• Mellinor

Sluta eller inte sluta?

Har nu testat mig igenom tre typer av p-piller. (Trionetta, Restovar och Follimin) Upplever att jag får div biverkningar av alla, mellanblödningar, torra slemhinnor, minskad sexlust mm. Har ni någon fjärde typ att rekommendera eller tror ni det är dags att sluta?

• Svar på tråden Sluta eller inte sluta?
  • ztar

Har du provat minipiller? 8vet iofs inte om någon du räknade upp var minipiller) De ska visst vara bra om man inte "tål" andra vanliga p-piller.

• Soffiproppen

Testade alla möjliga sorter och tills sist trodde min BM att inte ens minipiller skulle funka, eftersom jag med all sannolikhet inte tål hormonerna som finns i piller. Satte in en kopparspiral för ca två veckor sedan och det är nog det bästa jag gjort, beslutet om att vara hormonfri.

Lycka till!

• blivande fru J

jag hade ständigt svampinfektioner när jag åt trionetta, nu har jag bytt till cerazette och slemhinnorna mår iaf lite bättre av det. De är minipiller, östrogenfria och fungerar bra hittills

• Suusaan

Jag måste också slå ett slag för kopparspiralen (som jag gjort i flera andra trådar). Känns toppen att vara hormonfri (förutom de som ska finnas i kroppen, alltså)

• Polski

jag har börjat med p-ring. Den innehåller i och för sig hormoner men mindre än p-piller. Jag tycker själv att jag mår bättre av den.

• Zofia

Jag kan rekommendera p-stav. En liten plastpinne som sätts in i överarmen. Jag har ätit både p-piller och minipiller men tycker att p-staven är betydligt bättre än båda. Eftersom staven utsöndrar en så liten dos hormoner har jag inte kännt av några biverkningar alls. Och mensen är i stort sett obefintlig staven behöver man inte bry sig om, den sitter där den ska i tre år, men vill man kan man ta ut den i förväg. Dessutom finns det ingen chans att du glömmer ett piller... Jag är jättenöjd och har haft den i snart tre år!

• Stjärna

Alla runt i kring mig berättar hur bra P-pillret JASMIN är, så varför inte prova det?

• Titrania

Zofia tog orden ur munnen på mig! Hur skönt som helst att inte behöva tänka på NÅNTING i preventivmedelsväg! ;)

• Ei saa peitää

Är det p-piller där styrkan är olika vecka för vecka du provat eller har du provat olika typer av p-piller t.ex med samma styrka varje vecka eller där styrkan varit olika vecka till vecka? För mig passade Desolett mycket bättre än Trinovum eftersom de funkade på olika sätt.

Svar på tråden Sluta eller inte sluta?