• Sweetchili

Anonym brevskrivare!

Hjääälp!
    Fick ett brev på posten häromdagen från en anonym person som påstår att min kille är otrogen. I brevet namnges en kvinna med adress och telefonnr och en uppmaning att ringa henne. Den som skriver brevet påstår sig vara en "beundrare till mig" men det tror jag inte på. Intrycket jag får är att det är den påstådda älskarinnan själv som skrivit eller någon i hennes närhet. Jag visade genast min kille brevet och han vet vem kvinnan är. Hans slutsats var också att det på något sätt är hon som är källan till brevet. Han ringde henne igår och sa som det var, att jag fått ett brev där det står att de har ett förhållande. Hon nekade och sa att hon inte visste nåt om det och att det måste vara ett missförstånd. Han sa till mig att hon "inte lät förvånad" och troligen visste vad det handlade om. Jag tror honom när han säger att han är oskyldig, men inom mig väller rädsla och osäkerhet upp i alla fall, hur ska jag nånsin kunna veta? Trots att min inställning från början var att detta bara var ett test på vår tillit som vi kunde klara så har det redan slagit in en kil mellan oss. Vi är båda förtvivlade nu. Jag älskar honom och vet att han älskar mig, men ändå känns det som vi är på väg in i en kris. Bortsett från det, hur läskigt är det inte att en människa som vill oss illa gör intrång i vårt/mitt privatliv?? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Anonym brevskrivare!
  • Ansku

Jag tycker så synd om dig. Eftersom du direkt då såg brevet fick känslan av att det inte är sant + att din sambo säger detsamma, så tycker jag att du skall gå efter det. Jag förstår att du känner dig osäker och att ni har en liten kris just nu, men försök att inte göra allt för stor sak av det hela. Prata med din sambo och förklara för honom hur du känner det. Låt också din sambo förklara hur han känner sig, för om det är sant som han säger så måste det ju vara fruktansvärt för honom också. Vad är det för hemsk människa som gör något sånt här?

Det allra bästa straffet för den personen som har gjort detta är att ni visar att ni står varandra närmare än någonsin. Alla har vi våra kriser och det känns aldrig roligt, men ofta kan de leda till att man kommer varandra närmare. Jag hoppas att det kommer att gå så i ert fall (och jag hoppas verkligen att det är så att den här kvinnan i brevet ljuger).

• Swing

Fy, vad läskigt! Har tyvärr inget bra råd att ge dig. Kan bara nämna att jag själv ibland blir väldigt ledsen och upprörd. Försöker (men det är svårt!) att inte ta itu med det genast och göra nåt förhastat och överilat, utan avvakta några dar eller en vecka. Då har jag fått distans och ser allt klarare. Svårt att förklara.
    Jag vet inte om det skulle hjälpa dig. Det kanske kan vara bra att inte "röra för mycket i grytan" eftersom det kanske är just vad brevskrivaren vill...

• Sweetchili

Tack ska ni ha för de goda råden, jag håller fullständigt med. Det är skönt att kunna ventilera sina farhågor på detta sätt och få respons. Det är så lätt att fastna i "hypertänkandet" när något negativt händer. Vi ska förlova oss på julafton och var mitt uppe i en "rosenskimrande" period av glada framtidsplaner när den här bomben slog ner...det är säkert en god idé att ligga lågt tills chocken har lagt sig.

• Henax

Efter att min bror skiljt sig så träffade han en ny kvinna 1-2 år senare. Hans f.d. fru som var den som ville skiljas blev då oerhört bitter och skickade ett liknande brev till min brors nya flickvän! Hon skrev ingående om hur han var otrogen med en kvinna som hon namngav, denna kvinna var en arbetskamrat till min bror. Och lyckligt gift på sitt håll! Lyckligtvis så löste sig detta utan att det sabbade för de inblandande!

När jag och min blivande precis hade träffats så blev hans f.d. flickvän svartsjuk. Hon lät sina vänner ringa ( mitt i nätterna oftast! ) och låtsas vara nån som han skulle ha träffat på krogen och varit otrogen med! Som tur var så sa de ofta datum/tillfällen då vi två hade varit tillsammans så det var ju praktiskt omöjligt!

Vad jag vill ha sagt är att tjejer många gånger gör konstiga och elaka saker för att
    att intrigera! Så lita du till din kille! Och en underbar julafton!

/Henax

• Tant Pernilla

Fy farao, vad obehagligt! Om jag var du skulle jag lita på pojkvännen. Det finns verkligen en hel del mysko tjejer som gör mysko grejer här i världen!

Om du inte känner att du har någon anliedning till att tvivla på hans uppgifter så tycker jag inte att du ska göra det heller. Jag menar, om jag fick ett liknande brev skulle jag bli väldigt skeptisk, eftersom jag har rätt bra koll på vad min man gör och befinner sig och att han därför skulle ha svårt att hinna med ett annat förhållande samtidigt. (Jag är inte kontrollfreak, utan han talar om vad han ska göra och svarar i telefon när jag ringer och så... )

Så stå bredvid din kille så är ni starka tillsammans och om ni får reda på vem det är som skrivit brevet, eller om det kommer fler, så polisanmäl saken!

• Galenpanna

Min sambos kollega var lite betuttad i honom ett tag - det har lugnat ner sig nu (hoppas jag)
    Hur som helst, om jag ringde och hon svarade och jag bad henne att säga att jag ringt så gjorde hon det aldrig!
    Någon gång t o m svarade hon i hans privata mobiltelefon (han var kanske på toa eller så) men så gör man väl inte???
    Hon ville nog få mig att tro att de hade fuffens ihop...

Tjejer kan vara djävligt- D-J-Ä-V-L-I-G-T
    illmariga!

Kram
    G

• Lillstrumpan

Jag tycker du ska lita på din instinkt. Den stämmer oftast. Vad har kvinnan för relation till er/honom? Det finns ju faktiskt väldigt många konstiga människor.

Jag tror inte du behöver oroa dig. Hoppas allt ordnar sig.

• Sweetchili

Voffor gör di på detta viset??? Visst är det underligt att man kan bli måltavla för en fullkomlig främlings ilska, bitterhet eller vad det nu är som driver den här personen. Det är svårt att skaka av sig obehaget. Min kille var helt uppriven igår för han inser att han inte kan bevisa til 100% att det är lögn. Trots att jag vill tro honom och säger att jag gör det så poppar det upp små hemska tankar i bakhuvudet. Vart var han den där kvällen när han sa att mobilen var trasig....??? Usch! Bort bort bort med de tankarna, det är precis vad hon vill åstadkomma. Jag måste tänka på det vi har och vara rädd om det. Känns både skönt och sorgligt att höra att jag inte är ensam om såna här upplevelser.

• Sweetchili

Den här kvinnan är en ytlig bekant via jobbet, en kund. Hon har tydligen en trasslig skilsmässa bakom sig och problem med sina barn. Hon är också ca 20 år äldre än oss. I brevet står också att den här "beundraren" tänker kontakta mig igen. Så nu har jag utvecklat en liten post-fobi, vilket inte passar så bra eftersom det är jag som hämtar posten på jobbet...! Kanske kan detta fungera som terapi, jag är ju själv en ganska anonym brevskrivare just nu

• _koko_

Jag vet inte så mycket om vad du skrivit tidigare, vill bara säga att jag tycker det var jättebra av dig att visa honom brevet direkt, isf att hålla det för dig själv och må dåligt.

Blir fö övrigt chockad över vad människor tydligen kan ta sig för!

Svar på tråden Anonym brevskrivare!