• selda

*pinsamt* jag luktar....

hjälp! jag luktar i underlivet.. nån mer med samma problem? jag har just träffat en kille och vi har bra sex, men han har sagt att det luktar.. =/
    några fina råd skulle sitta på sin plats :)
    Thanks!

• Svar på tråden *pinsamt* jag luktar....
  • selda

Kul att det blev en "het" diskussion. Förhållandet går bra och sexet med. Har fått lite oralsex iaf.. hihi! Läste dock på aftonbladet att man kan ha "socker svamp", flera symtom stämde in där haha!!

Min kille är omskuren också så han är typ alltid fräsch. Måste bara ta reda på varför han är det eftersom han är helt svensk. Det är väl inte så vanligt eller har jag fel??? ;)

• anne på grönkulla

Nej, det är nog inte så himla vanligt - men det kan ju finnas en massa olika skäl till det å andra sidan. De män som "regelbundet" är omskurna brukar, mig veterligt (*nej, jag har inte gjort omfattande empiriska undersökningar*), är muslimer, judar och amerikaner. Men renlighet brukar ju ibland citeras som ett skäl att göra det på män (alltså utanför de grupper som gör det av religiösa skäl), även om det inte är oomstritt.

• SYL

selda => Han hade nog for trang forhud! da brukar man ta bort delar el hela forhuden!

anne pa g-kulla => dina undersokningar stammer nog hyfsat bra jag TROR att ett av de "religiosa" skalen faktiskt var renhet, att de skulle slippa infektioner som kunde uppsta. Man har ju hort otacka historier om vad som hander med killar i lumpen (urk). Sen finns det massor av andra skal axa.. Varfor amerikaner ar omskurna finns det ingen som jag kanner som kunnat svara pa an sa lange. En teori ar att manga judar som kom hit var lakare, men jag vete sjutton om den teorin haller, tror knappast det. Nagon som vet ifall katoliker ar omskurna? Manga ar ju katoliker har.. I vilket fall som helst. Anledningen till att man gor det nu ar ju enbart tradition. De pojkar som har forhud riskerar tyvarr att bli retade..

• NokGroda

selda mfl:
    många killar tvingas skära om sig någon gång i livet eftersom förhuden krymper och ger obehag eller ständigt blir infekterad av svamp eller liknande.. verkar smått vettigt allting sammantaget. =D

• Eva2

Måste bara berätta - när jag var ute och reste så blev en amerikansk väninna tillsammans med en kille från Schweiz. Och hon var helt faschinerade av att killen hade förhud! Hon hade aldrig sett något liknande och försökte hela tiden beskriva den för sina amerikanska vänner. Vi från Europa hade svårt att inte dra på smilbanden *L*

Min kille är också omskuren och det är alltid fräscht vilket känns kanon! Kommer ihåg vissa skräckscenarior från ex när de inte hade tvättat sig under förhuden. Huvva!

• Gotlandsbrud

AAAAHHH, har aldrig garvat så mycket åt någon annan tråd!!

• Tant Pernilla

Det är väldigt vanligt att australiska män är omskurna också, fast där håller det på att försvinna mer och mer bland småpojkar som föds nu. Man gjorde det traditionellt för att möjligheterna till renlighet inte var de bästa under nybyggartiden. Kanske samma anledning i USA ursprungligen och att det hängt kvar?

Måste säga att jag inte tycker att det är så stor skillnad på omskurna och oomskurna mäns fräschhet, det har ju mer med individens hygienmedvetenhet att göra.

• Gotlandsbrud

Uuuh, det tycker jag! Min M2B har ganska mycket hud (usch, vad jag hänger ut honom!) och han är då sällan fräsch där, knappt ens efter en dusch. Medans mitt ex som var omskuren nästan aldrig luktade ngt.
    Gud, vilken absurd tråd

• Tant Pernilla

Gotlandsbrud: Sicken otur! Har du sett filmen Priscilla - Queen of the Desert...? Det är en transa som förlorat sin pojkvän som gick under namnet Trumpet, och en av de andra drag-queensen säger att det var trist att han aldrig fick höra Trumpet spela. Då svarar änke-transan:
    -Play? Trumpet didn't have a musical bone in his body! He had an unusually large foreskin, so large in fact that he could wrap a Monte Carlo bisquit...

Nå, det där var en helt annan historia. Fy skäms på mig som pratar oväsentligheter!

• Gotlandsbrud

Jisses, det ju är livsfarligt att komma hem efter jobbet och sätta sig här! Man kommer ju aldrig i säng, men roligt har man

Förhud har jag liksom aldrig riktigt förstått poängen med. Gör den verkligen någon större nytta? Den verkar ju bara samla på en massa smuts och andra små otrevliga saker. Känsligare är dom ju oxå

Svar på tråden *pinsamt* jag luktar....