• Pinsan

Gravid ändå?

Jag behöver lite stöd från någon som kanske vet....

Gjorde RFSU:s graviditetstest idag, förväntad mens är på torsdag. RFSU:s tester kan ju visa en vecka innan förväntad mens. Testet var negativt. Jag har haft symtom som om jag vore gravid tycker jag (har en son redan).

Kan testet vara negativt, trots att det står på det att det ska vara i det närmaste 99,9% säkert?

Någon som vet? Jag är otolig, länge till torsdag...

• Svar på tråden Gravid ändå?
  • Pinsan

Här kommer en liten rapport från mig:

Fortfarande ingen mens i syne. Skulle haft den i torsdags, dvs en vecka sen. Testade dock negativt med två Clearblue-test i söndags och måndags morse.

Kan det vara så att jag tänkter för mycket på att vara gravid eller vad tror ni? Jag tror inte att jag är det , men emellanåt tänds hoppet på något lustigt (eller tragiskt) sätt ändå.

Det får väl bli bättre lycka nästa gång, om nu mensen behagar dyka upp....

• rarasara

Tja, ibland kan ju huvudet ställa till saker i övriga kroppen så kanske är du inte gravid trots att du inte har mens.

Men det är ju bara att fortsätta försöka och njuta av det! :)

• Mizz_

låter mer som om du har skengraviditet... ;)

• ängsklocka

Hade samma "problem" innan jag blev gravid med min älsta son. Jag hade inte mens på 3 ½ månad Men bara negativa tester. Gick så långat att jag tillslut ringde till läkare och fick en tid,dagen innan jag skulle dit så kom den...Är nog som du själv skrev, att du tänker för mycket på det..

Hoppas jag och testet har fel

• Pinsan

Tänkte bara meddela att idag testade jag positivt!

• Norrbottensbrud

Oj, vad roligt. Ett stort grattis!

• sudali

Grattis!

Det kan visa negativt fast det inte är så. Jag fick förklaringen av en barnmorska på MVC, när jag varit med om det. Anledningen var att jag hade en urinvägsinfektion, och tydligen kan bakterierna göra så att det visar negativt.

• rarasara

Sällar mig till gratulanterna, hurra och grattis! :)

Svar på tråden Gravid ändå?