• agnelia

Februaritråd!!!

Hej februaribrudar!!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!

• Svar på tråden Februaritråd!!!
  • agnelia

...inomhus och försöker svalka mig!

Och är fullt upp i planeringen av en kompis möhippa!

• Is-prinsessan

Jag har njutit för fullt den här semesterveckan. Men idag skulle det bli regn (och det blev det också, med besked!) så då passade vi på och åka och titta på ringar och kolla på bröllopsresa!!

Ringarna gick kanon! Gick till den butiken där vi köpt våra förlovningsringar, och vi fick hjälp av samma underbara människa igen!! Helt otroligt vilken härlig och hjälpsam människa! Ingenting är svårt och krånligt, allt är möjligt. Men hon kunde ändå råda åt vilket håll hon tyckte att vi skulle gå. Kolla gärna in deras hemsida; www.ideguld.se/. Vi kollade på ringar ur kollektion Hand. Jättesvårt att välja!! Vad ska ni andra tjejer ha? Rödguld? Vitguld? Både ock? Ska era m2b ha en till ring? Min funderar på om han inte vill ha en till.

Bröllopsresan gick det sämre med. Träffade 2 olika snorkiga expediter. Vi gick in och var ganska öppna för förslag. Antingen Karibien eller Afrika, och till svar fick vi då typ, kom tillbaka när ni vet mer vad ni vill. Vad vi ville ha var ju att få råd, tips och vägledning vilket av dom alternativen vi skulle välja. Kanske är det högt krav, men om dom hade sagt att "om jag var ni skulle jag göra si och så" så hade vi nog helt köpt det och riktat in oss på det. Jättetrist var det i alla fall. Men vi får ta nya tag och gå någon annanstans.

Men totalt har dagen varit kanon, även om det nu finns mycket att fundera på!!

• Is-prinsessan

Och ja, förresten. Jag kan ju "avlägga rapport" angående klänningen. Det lutar åt att köpa den som den är. Kjolen är kanske inte så praktisk. Men måste man vara praktisk på sin bröllopsdag?

Och feb.brud
    Jag vet precis vad du pratar om. Innerst inne vet jag ju att han vill lika mycket som jag, men det är ofta jag som får dra och stöta på om något ska bli gjort. Man önskar bara att man slapp det ibland. Men en "tröst" är att det är inte bara i bröllops-planeringen han är sådan, utan generellt jämnt. Tyvärr har jag väl inga tips. Inga som verkar funka i alla fall. Det har hänt att jag ibland blir riktigt ledsen på honom, och då skäms han jättemycket, och skärper sig, en stund. Men sen går det tillbaka i samma spår igen.... Det är väl sån han är, och en del av allt som jag älskar hos honom. Men ibland kan det vara svårt att komma ihåg det...

• agnelia

Is-prinsessan,
    precis! Hur många brudklänningar/kjolar är egentligen praktiska??
    Det kommer bli ett helt företag bara att gå på toaletten!! Men det är bara för en dag, och visst är det värt det!

• feb.brud

Is-prinsessan:
    Tack för förståelsen! Pratade med honom igår om att han glömt, kunde inte hålla mig längre självklart hade han förträngt samtalet. Han vill att jag ska tjata, annars glömmer han. Kul att få lov att tjata "lagligt" om något
    Du har rätt, det handlar inte om bara bröllopsplanering utan om allt i vardagen, man måste påminna dem om!
    Skönt ändå att ha pratat om det och att han tog till sig kritiken. förhoppningsvis blir det nåt att äta på bröllopet

• feb.brud

Is-prinsessan:
    Angående klänningen tycker jag att man får vara opraktiskt den dagen. Min klänning är stor och har två ½ meters släp. Vad har man tärnan till?

• agnelia

Drömde en liten mardröm...
    Att jag vaknade och det var EN vecka kvar till bröllopet och inte sju månader!! *panik* Det var jättemycket kvar att göra och värmen hade fått mig att svälla som en ballong så det var inte en chans att jag kom i klänningen!!
    Gästerna ringde stup i kvarten och frågade vart de skulle parkera bilen, om det fanss mikro i lokalen, om jag hade röda skor att låna ut m.m. Allt medan paniken och stressen vällde fram... Galet!!

Skönt att vakna till verkligheten!!

• lokatt

agnelia:
    känner igen det där... min första bröllops"mar"dröm gick bla ut på att det jag trodde var repetition innehöll hela min släkt i kyrkbänkarna, som alla kom med höljudda och ofta rätt spydiga kommentarer, och sedan visade sig vara den riktiga vigseln... puh. därifrån gick det bara utför.
    tänk bara hud det ska bli framemot december... *skakar nervöst på huvudet*

idag är det 216 dagar kvar till vårt bröllop, och imorgon exakt 7 månader (vilket jag ska "fira" med att fira mamsens födelsedag)

• blivande fru strömqvist

Hej på er!!

Har varit borta ett tag så jag har inte kunnat prata med er... Såg att ni pratade mardrömmar... Själv hade jag min första nu i veckan. Det var min tärna som hade bestämt sig för en riktigt ful tärnklänning och inget jag sa kunde få henne att ändra sig det va jätte hemskt.

Har lämnat mina bröllopsplaner lite och funderar på att renovera sovrummet. Kan vara bra att tänka på något annat lite också..

Ha d bäst

• Pysen

Hej!

Jag vet ej ännu om jag blir februaribrud men det lutar ditåt så jag hänger på här!

Har nyss bestämt att det förmodligen ska bli februari, för vi har bestämt oss för att försöka bli med barn och då verkar det bra att planera bröllop så snart som möjligt. Till februari borde man väl hinna... Eller?
    (tuggar nervöst på naglarna och tänker på allt som ska hinnas med ...)

Undrar en sak: läste om mardrömmen om tärnan i de fula kläderna (hurv!) och då tänkte jag att jag kanske kan fråga hur ni har burit er åt för att bestämma vem som ska vara tärna. Jag har ingen syster i min egen ålder så det får bli en av två nära kompisar till mig, men hur ska jag kunna välja? (Ja, sedan är det ju fråga om dom VILL också förstås men det tar jag för givet så här i utgångsläget ...)

En fråga till - med risk att verka korkad - men jag förstår inte förkortningen som många använder M2B - eller liknande. Antar att det handlar om brudgummen men vad står beteckningen för? "Min andra bhälft"??!!! He he - fniss ...

• agnelia

M2B = Man(husband) To Be!

Jag har både systrar och vänner men valde min systerdotter till tärna för att det kändes rätt. Har vetat det i flera år att när jag gifter mig med min sambo så ska hon få vara min tärna. Hon är givetvis jätteglad och stolt över "uppdraget"! 13 år är hon, kommer vara nästan 14 vid bröllopet.

Välkommen till februaritråden förresten!!

• Bröllopstokiig

Tack!

Jag har en halvsyster på 12 men vi bor i skilda städer och hon känns mer som att hon skulle kunna vara näbb än tärna, tillsammans med min andra halvsyster som är 5 - de två kanske kunde vara näbb? Eller är den äldsta för gammal?

Sedan har jag två väninnor, den ena har jag känt sedan barndomen - en fartig glad och busig tjej med mkt skinn på näsan och hundra järn i elden. Den andra en nära vän sedan 12 år tillbaka, en varm och humoristisk människa som jag kan lita på. Hon skulle även kunna vara en perfekt värdinna eller toastmadam för den delen.

• Bröllopstokiig

agnelia och feb.brud
    Det blir nog så, att det blir den stora klänningen, men jag kan inte riktigt fatta mod till mig att beställa än. Det är ju skitläskigt!!
    Och 2,5m släp feb.brud!! Det blir nog maffigt!!

Skönt också att ni fick "rett ut" det hela! Säger bara, män.... Har flera gånger diskuterat det hela med min m2B också, och han säger samma sak att man ska tjata och påminna, men jag tycker inte att det känns särskilt kul att vara "gnäll-kärring" och pekpinne heller hela tiden. Man kan ju tycka att ett visst intresse måste finnas, eller? Jaja, ska inte trista ner här

Och Pysen! Välkommen hit! Skulle det kännas konstigt med 2 tärnor? Om det är så att du vill undvika att välja alltså.

Kan för övrigt berätta att jag har varit på bröllop i helgen. Ett helt magiskt bröllop som hade allt som jag vill ha i vårat bröllop!! Vigseln var vacker, men fartig o festlig. Brudparet vackert och nykärt och alla var så lyckliga! Så vad gjorde det att åskan gick lös och vattendropparna var gigantiska!!?
    Ni kan få några härliga detaljer också, brudens klänning gick till knäna, alla "detaljer" var rosa eller cerisa (allt godis, välkomsdrink, servetter, bordsdekorationer, program o s v.) Det var hur fint som helst!!!

• feb.brud

Is-prinsessan:
    Apropå släpet, så kommer vi att sy två små knappar på sidorna då kan man hänga släpet där och dansa hela natten utan problem.

Nu längtar jag till semestern... två dagar kvar! Det tråkiga är att jag inte har nåt att göra. Trodde inte jag skulle hinna färdigt med allt så snabbt! Har inte kunnat planera nåt på fyra veckor, håller på blir galen! Alttså bröllopsrelaterad planering.
    Hur går det för er andra? njuter ni av det fina vädret? När det är så varmt har jag svårt att tänka på kyla och speciellt februari, men samtidigt längtar jag dit!

• blivande fru strömqvist

Hej på er!
    Och ett särskilt välkommen till Pysen!
    I dag har jag och min lille man varit och tittat på ringar och jag hittade den ring jag ville ha... skönt nu behöver jag inte tänka mer på det. Jag har nämligen lite svårt att bestämma ring eftersom jag bara har 13,5 i ring storlek så jag kan inte ha alla ringar.

Pysen: Jag har valt att ha min kompisen som jag växte upp ihop med vi var grannar och oskiljaktiga i jag vet inte hur många år. Nu på sista tiden har vi därimot inte kunnat träffas så ofta så jag tyckte att det kunde vara ett bra tillfälle att knyta ihop gamla band.

• feb.brud

Pysen!
    Välkommen
    Angående tärna, valde jag min bästa vännina. hade tänkt ha fler men det blir svårt att välja Det blir alltså bara en. Jag tror det räcker.

• Pysen

Hej på er!

Tack för alla era söta välkomningar och goda tips!

/Pysen

Svar på tråden Februaritråd!!!