Homovigsel
Hej
jag är 28 å ska gifta mig nästa år med min flickvän!
jag skulle vilja komma ikontakt med andra lesbiska par som gift sig för att diskutera hur man går till väga å så vidare!
Tack på förhand!
Med vänlig Hälsning Sarah
Hej
jag är 28 å ska gifta mig nästa år med min flickvän!
jag skulle vilja komma ikontakt med andra lesbiska par som gift sig för att diskutera hur man går till väga å så vidare!
Tack på förhand!
Med vänlig Hälsning Sarah
Bor ni i Stockholm är det ganska lätt att hitta både kyrkor och präster som vill och kan viga
Tack Anna glitter =)
Jo jag kan nog leka prinsessa allt =)
Ska bli spännande =)
Haha, ett gay bröllop? Är själva bröllopet gay? Eller Niklas Skräddare kanske menade gaybröllop? :D
Kunde inte låta bli, hatar särskrivningar.. ;)
Om gaybröllop är särskrivning är inte homovigsel som SaraB själv beskriver det också det Mastermind?
Eftersom att det kanske inte är det första som de flesta tänker på när man hör vigsel så är det väl inte konstigt att specifiera det? :)
Ett homo- eller heterobröllop kan ju vara gay. Dvs glatt och trevligt.
Lycka till SarahB!!! :)
Petra
mrs Rocha
Jag tror inte att du fattade poängen riktigt... Mastermind såg det lustiga i särskrivningen "Gay bröllop". Men som den alltid så kloka CyberPet skriver så är förstås de flesta bröllop gay! Yeayh! (kände för att rimma lite)
Nej den poängen var inte svår att fatta, jag syftade bara så "hatar särskrivningar" :)
Okej... då är det nog jag som absolut inte fattar vad du menade med ditt inlägg...! sorry.
Jag förstår faktiskt inte heller vad du menar, Mrs Rocha. Trådstartaren har ju inte särskrivit?
Näe har jag väl inte =)
Fast jag brukar va väldigt duktig på det =)
Tack för att ni skriver =)
SarahB
Sorry att vi tyvärr inte har så mycket att tillföra till själva tråden, dock... :)
haha det gör inte så mycket =)
trevligt i alla fall =)
SarahB - För att göra _lite_ nytta i den här tråden så kan jag ju tipsa dig om Corky/QX, om du inte redan är medlem där. Där kan du säkert hitta många gifta (och lesbiska) par som har lust att dela med sig. :)
Heja SarahB!
Det är alldeles för få homosexuella som gifter sig, tycker jag. Jag tjatar med jämna mellanrum på mina kompisar, men de är så tröga! Samtidigt älskar de när vi heterosar i bekantskapskretsen gifter oss. Nä, fram för flerhomovigslar!
Lycka till med all planering och själva bröllopet!
Hej SarahB!
Här har du en. Vi är i full färd med slutplaneringen. Vissa saker är klara - vissa ligger panikefter - som för de flesta här på bröllopstorget...
Vi ska gifta oss om drygt 2 månader! Ska bli alldeles underbart! Fråga om det är något du vill veta.
Grattis va härligt =) Då är jag inte ensam =)
Ska ni gifta er i stockholm? har det varit svårt att få tag i präst/pastor och ska ni gifta er i kyrkan? I så fall har det varit knepigt?
Det sista man vill när man planerar en sådan härlig händelse är ju att folk är negativa och trista!
Vad är det osm inte är klart ännu?
Jag har en del kontakter om det är nått jag kan hjälpa till med =)
Till sist LYCKA TILL!!!
Kramar Sarah
Tack!
Vi ska inte ha vigseln i kyrkan utan vi har en domare vi känner som förrättar vigseln. Vi har bokat en vigsellokal och sedan ett annat ställe för festen. Om ni ska vara i Stockholm så var ute i god tid. Vi började leta i augusti och då var redan mycket fullbokat.
Det är massor med saker som ska fixas. Jag försöker att koncentrera mig på några i taget. Det jag håller på och försöker fixa nu är varsin brudbukett som inte kostar mer än 500 kr (något ska vara inom budget! )
Vi letar också efter synth/förstärkare...
Har ni satt datum än?
Om ni ska gifta er i kyrkan måste ni först ha en borgerlig ceremoni och sedan är det en sk välsignelseakt i kyrkan.
Hur långt har ni kommit i planerna? Blir väldigt nyfiken
Hej
Ja vi vill gifta oss i kyrkan men det blir nog inte i stockholm utan i Kalmar min flickvän kommer därifrån ;)
Lite lättare att få tag i lokaler kanske :) Men vi har inte planerat så mycket. vet vem som ska fixa hår (min kusin är frisör) Vem vem som ska sy min å flickans klänning (kompis som är designer) å så sminket fixar jag nog själv är make up artist eller så får min kompis göra det som oxå är make up artist.
Men kan ni inte fixa era buketter själva?! Jag gjorde en fotografering för några veckor sedan av en brud och då gjorde jag blombuketten själv å det kostade ca 150 kr för mig att göra å då räckte det till håret oxå!
Jag kan skicka kort så du ser vad jag menar om du vill!
Tycker det känns så onödigt att lägga ner så himla mycket pengar på en bukett som kostar inte mer än kanske 300 kr i material så tar dem 2000 för den:(
Va kul att du skrev =)
Kramar ;)
Ni har ju redan en hel del ordnat!
Du får gärna skicka kort! Vad roligt! Jag är väldigt okunning när det gäller blommor så det känns lite läskigt att göra själv men - det kanske är enklare än vad man tror!
miagyl@hotmail.com
Nu har jag skickat mail till dig hoppas du kan se bilden tydligt =)
Det är inte alls så svårt som man kan tro....dessutom kan du ju köpa vilka blommor du vill billigt på hötorget det gjorde jag!
Å då har man råd att köpa blommor innan å öva!
Kram