nano och snuttepuffan!
TACK för era svar! Det betyder så mkt när man är helt rådvill. Jag fick de här biverkningarna när jag satt dit den andra ringen, inte under uppehållet. Jag verkar vara överkänslig mot hormonerna helt enkelt. Jag vet, man ska ge det 3 månader, men nu sitter jag här med svullna bröst och deppig och ska börja ett nytt superkul jobb om en vecka.Jobbigt!! Vill bara känna mig som jag gör när jag inte äter nånting alls(= toppenglad i 20 dagar, men då får jag stå ut med 10 dagars pms-helvete med svullna bröst och ett galet humör) Som nu är det att välja mellan pest eller kolera: Antingen nuvaringen, vara lite ledsen hela tiden och med LITE svullna bröst(OM detta mot förmodan inte går över) eller ha min naturliga cykel som jag beskrev ovan. Min gynekolog sa att vissa ALRDIG blir av med Nuvaringens biverkningar, och då väljer jag hellre att vara utan... Om nån kunde lova mig att det som jag känner nu kommer att gå över skulle jag fortsätta kämpa,men nu känner jag bara för att dra ut den...(trots att min vidrigt jobbiga "normala" menscykel då kommer tillbaka. Då får jag åtminstone må helt bra i 20 dar, med sexlust, normal aptit och allt annat trevligt innan pms-veckan sätter igång..)
Va fasen ska jag göra? Känner mig som ett plufsigt monster som inte ens kan vara riktigt glad åt att jag fått mitt drömjobb, jag är helt likgiltig. Inget spelar nån roll om man inte mår bra liksom.
Tack så mkt för stödet , det behövs kan jag säga. Ni är fantastiska.
kramar T