• Celia~

Jag "kan" inte ha sex...HJÄLP!*långt*

Har varit tillsammans med min sambo i snart tre år. Av dessa tre år har vi haft ett helt fungerande sexliv i bara det första halvåret.Jag vill poängtera att vi hade ett väldigt bra sexliv också. Tills jag först blev deprimerad och några månader efter det fick en kronisk sjukdom.Under denna tid avtog min sexlust markant och de gånger vi hade sex så var det inte så skönt för mig för att jag inte var tillräckligt tänd. med min sjukdom kommer torra slemhinnor och svamp vilket inte höjde min sexlust. Men nu har min lust verkligen helt försvunnit. jag skulle utan problem kunna vara utan sex. detta har förstås blivit ett problem för mej och min sambo som är sexuellt utsvulten som han säger. Han vet om varför jag fysiskt inte kan ha sex men fattar inte att allt detta lett till att jag inte känner mig särskilt sugen på sex.Och om jag ska kunna börja ha sex känner jag att jag vill ha full förståelse från hans sida. jag vill inte "tvinga" mig till att ha sex.
    allt har blivit som en ond spiral som inte går att ta sig ur.har någon anna här haft detta problem? hur har ni gjort? Är det jag som är onormal och är pryd som inte "släpper till"?Känner att jag börjat tvivla på hela vår relation pga att han har så svårt att förstå mig helhjärtat...

• Svar på tråden Jag "kan" inte ha sex...HJÄLP!*långt*
  • Meddelande borttaget
  • micropop

Känner igen det där med torrhet och ont vid sex. Min lust var också nere på noll ett tag. Nu är det bättre, särskilt efter att jag bytt från p-piller till minipiller. Kan det vara hormoner som spökar i ditt fall också?

Du ska absolut inte ha sex om du inte vill! Däremot ökar lusten om man har bra sex (tycker jag). Mys och allt det där, men bestäm innan att det inte blir mer än så. Då är det skönt utan att göra ont, och det hjälpte mig.
    Dessutom tycker jag att du ska gå till en gynekolog se om det finns någon hjälp att få mot dina problem.

Sen är det jätteviktigt så klart att din pojkvän stöttar dig och inte tjatar på dig att ha sex. Det hjälper ju ingen av er. Och ha INTE sex när det gör ont, då blir det bara mycket värre.

• Nyfiken gul , nu fru

glöm inte att det finns andra sätt att ha sex på än regelrätta samlag!!

Börja med "tonårshångel" igen..

Om du tycker det känns okej att kramas o kyssas o mysa så spinn vidare på det..
    Massage med massa väldoftande olja, sköna skumbad, fina underkläder osv osv...
    Använd dina händer, din mun för att göra det skönt för honom.. Massera, pussa o smaka på honom..

O så gäller det för dig att så småningom hitta tillbaka till din egen lust.. Att få tillbaka det pirr du får av något som hetsar dig...

Sysslar ni då o då med lite kelande så rätt vad det är så kommer din lust tillbaka...

Du vet det gamla talesättet, det man inte har, det saknar man inte...

• Swing

Till alla med torrhet, sköra slemhinnor och behov av glidmedel: jag rekommenderar varmt ett SILIKONbaserat, t.ex. Pjur Eros Woman! Gör jättestor skillnad, vi är så glada att vi slutat med det vattenbaserade.

• SYL

Jag tycker nyfiken gul kommer med bra forslag, framforallt massage och hangel, mjukstarta liksom. Har haft liknande problem som du och det ar ett skrap! Se till att du far bra medicin mot svampen, tex sporanox och diflucan och sa prova att ata fiskolja (omega), jag har hort att det kan hjalpa mot torra slemhinnor, skadar ju iaf inte att ata extra av tillskott o vitaminer
    Forstar att partnern ar utsvulten och det ar ett jakla gissel det dar, det ar inte kul att vara trakmansen som alltid sager nej.. Men glomt inte bort att namna da och da hur mycket du uppskattar att han ar sa forstaende, han kan behova fa kanna sig lite duktig hehe..
    Anvand massor med glidmedel jamt, bade vid forspel och samlag. Det funkar ju bara saaa mycket battre. Hmm kommer inte pa mer just nu..

• SYL

Vill bara klargora, att jag menar att du kan uppmuntra honom att vara forstaende genom att slosa pa berommet typ.. For att vara lite elak: Killar kan ju vara lite trogfattade ibland, de forstar liksom inte oss kvinnor och vara hormoner, lusten (el brist pa sadan) etc.. Jag forklarade for min pojkvan att mitt problem var att jamfora med impotens. Han hade lattare att forsta da eftersom det mer var nagot han kunde relatera till. Det "syns" ju inte pa oss tjejer nar vi inte kan/vill..

• Celia~

Tack för alla svar!

Nyfiken gul:det är, precis som du säger, viktigt att inte glömma att sex inte bara är samlag och jag har verkligen försökt "pyssla" med honom lite extra för att han ska mättas lite:o). Men han säger att det är bäst för honom när han vet att jag också har det skönt och trivs...

Swing: tack för tipset, var kan man hitta det? är heller inte nöjd med vattenbaserat.

Nåja, tack så jätte mycket för alla svar. Ska gå och "tonårshångla" med min hungriga hunk...

• Celia~

hm, svårt med smileys.gubben som gapar var meningen le...:)

• Swing

Finns i Stockholm BILLIGAST på US Video på Regeringsgatan. Öppet från 12-midnatt, tror jag. Var lite rädd att gå in där första gången, men det är helt okej, ett jättebra ställe med bra priser.

Finns även på Secrets/Afrodites apotek eller på Golden Rose video, båda på söder. Samt på diverse nätsajter som säljer sexgrejor.

• magnusfästmö

för torra slemhinnor finns det ett hälsokostpreparat som heter membrasin. har inte testat det själv, så jag vet inte om det funkar.

Svar på tråden Jag "kan" inte ha sex...HJÄLP!*långt*