• vanilj­en
    Äldre 1 Feb 16:56
    58150 visningar
    31 svar
    31
    58150

    Dentway någon som provat...?

    Hallå,

    Har funderat fram och tillbaka på att bleka tänderna, särskilt nu inför bröllopet.

    Såg dentways hemsida, länk från bt faktiskt. Låter mycket bra måste jag säga, men man blir ju lite misstänksam om det fungerar och så. Någon som vet??

  • Svar på tråden Dentway någon som provat...?
  • vanilj­en
    Äldre 2 Feb 10:43
    #0

    Hej igen,

    verkar inte vara nån som provat just dentway. Ville bara skriva ändå att jag tänker beställa idag! Jag och en kompis beställer tillsammans, känns tryggare så. Återkommer hur det gick. Men det kan väl ta ett tag innan man ser nån skillnad...

    Ni andra som blekt era tänder har ni gått till tandläkaren eler har ni beställt nånannanstans ifrån...?

  • vanilj­en
    Äldre 3 Feb 19:37
    #0

    Väntar på att paketet ska komma...

    Jag meddelar här kontinuerligt processsen, antar att jag kan börja nån gång nästa vecka, ser verkligen fram emot det, ska bli mycket spännande!!

    Wera - det låter ju mycket bra. SKulle med den infon aldrig våga bleka med ultraljus, min stora skräck att det ska bli för vitt. Men det känns inte som en risk då med skenor och gel. Inte längre orolig.

  • vanilj­en
    Äldre 3 Feb 19:40
    #0

    Juliette, valde du 16% eller 22% Tänkte först ta 16, men nu tog jag 22 och det känns väl bra nu. Vad kul att du var nöjd!Köpte du bara gelen hos dentway? Om du köpte skenorna där, har du några tips när man ska forma dem själv, är det svårt...?!

    Kram

  • vanilj­en
    Äldre 8 Feb 21:56
    #0

    Hallå!!

    Nu har jag hämtat paketet och format skenan, vilket först var lite klurigt, tur att man fick en extra... Men det gick bra tillslut!

    Just nu sitter jag med gelen på, ska snart ta bort den för ikväll. Det gör inte alls ont i tandköttet eller känns obehagligt eller så. Återkommer när jag ser om det blir nåt resultat av det..

    Hörs senare!

  • vanilj­en
    Äldre 10 Feb 11:34
    #0

    Hej igen,

    Nu har jag haft på gelen två gånger och det funkar jättebra med att ta på den och så, bleker bara övertänderna först för att kunna se om det blir nån skilnad eller inte, ån så länge kan jag inte se nån skillnad.. så vi får väl se om några dagar..

    Trollstaven har jag inte ens hört talas om...

    Det är ju säkert bättre att forma skenan hos tandläkare, men till slut tycker jag att jag fick till det riktigt bra. Man doppar ner gummiskenan i kokhett vatten några sekunder. Först doppade jag för kort tid och då är den inte tillräkligt mjuk så då kunde den inte formas. men det är bara att doppa igen. En miss var när jag sedan doppade för lång tid. Då klibbade en sidan ihop med den andra och sen var den förstörd. Så nästa gång var jag med mer och tog den lite upp och ned så den blev perfekt mjuk och då blev det bra resultat. Så bara man är nogrann så går det nog bra!

  • vanilj­en
    Äldre 17 Feb 19:45
    #0

    hej,
    Nu har jag haft på den här gelen kanske 6 gånger ca, har inte kunnat ha den varje kväll då jag kommit sent nån dag och bara gått och lagt mig och på helgen är det inte alltid det är så kul att ha skenan i munnen... Hur som helst måste jag säga att jag inte kan se så stor skillnad. Det kanske är lite vitare men det känns som om jag lika gärna kunde ha inte gjort det. Men det kanske är att man har ganska vita tänder från början. Jag vet inte, har nu inne skenan så jag försöker lite till. Men nu känns det som om det inte kommer bli så stor skillnad ytterligare. Får känslan att det skulle vara samma sak var man än köpte gelen, hos tandläkare eller via något företag på nätet. Men det är klart lite skillnad är det väl, men inte så särskillt märkbar enligt mig. Om man ska ha det riktigt vita leendet är det kankse det andra sättet, laser eller vad det är, men frågan är om man skulle trivas med så vita tänder...? Ha det bra! Lovar att skriva om det om ett par dagar skulle bli en märkbar skillnad

Svar på tråden Dentway någon som provat...?