• *Jenny*

Hur mycket skulle ni acceptera?

Hej!

Min sambo och jag har skilda åsikter om vad som är mycket när det gäller att sitta och spela online-spel på internet. Han kan sitta flera timmar och långt in på nätterna och mornarna. Jag kan inte säga exakt hur mycket han sitter, det finns dagar när han inte sitter alls och han har ett jobb så han sitter inte på dagtid. Men jag tycker att det har gått alldeles för långt och jag anser att det inte finns någon annan tjej som skulle acceptera detta, men han verkar inte lika säker. Därför vill jag veta hur mycket accepterar ni? Hur många timmar ungefär? Är det någon som har samma problem?

Mycket tacksam för svar!
    *Jenny*

• Svar på tråden Hur mycket skulle ni acceptera?
  • Suusaan

Jag vet inte vad jag tycker är "normal" tid att sitta och spela vid datorn. Jag själv kan sitta till långt in på natten, så jag kan inte säga något när min karl gör det också. Det är verkligen lätt att fastna i spelandet när man kommit igång. ofta blir det bara tankar som "Jag ska bara..." och precis när man ska till att avsluta, så händer det något nytt spännande som man "ska bara..."
    Följande görs dock i huset för att ingen av oss skall bli lidande av den andras spelande:
    Om en av oss säger t.ex. "Kan vi inte umgås nu?" så blir det inget spelande. Skulle aldrig kunna prioritera spelande före min m2b.

Jag säger inte att det är bra att spela mycket, men samtidigt så är det lätt att fastna vid datorn/tv-spelet. Men det skall ju aldrig gå ut över ett förhållande!

Man har ju rätt att bli irriterad när något går till överdrift, men samtidigt så får man ha i åtanke att spelande är en hobby (vad än man själv tycker om det) som vilken annan som helst. Men ingen hobby (tycker jag) skall gå ut över ett förhållande!

Som sagt, har inga råd, förutom att ni borde prata igenom det hela för att finna en lösning, men kan dela med mig av "insikt" från "andra sidan" :)

Lycka till!

• Nyfiken gul , nu fru

för mycket är det när spelande går ut över resterande familj och det övriga livet... när spelet blir viktigare än att äta middag ihop, när han sitter med middagen framför sig vid datorn, när spelet blir viktigare än att åka o handla/städa...

Lider du av hans spelande bör ni nog ta en funderare över att han kanske måste dra ner i någon ända...ställa krav.. Tex att när du säger att ni ska umgås så gör han det..

Det är ändå bara ett spel, inte nån realityscen...

• Meddelande borttaget
  •  Miss Cee

Tja min sambo sitter där mellan 5-10 timmar per dag. Inget jag finner anledning att bråka om ,det går inte ut över något annat.

Så; varför vill du inte att han sitter där? Drabbar hans spelande dig/något annat? På villet sätt?

• LatinoGirl

Den här tråden har jag svarat i en gång tror jag. Det måste finnas två likadana. Eller?

• *Jenny*

Ja detta är en gammal tråd som har kommit fram. Jag ville att vi skulle umgås istället för att han skulle sitta vid datorn så mycket. Jag vaknade dessutom när han gick och la sig mitt i natten eller på morgonsidan, och det är inte kul om man ska upp och jobba. Det är nu slut mellan mig och honom, han sa att han ville leva ensam.

Svar på tråden Hur mycket skulle ni acceptera?