• Genovia

Hur gör man...

Jag och min sambo har fått ett erbjudande av ett par kompisar till oss. Dom undrar om vi kanske vill ha gr.s*x eller prova på ett partnerbyte.

Min fundering är; Hur går man tillväga lixom när man ska börja?

• Svar på tråden Hur gör man...
  • Swing

Vet inte exakt vad du menar med att börja. Föreslår i alla fall en lätt men god middag, nåt gott och förslagsvis bubbligt att dricka, så att ni slappnar av. Prata lite om era förväntningar. Sitt och mys tillsammans och börja kela med varandra och/eller de andra och se vad som händer och hur det känns för er alla.

Brukligt är att använda kondom med annan än egna partnern, sambon alltså, och att inte kyssa någon annan än sin egen partner.

Rekommenderar bara detta till de som har ett stabilt förhållande med minimalt inslag av svartsjuka. Viktigt är att ni pratat igenom det innan och funderat över hur det skulle kunna kännas att se varandra med andra. Överväg att ha något slags kodord/signaler med varandra så att ni kan kommunicera. Om en av er känner stopp! nåt känns inte bra, så måste den andre genast respektera det.

Det är faktiskt rätt vanligt att det är den i förhållandet som varit mest tveksam som kanske till slut gillar det mest och släpper loss. Den andre kan då ibland känna att det här blev inte riktigt så som jag tänkt mig.... (Svårt att beskriva detta).

Lycka till, det kan under rätt omständigheter faktiskt vara positivt och berikande.

Hoppas vi i denna tråd slipper negativa kommentarer och påhopp från alla som förfasar sig, det var ju inte det du frågade efter!

• sweden

Swing: i en "stabilt" förhållandet förekommer inte grupp sex, du verkar vara gammalt i branshen enligt dina "rekomendationer". Sex är helig mellan två personer som älskar varann... är man singel då är det annat, upp till var och en.
    Genovia: vill du verkligen se din kille ligga och ha sex med en annan tjej??? det skulle absolut inte jag min karl är min ingen annans. Så jag "rekomenderar" att du tänker dig noga. Kanske ni behöver professionel hjälp i erat förhållandet.

• majsano

sweden!
    Jag upprepar Swings sista kommentar:
    "Hoppas vi i denna tråd slipper negativa kommentarer och påhopp från alla som förfasar sig, det var ju inte det du frågade efter!"

/majsano

• Genovia

Jag har full respekt för andra som inte delar min och min sambos intresse. Vi har inga som helst problem med vårat förhållande eller s*xliv så nån professionell hjälp anser vi inte att vi behöver. Vi vill bara prova på lite nytt - en krydda för förhållandet lixom...

• sweden

Jag har rätt till mina åsikter (du behöver inte upprepa jag kan läsa) Vill man inte höra på olika svar då ska man inte fråga heller.. Vi har alla olika grads moral Lycka till med eran orgie Genovia ha det så roligt

• Meddelande borttaget
  • ztar

Sweden
    Genovia frågade efter hur man går till väga, inte om folks åsikter om grupps*x. Jag och många andra orkar inte höra på era moralpredikningar om vad som är rätt/fel i ett förhållande. Och om du inbillar dig att du skulle ha högre moral, så tillåt mig småle... Läs inte såna här trådar om du förfasar dig så!

Genovia, jag håller med swing, kör på med vad som känns bra för er och strunta i alla sura moraltanter här innne. Alla lever sitt eget liv. Lycka till!

• svmm

Jag kan inte ge dig några tips alls på hur det går till eftersom jag är helt oprövad inom just detta område

Är båda säkra på att ni vill säger jag bara. You go girl

Sweden, det du skriver anser jag vara ett rent påhopp mot Genovia. Professionel hjälp för att man vill prova något nytt...

Lycka till Genovia

• Swing

sweden: ha ha, precis vad jag kunde förvänta mig....

Vi lever i ett mycket stabilt, lyckligt och kärleksfullt förhållande sedan snart 27 år. Vi älskar varandra mer än nånsin och älskar med varandra nästan varje kväll.

Är trots det inte så gammal (vi träffades som unga tonåringar) eller "gammal i branschen" men har lärt känna ett antal stabila par (plus ett antal singlar) som ägnar sig åt partnerbyten o.dyl.

Man kan ha åsikter om mycket, men måste man posta dom här??? Det var ju inte dom som trådstartaren frågade efter! Det vore fint om inte så många trådar "spårade ur", men liksom Genovia respekterar jag andras åsikter.

Svar på tråden Hur gör man...