Jag "kan" inte ha sex...HJÄLP!*långt*
Har varit tillsammans med min sambo i snart tre år. Av dessa tre år har vi haft ett helt fungerande sexliv i bara det första halvåret.Jag vill poängtera att vi hade ett väldigt bra sexliv också. Tills jag först blev deprimerad och några månader efter det fick en kronisk sjukdom.Under denna tid avtog min sexlust markant och de gånger vi hade sex så var det inte så skönt för mig för att jag inte var tillräckligt tänd. med min sjukdom kommer torra slemhinnor och svamp vilket inte höjde min sexlust. Men nu har min lust verkligen helt försvunnit. jag skulle utan problem kunna vara utan sex. detta har förstås blivit ett problem för mej och min sambo som är sexuellt utsvulten som han säger. Han vet om varför jag fysiskt inte kan ha sex men fattar inte att allt detta lett till att jag inte känner mig särskilt sugen på sex.Och om jag ska kunna börja ha sex känner jag att jag vill ha full förståelse från hans sida. jag vill inte "tvinga" mig till att ha sex.
allt har blivit som en ond spiral som inte går att ta sig ur.har någon anna här haft detta problem? hur har ni gjort? Är det jag som är onormal och är pryd som inte "släpper till"?Känner att jag börjat tvivla på hela vår relation pga att han har så svårt att förstå mig helhjärtat...