• Västku­stens besser­wisser
    Äldre 19 Jan 20:08
    5398 visningar
    10 svar
    10
    5398

    catering i Kungsbacka

    Hej där! Sluta jaga "extraknäckande" (läs svartjobbande/olagliga verksamheter d.v.s. kockar med kontoret/köket på fickan) Gynna de seriösa företagen som jobbar i branschen, eller inse att Du faktiskt inte har råd att ha en laglig fest!! Faktum är att sverige har ett av europas lästa priser på såväl lunch som catering, så det saknas all rimlig anledning att utöka den svarta sektorn än mer. Föresten vad hände med den "extraknäckande ladyn" som gjorde okontrollerade smörgåstårtor i Edra trakter.. Hur många blev sjuka??? Var det 100-tals eller 1000-tals???
    Och Du---hur fn ska vi ha råd med dagis, förskola, barnbidrag, fritidsalktivitetr m.m.m. om inge jävel vill betla skatt till bla. Dina ev. barns behov.. Så sluta....sluta..tänk...tänk...tänk! (se för övrigt med inlägg igår nedan eller ovan under catering d.v.s att Du har faktiskt råd att köpa cateringen på riktigt om inte så ring och fråga ett cateringföretag om du får diska av notan el. dyl. Ha det!

  • Västku­stens besser­wisser
    Äldre 19 Jan 20:27
    #0

    PS. Jag glömde en sak. Kungsbacka ligger faktsikt 15-16 minuter med bil från V.a Frölunda -Mölndal. Där finns flera flera stora cateringföretag. Ett jag sett ofta i Kungsbacka i många år nu är Lagat och Klart Cateringservice, ( www.lagatochklart.com ) jag tror t.o.m. de har 2-3 kockar och möjligen 1 festfixare som jobbati Onsla, som bor just i Kungsbacka med omnejd. Snacka med Benny där så får Du nog en bra kontakt och kanske billig utkörning. Även gourmet Sofie (www.sofie.gs2.com ) och Villa Belparc har jag sett i Kungsbacka med leveranser, möjligen även Sofinakillarna som bor åt det hållet ( www.sofina.net) dock jag tror Du får klart lägsta priset och bra mat/service av Benny på Lagat och Klart, som verkar ha något för varje plånbok. Jag träffade honom på ett bröllop och han är ett riktigt proffs och gôrtrevlig och därtill riktig vinkännare (fixar vinprovningar)och att maten där är tydligen alltid är bra har Du nog sett av inläggen på den här sajten. Kanske han kan fixa diskjobb åt Dig/Er också??

  • Västku­stens besser­wisser
    Äldre 19 Jan 20:36
    #0

    Du Julibruttan....jag kan ta gift på att 99% av alla "extraknäckande" kockar, kallskänkor och "servitriser", som de kallar sig, m.fl. jobbar "svart" på bröllop och andra fester. Jag vet t.o.m. sjukskrivna och "stämplande" som med förkärlek säker sig till denna lukrativa marknad, som upprätthålles av skrupelfria festfixare. Kan Du nämna någon som har lämnat kvitto och deklarerat för dylikt extraknäck eller något bröllopspar som drahgit skatt och betalt in arbetsgivaravgift för tjänsten?

    Just face i't baby!

Svar på tråden catering i Kungsbacka