• Alexa44

singel och 6

Tänkte bara kasta ut en fråga, som onekligen har väldigt lite med bröllop att göra men ändå:
    Hur många här har erfarenhet av att ha eller ha haft en älskare eller kravlös relation eller KK eller vad man ska kalla det? Slutade det hela med att någon av er blev sårad eller funkade det bra?
    *nyfiken*

Börjar fundera på hur man ska göra om man inte känner sig känslomässigt redo för en seriös relation men heller inte vill leva i celibat eller inbilla något att man vill mer än man vill...

• Svar på tråden singel och 6
  • Meddelande borttaget
  • Nyfiken gul , nu fru

Carro..

kan bara tala för mig själv... men om man har en eller flera KK så har jag i alla fall skyddat mig med preventivmedel o krävt kondom av killarna...

bara för att man vill ha en kk innebär inte det att man tappar omdömet helt å hållet....

• Meddelande borttaget
  • Ettolrach

carro, lev och låt leva. Du lever ditt liv som du väljer, andra lever sina liv som de väljer. Du må tycka att det är snuskigt, men jag och tydligen flera andra lever inte efter "händerna på täcket fin flicka"-idealet och det är upp till oss.

Om båda parterna är med på det så vem skadar det? Du behöver väl inte bekymra dig över hur andra väljer att ordna sina sexliv? Alla har inte turen att träffa Mr Right vid 18 års ålder och sedan ett liv med honom till döden skiljer oss åt. Att leva utan sex p g a att partner saknas passar inte alla.

Jag dejtade själv en hel del efter min skilsmässa. Såg ingen anledning att sitta ensam hemma och gråta och vara frustrerad. Att dejta gjorde gott för min självkänsla som inte var i topp efter att ha blivit lämnad.

Är desutom gift med en av dem jag träffade under min period av intensivt dejtande, det som började som ett fullkomligt kravlöst förhållande p g a ömsesidig sexuell attraktion slutade i äktenskap...

Beträffande sjukdomar och graviditeter så utgår jag från att det är självklart att man skyddar sig.

• eymdbest

På ett sätt avundas jag er som kan dejta, skaffa KK eller har bra o.n.s . Jag har själv genomgått en jobbig separation och träffat en del män, men det blir aldrig bra sex eftersom jag inte har haft känslorna med. Och jag har under dessa fyra år som singel lyckats träffa en kk och den fick jag känslor för och han inget för mig så det slutade också lite jobbigt. Jag tror helt enkelt att jag har svårt att skilja mellan kärlek och sex och därför har jag slutat helt med att ha tillfälliga förbindelser. Jag försöker sysselsätta mig med annat som jag tycker är kul under tiden jag försöker träffa en ny livskamrat. Men det är jobbigt att nästan leva som ett "nunne"liknande tillstånd det medger jag .... men rent känslomässigt orkar jag inte knu...a omkring även om jag säkerligen skulle behöva det :) Så jag tycker det är bra att ni som kan klara av det tar för er!!!

• Meddelande borttaget
  • annaglitter

Jag var tillsammans med en kille i några månader men det funkade inte, vi bråkade bara och till slut gjorde vi båda slut. Men vi saknade varann för vi hade så himla kul ihop. Under en lång tid träffades vi och hittade på kul saker och hade sex. Vi pratade mycket om att vi hade det så bra tillsammans när vi inte "var ihop". Problemet låg i att han började "äga* mig när vi var tillsammans men när vi bara umgicks funkade allt bra. Så en dag sa jag något i stil med
    -tänk vad skönt det är att vi kan vara kk utan att det blir ngt problem

och han flippade ur helt, blev skitsur och tog sina prylar och gick. Vi har knappt setts sen dess
    så kan det gå...

• Meddelande borttaget
  • Texas

Tror tyvärr inte på KK-förhållanden. Tyvärr är jag nog alldeles för kännslomässigt engagerad. Tror att det lätt blir så att den ena känner mer än den andra och lätt blir sårad.

• ztar

carro3
    Du skrev i ditt inlägg att "Både är mycket välutbildade och har bra jobb och kommer från bra familjer dock förstår jag inte hur han kunde bahnadla henne så illa..." Så du tror att utbildning och bra familjer har att göra med hur bra man behandlar människor???

Jag tycker det är helt ok om folk vill ha kk-förhållanden, det är ju deras liv och deras känslor, så länge ingen blir sårad är det väl inget att yvas över?

Tycker att det är bra att man "skaffar" sig lite närhet och sex när man är sugen på det, utan att för den delen måsta ha ett förhållande. Varför ska någon anna ifrågasätta det och tycka att det är "snuskigt"? Det är väl inte deras problem? Är det ens något problem??

• Tant Pernilla

Jag hade en "herrbekant" under några års tid. Vi hade väl lite olika förväntningar på förhållandet, men det gick ändå bra och vi är fortfarande rätt goda vänner, fast vi nu är gifta på varsitt håll.

Visst, det är kanske inte jättelätt att ha ett kk-förhållande med någon, men det är ju inte alltid lätt att ha ett "vanligt" förhållande med någon heller. Om båda parter bara är med på noterna så tycker jag att det är ett bra sätt att få närhet, lite omtanke och 6. Och inte "snuskigare" än ett fast förhållande/äktenskap.

• Ettolrach

carro, jag är 43, inte särskilt ny på banan m a o...

• Meddelande borttaget
  • ztar

Tycker inte at det är särskilt respektfullt att kalla någon/någons livstil för "snuskig"....
    Och man är ju inte mindre rädd om sig bara för man har en kk....

• Nyfiken gul , nu fru

Inget påhopp på dig nu carro, bara en reflektion....

Hur avgör man om någon har en KK eller ett förhållande?

Kan man se det på folk, vilka som är "snuskiga" o vilka som "håller på sig"..

Hur vet man att min närmaste kollega har ett förhållande? Kan ju lika gärna vara hennes kk som är med o festar på firmafesten?...

• Nyfiken gul , nu fru

... asch. skickade för tidigt...

Jag menar att en kk inte nödvändigtvis måste betyda att man har ny sexpartner varje kväll... Eller att man har flera kk:s..

En kk kan man ha i flera år som ovan skribenter svarat i tråden...

• annaglitter

carro3

nej inte idag
    men då kanske

• MarcelsSmula

Jag tycker gott man kan ha en KK (eller för all del fler) om man är singel.. Bara man är tydlig med vad man är ute efter.. Jag hade en KK som jag trivdes jättebra med, vi gjorde roliga saker, förutom att ha sex och sådär, men det var absolut ingen kärlek från min sida.. Däremot misstänker jag, utifrån hans beteende, att han egentligen var mer intresserad, fast han inte riktigt ville säga det, eftersom vi bestämt att det bara var sex..
    Tycker det är skillnad på KK-sex, och sex med sin partner. Känslorna som fattas i en KK-relation, finns ju och gör, tycker jag, "partnersexet" mkt bättre.. Men, med sin KK, kan man ju testa saker manär lite nyfiken på, t.ex.. Då vet man, när man träffar den rätte, så kan man utveckla sexlivet rätt bra, tror jag.. Bara man är öppen och vågar säga vad man vill..

• shalimar

Jag tycker att själva idén är märklig - OK, jag fattar att man kan ha ett behov av s*x som singel, men att verkligen _älska_ med någon är ju en så intim akt, jag skulle inte tycka att det var njutbart om det inte var en man jag hade oerhört starka känslor för. Kan tilläggas att jag inte ens klarar att "göra det själv"... har alltid avundats dem som kan ha kul med sig själva, s a s :)

Jag vill inte fördöma någon, jag gör säkert själv vissa saker som andra uppfattar som knepiga, men KK känns otroligt avlägset för mig...

• Tant Pernilla

Jomen, nog tycker man om sin kk rätt mycket!

Men det är väl just det där att man kanske inte älskar honom(henne) på samma sätt som en partner man valt att tillbringa resten av livet med. En attraktion måste ju finnas där - på ett eller annat sätt - annars är det ju inte så kul med 6, men den där fördjupade kärleken kommer ju först med en människa som man älskar alla aspekter av. Tycker jag.

Svar på tråden singel och 6