• Bröllopstokiig

Män, hur många points?

Finns det någon som vet hur många points en man som väger 82 kg ska äta enligt viktväktarnas tabeller?
    Min sambo vill gå ner till bröllopet men vägrar följa med mig till viktväktarna (han påstår att det bara är för kärringar) och på viktväktarna vill dom inte berätta utan säger att han ska gå dit.

Som det är nu följer han mitt och det är ju aldeles för lite!

• Svar på tråden Män, hur många points?
  • Bröllopstokiig

Nä, det har du rätt i. Det är ingen idé att fortsätta diskusionen om detta.
    Vi tycker ju som sagt olika i denna frågan och det är ju helt okej att man gör det.
    Men jag har i alla fall fått säga mitt om det.

Kram Tess

• Bröllopstokiig

En annan fråga:

Hur går man med i VV är det bara att dyka upp eller måste man boka tid? Är det kurser som pågår och måste man vänta på att en ny ska starta? Kort sagt hur går det till?

• Bröllopstokiig

Hej!

Det är bara att traska dit. Adresser finns på ViktVäktarnas hemsida, alla städer står med. Kostar 195:- första gången.
    Själv har jag gått ner ca 11 kg och är supernöjd. Har hållit vikten sedan i början av december.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Ellie!

Vad jag vet så behöver man inte boka tid i förväg utan det är bara till att gå dit, så gjorde jag i alla fall.
    Och man kan börja när som helst på året, jag bröjade i alla fall mitt i februari och varje gång jag är där så är där alltid några nya.
    Och när du väl kommer dit så ser du vad som händer, det är absolut inget konstigt med det hela, det är bara att säga till dom att du är ny så berättardom för dig hur du ska göra mm.

Du kan även gå in på deras hemsida; viktvaktarna.se

Jema

• Bröllopstokiig

Tack för snabbt svar.
    Känner att jag måste ta itu med de där extra som man gå och bär på.

Då ska jag ta och traska iväg så snart som möjligt!

• Bröllopstokiig

Jag önskar att viktväktare hade ett eget forum att prata om sånt här på...
    AHA, nu tror ni att jag inte gillar att man pratar om det här. Helt fel, vad jag menar är att jag förmodligen hela livet kommer att tampas med min fetma och att jag gärna skulle vilja ha ett lika bra forum som detta att vända mig till där alla (merparten) är där för att få stöd och hjälpa andra i samma situation.
    Själv är jag bara inne på min första vecka på VV så jag vet ännu inte hur det går..(fast eftersom man tjyvväger sig hemma så vet jag att det går åt rätt håll)

• Bröllopstokiig

Gå med i "vår" Community...
    Den heter VIKTigt och ligger under
    communities.msn.se/VIKTigt

lägger inte in hela länken, vill inte fastna.

Detta är en grupp som luftar åsikter och recept mm angående viktminskning och träning mm... Välkomna.

Jag tipsar om detta då jag inte tycker att denna tråden riktigt passar in här på BT - det har liksom spårat ur lite...(skäll inte på mig nu)

• Bröllopstokiig

Ankan du har rätt och det var väll det jag försökte säga tidigare i mitt inlägg...hoppas jag...
    Nu ska jag försöka klura ut communityn.

• Bröllopstokiig

Jag tycker nog att dena sortens frågor passar rätt bra här eftersom vikten är något som de flesta bryr sig om när de ska gifta sig. Man vill ju vara så vacker som möjligt just på sitt bröllop.
    Med tanke på hur långa alla trådar om viktfrågor är så är det nog ganska många som är intresserade.

• Bröllopstokiig

Jag håller med Petra här ovan.
    Visst hör även detta ämnet hemma här i alldra högsta grad.

Lilla Jag

• Bröllopstokiig

Ouch.

Jag har två vänner som försökt sluta röka en gång i månaden under väldigt många år. Det fungerar aldrig, men jag säger aldrig varför gör du det igen, istället säger jag vad skönt det måste vara att göra ett uppehåll igen.

Jag kan inte med vv, för jag har svårt att koncentrera mig så fullt på en sak. Jag har också svårt att hålla mig allvarlig när man pratar om points. Men jag förstår fullkomligt att det kan vara nödvändigt ibland och framförallt om man har svårt mer hur man lever och äter sin mat.

Jag är själv en pendlare på mellan 5-10 kilo per år, turligt nog är jag lång och då syns det inte så mycket. Jag kämpar på som tusan just nu med att lära mig äta frukost. För min del tror jag regelbundna matvanor hjälper nog mot mina viktändringar. Men då handlar det om 5-10 kilo. Kan jag få ner det till 2-3 kilo i viktförändringar så är jag nöjd med det.

Men.. jag har en vän med 10-20 kg upp och ner, som har problem med att äta ordentligt, som äter en chokladkaka, eller 5, när hon är hungrig. För henne är enda sättet att hålla en noggrann diet att vara med i vv.

Underskatta inte hjälpen av att vara med i en förening som hjälps åt med samma mål. Jag tycker personligen att vv har många bra ideer, och framförallt många väldigt goda recept på mat som man kan äta.

När jag använde vv's kokbok i höstas så rasade min kille ner i vikt med 10 kilo dock, så jag har återgått till att göra vanlig mat, regelbundet och jag äter ungefär tre fjärdeleds tallrik, han 1 och en fjärdedels. Han stannar nu i vikt, och jag går sakta ner i lagom takt utan att stressa.

Jag äter helt enkelt lite mindre än vanligt, undviker sött och sådant så mycket jag kan, och allmänt, jag mår bra, min kropp mår bra och vi håller på att vänja oss vid att hantera mat på ett vettigt sätt.

Jag tror på vv's ideer om att vettiga kostvanor är nog för att man ska må bra.

Underskatta dem inte :)

• Bröllopstokiig

Hur många points gäller det för en tjej då? Själv är jag 170 cm och väger 70 kg (30 år gammal - om det nu har betydelse...)

Måste göra något åt min vikt - har fått pointtabellen av en kompis men där står ingenting om hur många jag får äta. Har "växt" ur alla mina kläder... peppa upp mig )))

• Bröllopstokiig

Vicki!
    Om man väger över 70 kg ska man, när man går ner i vikt, äta 20 points om dagen. Väger man under 70 kg ska man äta 18 points per dag. Jag vet faktiskt inte vad som gäller om man väger exakt 70 kg. Hm...

Alla!
    Ett annat ställe på nätet där man kan få kontakt med likasinnade (som vill diskutera viktminskning, bra kosthållning, points, motion mm) är en grupp på Yahoo. Det fungerar väl ungefär som det community på msn som nämns här uppe. Om ni vill gå med, gå in på groups.yahoo.com/group/vvbukefalister/join

• Bröllopstokiig

Hej jag tycker som ni att det inte riktigt hör hemma här på forumet. Väger man under 70 ska man äta 18p, 70-80kg 20p, 81-90kg 22 p, 91-100kg 24p, över 100kg 26p.
    Män ska äta lite mer, jag vet bara 70-80kg 26p.
    När man börjar vv går man dit och säger att man vill börja, får lite papper att läsa medans medlemmar väger sig. Man sitter och lyssnar på en lektion och diskuterar. Efter lektionen får nya medlemmar stanna kvar och väga sig och få information. På vv hemsida finns kuponger för gratis registrering.
    På vv träffen finns allt material att titta på och då kan man kolla i broshyren för män hur mycket sin man ska äta.

Jag var negativ till vv men bestämmde mig för att prova. Jag har gått ner 3.8kg på 2veckor.Men jag är inte manisk i att räkna points, nån måtta får det vara =)

• Bröllopstokiig

Någon som kan förklara varför inte detta ämnet hör hemma här på forumet då det även diskuteras samlevnad mm?

För detta anser jag är en fråga som berör många inför bröllopet. Eftersom de kanske känner att det är dags att ta tag i vikten och vad passar då bättre att göra det än när man verkligen är motiverad inför sitt bröllop?!

/Undrar lite snällt (så ingen blir sur)

Svar på tråden Män, hur många points?