• FrökenSvår

Hur tänker han?.. *rätt långt*

Har skrivit i bröllopsforumet också om min pojkvän som dumpade mig helt oväntat igår.. Men hur tänker han?Han säger att han tycker om mig, tycker att jag är jättesnygg och att vi har toppens*x, men att man var kär förut och det kändes inte så, därför vill han inte fortsätta träffa mig.. Men jag tycker att ovanstående är ungefär vad ett förhållade som inte pågått så länge borde innehålla? Kan ju inte ändra på hur han känner, men det verkar så korkat att avsluta något för att det inte är perfekt bara för lite panik från hans sida (om det nu handlar om det..) Han tycker att det är dumt o va tillsammans eftersom jag känner mer för honom än tvärtom.. Behöver råd om hur jag ska gå vidare, känns kaotiskt nu..

• Svar på tråden Hur tänker han?.. *rätt långt*
  • Fiafria?

Det kan ju vara så att han tycker om dig, men inte på "det" sättet. Det räcker ju inte med att partnern är snygg och att man har bra 6 för att få ett förhållande att fungera. Jag tycker det är en ganska vettig åsikt från hans sida. Jag tror att det finns en hel del killar som gärna skulle ljuga ihop att dom är jättekära för att få lite 6.

• ChristiansBrud

det kanske också är så att han kände att det blev för seriöst och att han kasnke började fundera på hur det skulle vara att bara vara med dig resten av livet. killar kan ju lätt få panik över sådannna saker.

• FrökenSvår

ChristiansBrud: Kanske är det så eller så kan han gå från att verka jättekär (och väldigt intresserad enligt honom själv) till totalt utan känslor på en enda kväll i stort sett.. Han pratade "framtid", dvs gemensam resa inom snar framtid _samma_ kväll..(innan han dumpade mig då, förstås..)

• Tant Pernilla

Vad som rör sig i hans huvud kan vi ju bara spekulera i.

På nåt sätt brukar jag tänka så att om någon inte vill vara med mig, så ska ju inte jag försöka övertyga honom om motsatsen. Det blir liksom ingen bra grund för ett förhållande. Sen spelar det inte någon större roll för mig vad hans anledning är.

Det är klart att precis när man blivit dumpad så är det svårt att vara så klarsynt, utan det är något som man inser efterhand... Det är ingen kul insikt, men den är ändå ganska tröstande, tycker jag.

Jag menar, man vill ju ändå vara med någon som vill vara med en!

• augustibrud2004

Åh, Tant Pernilla:

Du är så klok!

"Jag menar, man vill ju ändå vara med någon som vill vara med en!"

Jag hade behövt dig långt innan jag gifte mig och bara träffade skitstövlar och dumsnutar (enligt mig själv iallfall).... Tänk om någon hade påpekat det för mig då. Nu gick det ju bra utan att jag fick såna insikter, hoppas att du kan hjälpa många krossade hjärtan med alla dina toppenråd!

Kramar, din bebis kommer få en toppenmamma!

• Tant Pernilla

augustibrud2004: Äsch, säg inte så där! Nu blir jag ju alldeles rörd! (Helt sant!)

Jag har väl själv klarat mig från de värsta skitstövlarna men levde i stället i "ofrivilligt" celibat en lång tid. Man får se sina "misstag" på det sättet att de faktiskt bidragit till den person man är i dag, och att det därför inte var bortkastad tid, utan mer lärorikt.

Hoppas också att jag kan hjälpa några krossade hjärtan med mina råd. Det skulle kännas bra om det var så! Men, om inte, så känns det i alla fall bra för egen del att få tycka till!

• augustibrud2004

Klokheterna bara flödar ur dig idag Tant Pernilla! Men jag håller med om att alla ens gamla killar har bidragit till att forma en. Mina ex, tex, har gjort att jag blivit extremt kräsen när det gäller killar. Jag valde med omsorg och hittade efter stor möda den allra bästa

Detta kommer nog alla krossade hjärtan också att förstå förr eller senare. Förr, hoppas jag, för det är trist att ha hjärtesorg.

• Tant Pernilla

augustibrud2004: Jo, det är jättetrist att ha hjärtesorg, det har jag varit med om alltför många gånger... Det kan man ju ha även om man inte blivit dumpad... Själv har jag ju också hittat den allra bästa (tänk, att det finns flera!) och jag är så otroligt tacksam för att han finns i mitt liv.

Man tror inte att sånt ska hända, men så bara händer det. Den tanken bar mig under många mörka, ensamma år och jag hoppas att FrökenSvår och andra med hjärtesorg kan finna styrka i att det för det mesta är så. I alla fall om man följer sitt hjärta och låter andra följa sitt.

• Moddy

Jag tror att det bästa är att försöka gå vidare, även om det känns svårt och jobbigt. Det kan ibland vara lite vanskligt att analysera de exakta orden när någon gör slut eftersom den som avslutar förhållandet ofta lindar in beskedet i en massa positiva uttalanden(för att lindra fallet). Jag tycker att
    det verkar som han försökt förklara att du är en toppentjej helt enkelt men att han inte är kär.

Håller för övrigt med tant Pernilla i allt hon skriver.

• amiore

Vill också passa på att tacka Tant Pernilla för hennes kloka ord. Och även många andra kloka, medkännande tjejer här på BT. Är ju också i "oväntad hjärtesorg" efter många års lycka ( se bla www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m895756.html) och verkligen suuuuger åt mig alla uppmuntrande ord i dylika trådar.

Det är som att det inte nog många gånger går att höra: det kommer ordna sig, du kommer bli lycklig igen, du kommer hitta den rätte osv. Även om det finns massa annat förnuftigt man kan säga, tänka, försöka övertyga sig om också är just de orden - iallfall som mig - som balsam för själen. Och det känns som att det först är när det är tjejer som varit i liknande situationer som talar av egen erfarenhet som det VERKLIGEN går att lita på.

Tacksamma kramar //ami

• FrökenSvår

Tack för alla råd.. man vill ju gärna hitta något som man kan hålla fast vid, självförtroendet hamnar ju i botten när man blir dumpad, man vill ha bekräftelse på att man visst är bra, inte att man går o är jättekär i någon som tycker att man på sin höjd är ..typ..trevlig..

• crud

Även jag stämmer in i hyllningskören till Tant Pernilla:

"På nåt sätt brukar jag tänka så att om någon inte vill vara med mig, så ska ju inte jag försöka övertyga honom om motsatsen"

Helt sant, jag borde själv ha fått höra det en gång i tiden.

FrökenSvår, jag förstår att ditt självförtroende sjunker men det går upp med tiden, jag lovar. Se bra till att inte kasta dig huvudstupa in i ett nytt förhållande bara för att få bekräftelse. (Jag hart lärt mig detta den hårda vägen.) Det är skitjobbigt till en början att vara ensam men samtidigt är det en chans att fundera på vad man faktiskt vill i livet och skapa en tillvaro man trivs med. Till sist inser man ens ex var en egoist och aldrig tillräckligt kär men det är svårt att erkänna, i alla fall var det så för mig. En klok vän sa till mig att ett bra förhållande ska ge en kraft, inte ta kraft ifrån en. I alla fall större delen av tiden. Idag lever jag i ett sådant förhållande trots att jag en gång i tiden var övertygad om att jag aldrig skulle kunna bli kär igen.

• FrökenSvår

Usch, började kännas bättre ett tag, men nu är det kaos igen råkade se hans namn i sådant samanhang där det kändes uppenbart att vi inte längre är ett par.. så nu är jag tilbaka på ruta ett igen.. Har bra kompisar iallafall, som är ett bra stöd o står på min sida.. han kommer inte få det lätt när han träffar på dem.Jag har dessutom inte sagt något elakt om honom utan bara berättat vad som har hänt ur min synvinkel och så har de dragit sina egna slutsatser och tycker att han betett sig som ett svin..

Svar på tråden Hur tänker han?.. *rätt långt*