• miss Nina

Spermier och slemhinnorna

För ett tag sedan läste jag i en tråd om vestibulit. Jag ´har själv problem med torra slemhinnor eller vestibulit (hur man nu vet vad som är vad?).
    Paty - du skrev att det gör ont för dig när din partner kommer i dig. Jag känner exakt samma! Min teori har hittills varit att det ju är en rätt stark vätska, och att det därför svider. Men sedan skrev någon annan att det kunde vara något i partnerns spermier? Någon som vet? Jag har nämligen inte haft problem med mina tidigare pojkvänner...

• Svar på tråden Spermier och slemhinnorna
  • EmmaPemma

Ni kan ju testa din teori genom att använda kondom. Då kommer ju inga spermier i kontakt med dina slemhinnor, och om det fortfarande gör ont så stämmer nog inte din teori.

• annaglitter

Jag har fått lära mig (var sjuk i vestibulit i 3 år) att mannens spermier blir som salt i såren när man har sköra slemhinnor. Det är ju inte konstigt att det gör ont!!

• miss Nina

Annaglitter, du skriver att du "var" sjuk i vestibulit. Betyder det att det är borta nu?

• annaglitter

Ja jag räknar mig som frisk sen några år tillbaka. Jag var hos min gyn i onsdags och hon sa att det finns inga som helst spår av vestibulit och slemhinnorna ser perfekta ut :)
    Men det tog tid, jag kämpade länge. Och varje gång jag blir förkyld eller har mens blir slemhinnorna "svaga" och jag får känningar, men *ta i trä* klarar jag mig!

• SYL

Har hort att man kan vara allergisk mot sin partners sperma...

• blivande fru J

Mannens sperma är lite salt och svagt basisk, vilket kan störa balansen i underlivet och svida lite om man redan har irriterade slemhinnor elelr sår och självprickor.

Spermaallergi är extremt ovanligt, vad jag vet har man bara hittat ett par fall i hela världen av sådan allergi!

Olika män kan givetvis ha olika pH och salthalt vilket kan irritera olika mycket, men är man helt frisk och kry där nere känner man knappast av något av sperman.

Svar på tråden Spermier och slemhinnorna