Snälla hjälp
Kan nån hjälpa mig att få ordning på mitt liv?
Min flickvän har lämnat mig, lr tagit en paus sa hon. Vi har varit tillsammans i ca 10 månader, och det tog slut för en vecka sedan. Hon säger att hon fortfarande älskar mig precis som förut, men att hon vill att vi tar ett uppehåll så att inte känslorna försvinner. Allt detta beror på att vi har så olika åsikter. Hon tycker att jag är alldeles för svartsjuk. Vilket jag iofs kan hålla med om, men bara till viss del. Problemet är att jag tycker det är så jobbigt när hon är/pratar med sina gamla ex och sexchatt kompisar. Hon har pratat väldigt mycket sex på internet innan vårat förhållande och även haft sex med väldigt många. Hon är 17 och jag är 21. Hon tycker att jag är så sjukligt svartsjuk för att jag blir sur när hon sitter och smsar och pratar på msn med dom här killarna. Men tycker inte att det är så konstigt. Ganska tidigt i vårt förhållande så kom jag på henne med att sex skämta med den kille som enligt henne betytt väldigt mycket för henne. Dom har pratat väldigt mycket sex på msn, genomfört en hel del samlag iofs inte fysiskt men ändå. Jag tycker att hon ska släppa sina gamla ex och dom här killarna på internet för att vi nånsin ska få det bra. Men det vill hon inte, hon tycker inte att hon ska behöva överge sina "vänner" bara för att vi ska få det bra, vi borde kunna få det bra ändå. Men jag tycker inte att det är vanliga vänner, tycker det är nåt man släpper om man vill vara seriös i ett förhållande. Hon förstår ju inte hur ledsen jag blir när hon pratar med dom. Hon är ganska flörtig av sig, inte medvetet utan naturligt flörtig. Nu när det har blivit slut mellan oss så säger hon att hon är nästan säker på att det blir vi igen, bara vi är för oss själva ett tag, men problemet är att min bästa än och hon har börjat umgås mer och mer. Vet att han har känslor för hon, men hon lovar att hon inte har det för han.. Snälla vd ska jag göra? är det jag som är för svartsjuk lr är det hon som tänker fel? Tror ni att jag får henne tillbaka, älskar henne så mycket