• krizzy

Sunnersta herrgård!

Hejsan!
    Jag undrar om det är någon här som har eller ska ha fest i sunnersta herrgård! Är det fint där och hur mycket kostar det på ett ungefär? Undrar oxå hur många gäster som får plats!
    MVH Kristina

• Svar på tråden Sunnersta herrgård!
  • katt1

Ring dem!! De är jättejättetrevliga och serverar en fantastiskt god mat.
    Jag anlitar dem i jobbet för kurser två gånger om året och jag håller alltid igen dagarna innan jag åker dit för att kunna äta så mycket som jag vill. Svårt att bedöma som festlokal. För en bröllopsmiddag måste det däremot vara underbart. För ett 50-tal gäster (?) på nedre botten ut mot ån på våren med svanar och björkar... Åh, så vackert det skulle vara! Mottagning, mingel eller kaffe, avec på ovanvåningen kanske. Enkel men funktionell övernattning i flyglarna.
    Festlokal? Ingen aning!

• Ananas

Vi ska använda Sunnersta Herrgård för en brunch dagen efter bröllopet. Om de har dukat som vanligt går det in ca 46 gäster och då är det mer småbord. Deras matsal är ganska avdelad med en vägg så att beroende på var man sitter kanske man inte ser andra halvan av rummet... Det kanske är lite trist.

I vanliga fall tar de 75:- per person för frukost men då vi vill ha lite småvarmt blir det nog ett par tior till.

Rummen är av vandrarhemsstandard men där ungefär hälften har "hotellservice" dvs de håller med lakan o städar och så.
    Om du kikar på STF (svenska turistföreningens hemsida) kan du hitta lite info om Sunnersta Herrgård där, men bara vandrarhemspriserna.

Svar på tråden Sunnersta herrgård!