kontakt med en frissa jag känner, och hon har sagt ja till att fixa mitt hår. Vet en smink-tjej som jag ska ringa och boka, och hon gör även naglar. Toastmaster är på g, låtarna är klara som ska sjungas på vigseln. Ja, det är en del fixat...håller på att spara pengar. 2000:-/ mån.

• Maya K

Nonika:
    Vi har samma datum.. har bokat två lokaler men min m2b velar lite så vi får se hur det går... ... ska börja planera ordentligt alldeles snart då jag har en massa på jobbet som måste fixas innan.. ...

Svar på tråden 2006 septemberbrud!