• Regina­_
    Äldre 6 Feb 14:21
    1679 visningar
    5 svar
    5
    1679

    Förstora förlovningsringen?

    Hejsan!

    Vet någon hur det funkar att förstora en förlovningsring med gravering? Tycker att min är lite, lite för liten, skulle vilja ha den lite större. Men kan man förstora en ring där hela insidan är graverad? Förstör det inte graveringen då? Nån som vet? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Förstora förlovningsringen?
  • Ananas
    Äldre 6 Feb 14:32
    #0

    Om det bara är en liten liten gnutt den ska töjas ut så kan det gå bra. Gravyren blir lite grundare bara.

    Om det är mer kanske man får göra om gravyren helt, men det kan din guldsmed tala om hur det blir.

    Jag har en gammal ring som tillhörde min farmors mor och den är omgjord till ett halssmycke i form av ett hjärta. I den kan man fortfarande skönja gravyren! Trots att det var tunn gravyr från början, buren i många många många år och sedan ombucklad till ett hjärta. :)

  • Titran­ia
    Äldre 6 Feb 14:46
    #0

    Min sambo förstorade sin ring för ngra veckor sen, har för mig att gravyren ser ut som vanligt iaf! ;)

  • gladha­nnapan­na
    Äldre 6 Feb 15:21
    #0

    Jag har min farmors ring, omgjord med en pärla. Den är ändrad i storlek och man kan fortfarande läsa: Berta och Gustav 26/6 -36....

  • Helena V
    Äldre 7 Feb 11:27
    #0

    Jag har låtit förstora min förlovningsring en kvarts millimeter, det syns inte alls någon skillnad på gravyren (som iofs är ganska djup, handgraverad).

  • Regina­_
    Äldre 8 Feb 10:18
    #0

    Tack för alla svar!

    Jag ska vänta med att förstora ringen till sommaren så jag får se hur mycket mina fingrar sväller upp då. För nu när jag har kalla händer är den aboslut passlig.

Svar på tråden Förstora förlovningsringen?